در کمیسیون توسعه و عمران شهر گرگان :

بودجه۲۲۰ میلیاردی پیشنهادی از سوی شهرداری گرگان و مورد نقد بودن کلیات این بودجه نویسی از مباحث مطرح شده در کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر گرگان بود.

بودجه۹۵شهرداری گرگان یک ساعته تصویب شد/بودجه ۲۲۰میلیاردی شهرداری

جلسه کمیسیون توسعه و عمران وحمل و نقل شهری و معماری و شهرسازی شورای شهر گرگان شامگاه سه شنبه با بحث و بررسی بودجه تقدیمی شهرداری گرگان به شورای شهر گرگان برگزار شد.

به گزارش گلستان24،​ رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر گرگان در ابتدای صحبت های خود اظهار کرد: بودجه تقدیمی شهرداری با یک هفته تاخیر به شورای شهر گرگان فرستاده شده است و اعضاء شورای شهر باید با اختصاص زمان بیشتری در هفته های آینده کار تصویب آن را به پایان برسانند.

محمدرضا سبطی ادامه داد: بودجه یک برنامه جامع مالی است که همه خدمات، فعالیت ها و اقدامات باید در آن مشخص شده باشد و این بودجه ای که از سوی شهرداری گرگان فرستاده شده روال بودجه ای نیست و رقم گذاری شده است.

وی با بیان اینکه بودجه تقدیمی شهرداری گرگان اصول ابتدایی بودجه نویسی را هم ندارد، افزود: سال گذشته هم خواستیم که این بودجه از نظر محتوایی به جزئیات بپردازد.

سبطی افزود: اگر در این دوره برای حمل و نقل شهری هزینه ای نشده است پس بودجه این مبحث کجا خرج شده است؟

 

 

این مدل بودجه شهرداری به درد شورای شهر نمی خورد

در ادامه جلسه علیرضا پزشکپور اظهار کرد: شهرداری هر ساله با گذاشتن عدد و رقم هایی بودجه شهرداری گرگان را در اختیار ما قرار می دهد و قال قضیه را تمام می کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته هم قرار بود پیوست های بودجه برای شورای شهر گرگان فرستاده شود، ادامه داد: مثلا برای جدول بندی ۲ میلیارد در نظر گرفته می شود اما اینکه این جدول بندی ها در کدام مناطق و محلات انجام می شود مشخص نشده است.

پزشکپور که در سه دوره شورای شهر گرگان حضور داشته است، تصریح کرد: این مدل بودجه ای که برای ما فرستاده می شود به درد ما نمی خورد و باید به ریز موارد در آن نوشته شده باشد و یا پیوستی ضمیمه آن باشد.

عضو شورای شهر گرگان افزود: بودجه آنجایی که شهروند ما خواسته است خرج نشده است و هرجا که خود شهرداری خواسته خرج کرده است که این به درد ما و شهردار نمی خورد.

وی ادامه داد: بارها به شهردار گرگان نامه زده ایم که بودجه افتتاحیه پروژه های روگذر و زیرگذر را برای ما بفرستد اما جواب این نامه نیامده است.

 

 

بی توجهی دوره چهارم شورای شهر گرگان به حمل و نقل شهری

در ادامه جلسه مهران فدوی با بیان اینکه فصل، فصل بودجه شهرداری است، افزود: سال گذشته در خصوص بودجه خرید اتوبوس ۶ میلیارد در کمیسیون تصویب شده بود که در صحن علنی به ۳ میلیارد تصویب شد اما هیچ اتوبوسی خریداری نشده است.

وی با بیان اینکه شورای شهر گرگان نماینده مردم است، گفت: وقتی در ۴ سال دوره شورای چهارم هیچ اتوبوسی خریداری نشده است یعنی در این دوره به حمل و نقل شهری توجه نشده و به جای رشد در این حوزه رشد منفی داشته ایم.

 

 

نقش شورای شهر گرگان نقش نظارتی است

در ادامه جلسه ناصر گرزین با بیان اینکه نقش شورای شهر گرگان نقش نظارتی است، اظهار کرد: ما نمی توانیم در کار شهردار دخالت کنیم و باید درکارهای انجام شده نظارت کنیم اما ما نقش نظارتی خودمان را به خوبی اجرا نمی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بررسی و تحقیق کنیم که چقدر موارد بودجه اجرایی شده است، افزود: سال گذشته کل بودجه شهرداری در یک ساعت بسته شد.

گرزین با تاکید بر اینکه نمی توانیم در کار شهردار دخالت کنیم، تصریح کرد: باید نظارت کنیم تا شهردار بر اساس بودجه کار را اجرا کند و اگر اجرا نکرد یقه شهردار را بگیریم.

 

 

دانستن جزئیات بودجه حق قانونی شورای شهر گرگان است

معاون عمرانی شهرداری گرگان گفت: یکی و دو سال بودجه را ریز و با آدرس نوشتیم و یکی از بدترین مدل های بودجه نویسی این بود که ریز نوشتیم. مثلا فلان کوچه باید جدول بندی شود اما مشکلاتی دارد و امکان اجرایی ندارد.

حاج محمد علی با بیان اینکه مدیریت واحد شهری نداریم، تصریح کرد: سیستم آب، برق و گاز دست ما نیست و همین باعث به وجود آوردن مشکلاتی می شود.

معاون عمرانی شهرداری گرگان ادامه داد: ممکن است در شهر تغییراتی در حال اجرا باشد که عجله ای است و این نوع بودجه نویسی دست ما را می بندد.

وی با بیان اینکه حق قانونی شما است که جزئیات را بخواهید، گفت: به سه منطقه نامه زده شده است و ما هم براساس ریز برنامه ها و بررسی به این اعداد رسیدیم.

حاج محمد علی با تاکید بر اینکه ۵۷ درصد بودجه عمرانی شهرداری گرگان محقق شده است، اظهار کرد: ریز برنامه ها و طرح ها را داریم و با جزئیات هم می آوریم.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار