رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان مطرح کرد:

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گلستان گفت: مدارس به عنوان یکی از عوامل اجتماعی با پرورش مهارت ها مانند نظم و انضباط و مقررات و سلامت روح و جسم می توانند نقش موثری در کاهش جرائم و ناهنجاری ها داشته باشند.

نقش مدارس در کاهش جرائم و ناهنجاری ها/ فرهنگ سازی و آگاهی از آسیب های جرائم راهکاری موثر در پیشگیری از وقوع جرم

به گزارش گلستان24،​ محمدیوسف حسنی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان اظهار داشت: آگاه سازی دانش آموزان با خطرات بزه و آموزش مسئولیت پذیری آنان، آگاه سازی نوجوانان و جوانان نسبت به تبعات رفتارهای مجرمانه و نوع مجازات ها، ترویج قانون مداری و نظم و انضباط نیز در کاهش روی آوری به جرائم و ناهنجاری ها و نیز در تربیت سالم نوجوانان و جوانان موثر است.

وی افزود: مدارس به عنوان یکی از عوامل اجتماعی با پرورش مهارت ها مانند نظم و انضباط و مقررات و سلامت روح و جسم می توانند نقش موثری در کاهش جرائم و ناهنجاری ها داشته باشند.

حسنی همچنین گفت که در امور و مسائل پیشگیری از وقوع جرم نباید تنها از طریق مجازات ورود کنیم، بلکه فرهنگ سازی و آگاهی از آسیب های جرائم از راهکارهاث موثر است.

به گفته وی؛ حبس و زندان جرم زا و افراد را منزوی می کند و از سوی دیگر افزایش جمعیت کیفری، برنامه های اصلاح و بازپروری را ناکام می کند.

وی اظهار داشت: همچنین به دلیل کمبود بودجه و امکانات لازم در اجرای طبقه بندی زندانیان، تعدادی از افراد با جرم های مختلف در یک مکان نگهداری می شوند که این مساله به آموزش خرده فرهنگ های مجرمانه کمک می کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان افزود: علاوه بر آن وقتی فرد با جرم کم اهمیت روانه زندان می شود به نوعی خانواده او نیز در حال مجازات است.

وی در حوزه سربازان و دوران خدمت سربازی نیز اظهارداشت که مسئولین عقیدتی سیاسی و روحانیون مستقر در نیروهای مسلح با بهره گیری از آموزه های دینی برای پیشگیری و امر به معروف و نهی از منکر با توجه به دستورالعمل های ستاد کل و تاکیدات مقام معظم رهبری تلاش نمایند و مراقبت و حفاظت از سربازان را در برنامه های خود قرار دهند.

به گفته وی؛ بهبود شیوه های مدیریتی و مهارت در امر مدیریت سربازان، آموزش فرماندهان در مورد مدیریت تشویق و تنبیه، ترویج و تقویت روحیه جهادی و ایثارگری، ایجاد فضای تربیتی و فرهنگی با مشارکت خانواده سربازان و رسیدگی به امور معیشتی و رفاهی آنان در کاهش آمار فرار سربازان موثر است.

براساس آمارهای موجود، میزان پرونده های جرائم نیروهای مسلح استان گلستان در 9 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشته و میزان فرار از خدمت در همین مدت در نیروی انتظامی، مرزبانی، سپاه و ارتش در استان به ترتیب 31، 31، 14 و 26 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار