در راستای اولین اجلاسیه ملی شهدای استان گلستان (4)

منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در نخستین جشنواره فیلم کوتاه عشق و ایثار در گرگان گفت: سازمانی که قلمرو نگاهش به پرچم رهبری قرار دارد و ماموریت این سازمان ارتقاء دانش هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی است.

منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان: ماموریت سازمان بسیج هنرمندان ارتقاء دانش هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی/سازمان بسیج هنرمندان بزرگترین شبکه هنری،ادبی و مردمی در کشور

به گزارش گلستان24، غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در آئین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه عشق و ایثار که در راستای اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: هنر عطیه خداوند است و نعمتی است که از آسمان الهی بر آسمان وجه انسان نازل شده تا در پرتوی جاذبه و زیبایی و کشش هنر دوباره برای گام نهادن بر پلکان کمال و صعود مهیا کند.

وی مسؤولیت هنرمندان عرصه سینما را به‌دلیل ظرفیت استثنایی هنر بسیار سنگین خواند و تصریح کرد: هنرمندان به دلیل بهره‌مندی از گونه‌های مختلف هنر، تاثیرگذاری در جامعه و گسترش قلمرو هنر، رسالت بیشتری نسبت به دیگران دارند.

منتظری گفت: شهیدان خستگی را در خاک نصیان مدفون ساخته و با ایثار و شهادت به اسوه هایی جاودانه و تندیس هایی از مقاومت برای تمامی عصرها مبدل گشتند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور افزود: مسئولیت هنرمندان سینما به علت ظرفیت استثنائی هنر و تاثیرگذاری‎ و گسترش قلمروش بیش از دیگران است و اگر در پرتوی هنر ظاهر شود اجرش شگفتی‎آفرین و قابل تحسین است.

وی تصریح کرد: اینکه هنر نردبان صعود است نه وسیله سقوط و تباهی، افزود: امشب در جشنواره فیلم کوتاه عشق و باشکوه از حضور هنرمندان به وضع قابلیت خویش بهره‎ می‌بریم.

منتظری با اشاره به اینکه از عمر سازمان بسیج هنرمندان قریب به یک دهه می‌گذرد اظهار کرد: این سازمان به‌عنوان بزرگترین شبکه هنری، ادبی و مردمی کشور تبدیل شده است، سازمانی که قلمرو نگاه آن به منویات مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: سازمانی که قلمرو نگاهش به پرچم رهبری قرار دارد و ماموریت این سازمان ارتقاء دانش هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با بیان اینکه برای نخستین‌بار در کشور اجلاسیه شهید به‌صورت تخصصی برگزار می‌شود گفت: برگزاری اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان یکی از رخدادهای بزرگ فرهنگی در سطح کشور قلمداد می‌شود.

منتظری با اشاره به جشنواره ملی فیلم کوتاه که به برکت نخستین اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان تدارک دیده شد، تصریح کرد: شرکت در این کنگره عظیم افتخار بزرگی برای ما بود و وقتی عطر دل انگیز این اجلاسیه به مشام ما رسید برای قدم نهادن به میدان پربرکت آن سراز پا نشناختیم.

گفتنی است حدود 300 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که با نظر داوران حدود 40 اثر تقدیر شدند.

خاطر نشان می شود: در این مراسم از خانواده‌های شهید محمدرضا معززی، شهید فندرسکی، شهید مالک شیخی، شهید سیدحسن حسینی و شهید ناصر ابوالقاسمی با اهدای لوح تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار