قابل توجه مسئولین شهری؛

بازار هفتگی کلاله یکی از بازارهای قدیمی استان گلستان به شمار می آید که بسیاری از کشاورزان، دامداران و مردم منطقه برای امرار و معاش خود در این بازار هفتگی ورود پیدا میکنند و اقدام به داد و ستد در حوضه های گوناگون می پردازند که در این بین مشکلاتی وجود دارد که بهتر است مسئولین شهری، نیم نگاهی به آن داشته باشند.

امرار و معاش در یکشنبه بازار کلاله با چاشنی گل و لای!!! +عکس

شهرستان کلاله یکی از شهرهای کوچک شرق استان گلستان به شمار می آید که مردمی با فرهنگ و دلسوز در حال زندگی در این نقطه از استان سرسبز هستند.

به گزارش گلستان24، در این منطقه زیبا، سه قوم ترکمن، فارس و سیستانی در کنار هم با وحدت کلمه در حال زندگی و امرار معاش در این شهرستان هستند و شغل اکثر آنها نیز، کشاورزی است.

با این حساب موضوع گزارش امروز ما در خصوص یکی از مشکلات مردم این شهرستان می باشد و آن هم محلی است که بسیاری از مردم این شهرستان برای تامین مایحتاج زندگی خود به آن منطقه می روند.

آن منطقه جایی جزء،  بازار هفتگی این شهرستان نیست. بازارهای هفتگی یکی از بازار های سنتی مردم شمال کشور محسوب می شود و در این بازار از شیر مرغ تا جون آدمی زاد پیدا می شود و داد و ستد های فراوانی در این بازار هفتگی انجام می شود.

با این حال، گزارش امروز ما مربوط به مشکلات بازار هفتگی این شهرستان است و امید است مسئولین این شهرستان این مشکلات را برطرف نمایند.

2

بر اساس این گزارش، یکی از شهروندان شهرستان کلاله ضمن گلایه از انتخاب محل یاد شده برای امرار و معاش بازاریان در این شهرستان گفت: آیا محلی بهتر برای امرار و معاش و راه اندازی بازار هفتگی در این شهرستان وجود نداشت.

"علی حسینی" از شهروندان شهرستان کلاله در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص این موضوع گفت: مسئولین شهرستانی محلی را که برای یکشنبه بازار در نظر گرفته اند که در روز های بارانی و برفی، بسیار وخیم است و بهتر است این محل را بازسازی و یا جابجا نمایند.

1

وی افزود: لطفا به مسئولین شهری عرض نمایید که در این بازار، شهروندان کلاله ای، تنها گل و لای نصیب آنها میشود، به خصوص در روز های بارانی!!!

"علی رنجبر" از دیگر شهروندان این شهرستان در خصوص مشکل این بازار هفتگی تصریح کرد: امشب که شب یلداست، مردم در حال خرید از بازار هستند و متاسفانه تا مچ پا در گل و لای دارند به سر می برند.

وی افزود: این اوضاع نابسامان بازار هفتگی این شهرستان غیر قابل تحمل است و از مسئولین درخواست داریم، ضمن انجام وظیفه کاری خود، کمی به فکر مردم باشند.

"رنجبر" خاطر نشان کرد: آیا شده، مسوولین شهرستانی به بازار سر بزنند و وضعیت مردم و مشکلات آنها را از نزدیک لمس کنند؟  آیا در این شهر، مکان بهتری برای ایجاد بازار هفتگی وجود نداشت!.

با این حساب امید است، مسئولین شهرستانی در این راستا با همکاری اصناف و شهرداری، محلی در شان مردم این شهرستان انتخاب و یا در صدد رفع مشکلات بازار هفتگی این شهرستان در محل فعلی باشند، چرا که مردم ما لیاقت بهتر از این ها را دارند.

انتهای پیام/

منبع: کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار