در کمیسیون توسعه و عمران شهر گرگان مطرح شد؛

بررسی بودجه عمرانی سال ۹۶ شهرداری گرگان و وضعیت نامشخص زمین مجاور پاساژ برلیان از مباحث مطرح‌شده در کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر گرگان بود.

غیبت شهرداری در بررسی بودجه ۹۶ گرگان/کم توجهی به حمل و نقل عمومی

جلسه کمیسیون توسعه، عمران، حمل‌ونقل شهری، معماری و شهرسازی شورای شهر گرگان شامگاه سه‌شنبه با بحث و بررسی در خصوص بودجه عمرانی سال ۹۶ شهرداری و با حضور مشاوران کمیسیون ولی بدون حضور نماینده‌ای از شهرداری برگزار شد تا بودجه شهرداری گرگان همچنان اماواگرهای زیادی داشته باشد.

به گزارش گلستان24، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر گرگان در ابتدای صحبت‌های خود اظهار کرد: در بودجه سال ۹۶ در ردیف بهبود امور و مرور شهری۵۵ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته‌شده است.

محمدرضا سبطی ادامه داد: شورای شهر باید بداند که اولویت‌های این ردیف چه چیزهایی است و اینکه فقط به بودجه کلی در نظر گرفته‌شده اشاره شود کافی نیست و این بودجه نیاز به پیوست و توضیحات ریز دارد. وقتی می‌خواهیم پروژه‌ای تعریف کنیم باید برآورد دقیق داشته باشیم و شورای شهر باید بداند در کدام مناطق و مکان‌ها قرار است چه اتفاق‌هایی بی افتد.

وی بابیان اینکه عضو شورای شهر باید بدانند که به چه چیزی می‌خواهد رأی بدهد، تأکید کرد: بحث عمرانی در بودجه شورای شهر مبحث مهمی است و در این بودجه شهرداری باید پیام، اولویت و نیازهای خودش را برای اعضای شورای شهر مشخص کند.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر گرگان با اشاره به اینکه شورای شهر دوره چهارم شورایی پویا بوده است، گفت: ۱۳عضو این دوره شورای شهر گرگان در همه شرایط از موکل‌های خود دفاع می‌کنند.

وی بابیان اینکه بودجه تأسیسات حفاظتی ۳.۷ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: برای طرح زیرسازی و عابر و جدول‌گذاری نزدیک ۶میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است.

 

پیشنهاد۳۵ میلیارد تومانی شهرداری برای احداث تقاطع‌های غیرهمسطح

وی بابیان اینکه در بخش احداث میدان‌ها در نقاط پرترافیک شهر یک میلیارد تومان دیده‌شده است، ادامه داد: شهرداری برای احداث تقاطع‌های غیره مسطح برابر برنامه راهبردی چهار ساله که در این برنامه بودجه به آن اشاره‌کرده است مبلغی برابر ۳۵ میلیارد تومان در نظر گرفته است.

سبطی در خصوص دیگر ردیف‌های بودجه عمرانی گفت: برای پیاده‌روسازی نزدیک به چهار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته‌شده است اما شورای شهر با توجه به این بودجه‌نویسی نمی‌داند که در کدام خیابان‌ها پیاده‌روسازی می‌خواهد انجام شود.

سبطی هم‌چنین به بودجه دو میلیارد تومانی که برای پارکینگ‌های عمومی در نظر گرفته‌شده است، اشاره کرد و افزود: ۶۰۰ خودرو که در خیابان ولیعصر وجود دارد از پارکینگ طبقاتی استفاده نمی‌کند لذا باید به سمت پارکینگ‌های مسطح برویم.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر گرگان افزود: شهرداری در بودجه سال آینده خود تنها ۵۰۰ میلیون تومان برای طرح احداث سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی شهری در نظر گرفته است که این مقدار با توجه به اینکه این مسئله به‌عنوان اولویت در بخش‌نامه بودجه وزارت کشور دارای اهمیت است کم در نظر گرفته‌شده است.

اولویت‌های شهر باید اولویت‌های مردم باشد

در ادامه جلسه، فائزه عبداللهی بیان کرد: باید بدانیم بودجه عمرانی که ۵۷ درصد بودجه شهرداری را در خودش جای‌داده است در کجاها هزینه می‌شود و به جزئیات بپردازد.

وی با تأکید بر اینکه در بحث بهبود امور و مرور شهری هزینه کرده‌ایم، ادامه داد: شهری، شهر مردمی است که اولویتش مردم باشند و باید بدانیم نمی‌توان تمام بودجه شهر را برای مردمی که سوار ماشین می‌شوند خرج کرد.

عبداللهی بابیان اینکه در دنیا برای مردمی که پیاده در خیابان رفت‌وآمد می‌کنند برنامه‌ریزی دارد، گفت: در سال‌های آینده ۵۰ درصد افراد سرطانی افزایش پیدا می‌کند و مردم ما به جهت سلامتی دچار مشکل می‌شوند.

وی تصریح کرد: محور ناهار خوران برای پیاده‌روی مناسب نیست چراکه خیابان را آن‌قدر عریض و طویل کرده‌ایم که این محور و حضور ماشین‌های متعدد باعث شده نتوانیم پاسخگوی مردم پیاده‌رو باشیم و از طرفی نتوانسته‌ایم فضاهای گردشگری جدیدی ایجاد کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: اگر در حال حاضر چانه‌زنی‌های خود را در بودجه انجام دهیم خیال شورای شهر راحت می‌شود و شفاف‌سازی در این مدت بودجه‌نویسی به ما کمک می‌کند.

 

بودجه پیشنهادی شهرداری در صحن علنی شورای شهر بررسی شود

یکی دیگر از اعضاء شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری گرگان در سال ۹۶ اظهار کرد: ریز این بودجه‌های پیشنهادی برای شورای شهر ارسال شود و شورای شهر گرگان می‌تواند این اعداد را تغییر دهد و بهتر است بررسی بودجه شهرداری در صحن علنی شورای شهر و با حضور اعضاء و خود شهردار انجام شود.

مهران فدوی افزود:. برای حمل‌ونقل عمومی باید بودجه بیشتری در نظر گرفته شود و در بخش روگذر و تقاطع‌های غیر هم‌سطح هم شهر جان و رقم بیشتر از این ندارد.

وی در خصوص حمل‌ونقل شهری گفت: سال گذشته برای خرید اتوبوس در کمسیون عمران شورای شهر ۶ میلیارد در نظر گرفته شد که این مبلغ در صحن شورای شهر به کمتر از سه میلیارد تومان رسید هرچند که از آن مبلغ همان یک ریال هم اتوبوسی خریداری‌نشده است.

وی تأکید کرد: آمارهای  نظام‌مهندسی گویای این است که ساخت‌وسازهای شهر خوابیده و به یک‌چهارم سال‌های گذشته رسیده است و باید سعی کنیم در بحث ساخت‌وساز شهری اقداماتی انجام شود تا شاهد رونق در این حوزه باشیم.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار