مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان از تعزیر 46 طلافروش متخلف استان به دلیل گرانفروشی، عدم صدور فاکتور و تقلب در فروش خبر داد و گفت: پرونده 11 پزشک متخلف نیز به دلیل اضافه دریافتی در حال بررسی است.

46 طلافروش متخلف گلستانی به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند

به گزارش گلستان 24، حسین حسن پور اظهار کرد: پرونده طلافروشان متخلف که توسط معاونت بازرسی و نظارت بر اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز اداره کل استاندارد استان به این اداره کل ارجاع شده بود، توسط شعب تعزیرات حکومتی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی پرونده و احضار طلافروشان متخلف و نیز محرز شدن تخلف صورت گرفته در بحث 'گرانفروشی، عدم درج قیمت و تقلب در کسب'، متخلفان در مجموع به پرداخت مبلغ 695 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

حسن پور همچنین به تشکیل 11 پرونده تخلف برای 11 پزشک در شهرهای گرگان و گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: پرونده این پزشکان متخلف به اتهام دریافت وجه اضافی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان به این اداره کل ارجاع شده بود.

وی تصریح کرد: پرونده این پزشکان در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی اداره کل تعزیرات حکومتی گلستان در حال بررسی تخصصی است و بزودی رأی مقتضی صادر خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان با بیان این که این اداره کل با تخلفات حوزه بهداشت و درمان برخورد قانونی می کند، خاطرنشان کرد: گشت های مشترک توسط یکی از رؤسای شعب این اداره همراه با بازرسان دانشگاه علوم پزشکی از تمامی مراکز درمانی، بهداشتی، داروخانه ها و مطب پزشکان انجام می شود.

حسن پور همچنین گفت: 190 پرونده شاکی خصوصی از کسبه، بازاریان و شرکت های متخلف استان از ابتدای سال تاکنون تشکیل و مورد بررسی قرار گرفته و گرانفروشی و عدم انجام تعهدات از مهمترین شکایت شاکیان بوده است.

وی افزود: پس از بررسی پرونده شاکیان و نیز احضار متهمان، متخلفان در مجموع به پرداخت مبلغ سه میلیارد و 247 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و به همین میزان در حق شاکیان خصوصی محکوم شدند.

حسن پور همچنین از تعزیر و ابطال کارت بازرگانی یک شرکت واردات و صادرات استان به دلیل دریافت ارز دولتی و عدم انجام تعهدات در واردات کالا و عدم پرداخت ارز دریافتی در سررسید مقرر و نیز توقیف آرد تعدادی از نانوایی های گلستان به دلیل بوی نامطبوع خبر داد.

ارسال نظر

آخرین اخبار