ورزش شنا یکی از ورزش های محبوب مردم شهرستان مینودشت است ولی مشکلات دو استخر نیمه کار این شهرستان به هر دلیلی باعث شده است که سال ها جوانان مینودشت برای شنا به شهرستان های همجوار از جمله گنبد و کلاله سفر کنند.

مینودشت شهر بدون استخر

به گزارش گلستان 24، شهرستان مینودشت از جمله شهرستان های موفق در امر ورزش در استان گلستان می باشد كه در بيشتر زمينه هاي ورزشي همیشه حرفي براي گفتن داشته و دارد و در این بین شنا كه از محبوب ترین ورزش ها است که به واسطه ایجاد نشاط و رفع خستگی بیش از پیش مورد اسقبال عمومی واقع گردیده است اما این طور به نظر میرسد که این ورزش در اين شهرستان دربین مسئولان آنچنان جايگاهي ندارد.

به همین دلیل  جوانان و نوجونان مینودشت که مشتاق ورزش شنا هستند مجبورند در تمام فصول سال  بدلیل نبود استخر راهي شهرهاي مجاور به ويژه شهر گنبد شوندو در كنارمسافت زياد این مسير،مخاطرات وحوادث جاده ايي در تمام فصول سال درطول  روز و شب که ممکن است جوانان و ورزشکاران مینودشتی را تهدید کنند.

شهرستان مینودشت درفصول گرم سال با درجه حرارت گرمای بالاو رطوبت بسیار ازشهرستانهاي گرم استان گلستان محسوب می شود .

برای جوانانی که در تمام فصول سال شنا می کنند و تابستان و زمستان چندان برایشان فرقی نمی کند و برای شنا کردن به شهرهای همجوار میروند احداث وبهره برداري از استخردراين شهربا توجه به گرايش بالاي جوانان و ورزشکاران دراين شهرستان آیا امری ضروري به نظر نمي رسد ؟ آیا تا چند سال دیگر باید جوانان , ورزشکاران مینودشت به هر دلیلی در حسرت یک استخر شنا باشند ؟ آیا نباید مسئولان شهرستان پیگیری این امر مهم در شهرستان دارالولایه باشند ؟

در گفتگو که با شهروندان و ورزشکاران مینودشتی داشتیم مجید 27 ساله از علاقه مندان به رشته شناهم با عنوان اين كه سالهاست كه ما بايد براي شنا كردن روانه شهرهای مجاور می شويم گفت : دوستی دارم كه به دلیل بیماریش هر روز باید به آب درمانی برود و رنج سفر و هزینه های زیاد را به جان خريده و براي شنا و آب درمانی راهي شهرهاي مجاور به ويژه شهر گنبد شود.

مهسا 21ساله از کاراته کاران جوان شهرستان در ادامه افزود : شنا کردن و رفتن به استخر یکی از دلچسب ترین سرگرمی ها بانوان مخصوصا ورزشکاران در گرمای تابستان است اما بانوان این شهرستان همچنان از امکان یک استخر سر پوشیده شنا محروم هستند و برای یک استخر رفتن باید هزینه و مسیر طولانی را طی کنند که اصلابرای ما ورزشکاران بصرف نیست .

محمد 34ساله هم دراين باره گفت:" در هر شهري استخر شنا وجود دارد اما متاسفانه جوانان ما سالهاست که برای شنا باید مسیر مینودشت گنبد و یا کلاله را طی کنند پروژ دو استخر شنا در مینودشت سال هاست نیمه کار رها شد مي تواند درراستاي پيشرفت ورزش شهرستان موثرباشند امابه علت بي توجهي مسئولين ذيربط هنوز به بهره برداري نرسيده است".

لذا می‌طلبد که مسئولان شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اهتمام بیشتری برای توسعه زیرساخت‌های تفریحی برای قشر جوان داشته باشند و ساخت استخر شنا در شهرستان مینودشت که از درخواست های بحق جوانان و ورزشکاران این منطقه است مورد توجه قرار گرفته و با زمینه سازی مناسب برای ساخت یک استخر سرپوشیده شنا هم جوانان را به آرزوی داشتن یک استخر سرپوشیده در شهرستان برسانند و هم در کاهش حوادث ناگوار جانی ، فرهنگي  و اخلاقي تاثیر بسیار زیادی داشته باشند.

انتهاي پيام/مینوخبر

ارسال نظر

آخرین اخبار