دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از تعطیل شدن 810 مورد قلیان‌خانه در سطح استان خبر داد.

810 مورد قلیان‌خانه در گلستان تعطیل شد

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام سیدمصطفی حقی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری 810 مورد قلیان خانه در سطح استان گلستان تعطیل شد.

وی از صدور 120 مورد حکم قطعی تخریب ساخت و سازهای غیر قانونی در گلستان خبر داد و تصریح کرد: حکم قطعی 120 مورد تخریب ساخت و سازهای غیر قانونی صادر شده  است که در اجرای احکام در نوبت قرار می گیرد.

 

*180 مورد حکم تخریب در سطح استان گلستان صورت گرفت

دادستان استان گلستان با بیان اینکه در 9 ماهه نخست سال جاری 180 مورد حکم تخریب در سطح استان گلستان صورت گرفت، ابراز کرد: طبق تبصره 2 ماده 10 حفظ قانون اراضی کشاورزی در 9 ماهه نخست سال جاری 180 مورد حکم تخریب دیوار و خانه های نیمه ساز در سطح استان داشتیم و 120 مورد حکم قطعی تخریب در سال جاری صادر شد.

حقی با اشاره به اینکه وجود پرونده های مسن در دادستانی مرکز گلستان، اظهار کرد: در سال 1394ذ تعداد 2 هزار و 274 فقره پرونده مسن داشتیم که در سال جاری این پرونده ها به 766 فقره کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه در برخی جرایم از جمله توهین، رتبه نخست را به خود اختصاص دادیم، یادآور شد: متاسفانه ما در برخی جرایم از جمله توهین رتبه نخست را به خود اختصاص دادیم که این امر به تنوع قومیتی ما برمی گردد و همچنین یک دست نبودن بافت اجتماعی این عواقب را در پی خواهد داشت.

 

* اهالی رسانه رعایت انصاف را در انتشار مطالب خود داشته باشند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان با بیان اینکه اهالی مطبوعات متولی فرهنگ هستند، تصریح کرد: افکار عمومی نیازمند این هستند که اطلاعات موثق را از مرجع قانونی بگیرند و درحقیقت روشن ساختن افکار عمومی از اهداف و رسالت خبر است.

حقی سلامت انتخابات و مشارکت حداکثری مردم و آرامش روانی مردم در انتخابات را از اهداف مهم دادستانی مرکز گلستان برشمرد و اذعان کرد: کسی که در راستای خدشه دار کردن این امر مهم باشد ما موظف هستیم که موضع گیری کنیم.

وی با بیان اینکه اهالی رسانه رعایت انصاف را در انتشار مطالب خود داشته باشند، یادآور شد: تا به امروز سعی نکردم رسانه ای را در مرکز استان فیلتر کنم زیرا معتقدم در استان باید حرف زده شود که شاید برخی از من خرده بگیرند ولی من اعتقاد دارم اهالی رسانه اهل تفکر هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در پایان اظهار کرد: اگر ما نتوانستیم منتقد یک دستگاه اجرایی باشیم آن سیتم خودش را اصلاح نمی کند سلایق نباید باعث شود تا اصل گم شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار