در هفتمین جلسه شورای سیاست گذاری اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان مطرح شد؛

در هفتمین جلسه شورای سیاست گذاری اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان موضوع احداث دهکده بزرگ مقاومت استان مورد بررسی قرار گرفت.

همه چیز درباره دهکده مقاومت استان گلستان/ استاندار: زودتر به نتیجه برسید

به گزارش گلستان24، به نقل از پاسرو؛ هفتمین جلسه شورای سیات گذاری اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان با ارائه گزارش عملکرد فرمانداران شهرستان ها و روسای کارگروه ها برگزار شد.

سردار صادقی، فرمانده سپاه استان در این نشست به یکی از مصوبات جلسه پیشین مبنی بر در نظر گرفتن زمینی در شهر جلین برای احداث دهکده مقاومت استان اشاره و از فرماندار گرگان درخواست ارائه گزارش کرد.

سید عباس حسینی در پاسخ ابراز کرد: در بحث زمین جلین دو موضوع مطرح بود، اولین زمینی که در نظر داشتیم زمین 12 هکتاری اختصاص داده به بیمارستان این شهر بود که ما با هیات امنای این زمین مسئله احداث دهکده مقاومت را مطرح کردیم اما به نتیجه نرسیدیم.

فرماندار گرگان افزود: یک زمین دیگری با مساحت 3.5 هکتار در ورودی شهر وجود دارد که دست سازمان مسکن بود برای احداث مسکن مهر ولی چون اقدامی انجام نداده بودند برای اختصاص به دهکده مقاومت موضوع را مطرح کردیم و موافقت شد، یک گزینه 3 هکتاری نیز پشت کشتارگاه جلین قرار دارد که با خود کشتارگاه که 3.5 هکتار است می شود 7 هکتار که اگر جابجا شود با زمین سازمان مسکن می شود در انتهای خروجی شهر جلین زمینی به میزان 7هکتار برای این دهکده پیش بینی کرد که طی دو نشستی که در خود جلین داشتیم با این موضوع موافقت شد.

سردار صادقی این میزان زمین را با توجه به حجم وسیع مقتضیات دهکده مقاومت فاقد گنجایش کافی دانست و متذکر شد: قرار بر این شد با توجه به تاکیدی که در کمیسیون تلفیق صورت گرفت و نماینده ای از شهرداری تهران هم حضور داشت موضوع دهکده به نتیجه مطلوب برسد.

حسن صادقلو، استاندار گلستان نیز ضمن تذکری برای پیگیری این مسئله، خاطرنشان کرد: زمینی که مردم جلین برای بیمارستان مطرح کرده بودند از آنجاییکه مردمی است حق تصمیم گیری نیز با ایشان است.

وی افزود: زمین های کشتارگاه و سازمان مسکن نیز چون قرار است دو پارچه اقدام شود زمانبر است و برای احداث دهکده صرفه ندارد و باید سریعتر تمام شود.

استاندار گلستان به زمینی در سرخنکلا اشاره کرد و متذکر شد: بزودی کمربندی سرخنکلا را نیز به پایان می رسانیم و مکان آن بهتر است پس زودتر مرحله انتخاب زمین را تمام کنید.

گفتنی است پیش از این سردار صادقی هدف از ایجاد دهکده مقاومت را جاری و ساری ساختن و مانایی فرهنگ غنی مقاومت و ایثار و شهادت در جامعه خواند و انتقال این فرهنگ به نسل حاضر و نسل های بعدی را از ضروریات دانست.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار