آقای وزیر بهداشت مطالبات بخش سلامت گلستان را دریابید

در بخش بهداشت و سلامت استان گلستان گرچه فعالیت‎های خوبی انجام شده اما وضعیت بسیاری از پروژه‎های نیمه‎تمام سالهاست که بلاتکلیف مانده و یا وعده‎های بی‎سرانجام، مردم را به امید واهی دلخوش کرده است.

از عدم کلنگ‎زنی شهرک سلامت تا بلاتکلیفی بیمارستان آیت‎الله طاهری/ مردم «اقدام و عمل» می‎خواهند نه وعده

به گزارش گلستان24، بالاخره پس از کش و قوس‎های بسیار و با تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان؛ سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نگارستان ایران محقق شد تا امروز شاهد افتتاح برخی پروژه‎های حوزه سلامت البته با اقدام و عمل مدیر قبلی آن باشیم.

* تابلوی «ایست ممنوع» برای پروژه شهرک سلامت

استان گلستان در حوزه بهداشت و سلامت علیرغم فعالیت‎های انجام شده وضعیت چندان خوبی ندارد واقعیت‎هایی که رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گلستان در یک نشست خبری مطرح و از جانمایی نامناسب برخی بیمارستان‎های این استان انتقاد و پرده از آن برداشت؛ این وضعیت به قدری ناخوشایند بود که برچسب بحرانی شدن به آن زده شد؛ همین امر مسؤولان وقت را به این فکر انداخت تا وعده ایجاد شهرک سلامت را در این استان بدهند اما جای خالی این وعده‎ی بدون اقدام و عمل در پروژه‎های سفر وزیر بهداشت به چشم می‎خورد کلنگی که قرار بود برای این پروژه به زمین زده شود و جانمایی آن را در مساحت 60 هکتار مشخص کند اکنون در هاله‎ای از ابهام قرار گرفته است.

شهرک سلامت شاید این روزها گرفتار فشارهای سیاسی یا پیچ و خم‎های آن شده است این پروژه که قرار بود در کریم‎آباد گرگان بنا شود و از لحاظ دسترسی موقعیت جغرافیایی آن در سهولت به جاده بین‎المللی، فرودگاه و جاده ریلی امکانات خوبی فراهم کرده است اما خیلی راحت در سفر وزیر بهداشت از لیست پروژه‎ها خط می‎خورد شاید اگر در سال‎های پایانی دولت شاهد تغییر و تحولات مسؤولان نبودیم امروز بخش سلامت در استان برای برخی پروژه‎ها با تابلوی «ایست ممنوع» مواجه نبود!

* بخش آنژیوگرافی گنبدکاووس در خواب زمستانی

بیمارستان طالقانی گرگان نیز از جمله بیمارستان‎هایی است که وضعیت تنگ و مندرس آن مورد نارضایتی مردم و پزشکان بود تا جایی که خبر از ساخت بیمارستان جایگزین طالقانی در قسمت کمربندی گرگان «پشت رستوران اکبر جوجه» داده شد و بنا به وعده رئیس سابق دانشگاه قرار بود این پروژه در مدت 18 ماه به مردم تحویل شود حتی سهولت دسترسی مردم به این مکان وعده داده شده بود اما این پروژه نیز جایی در برنامه‎های سفر وزیر بهداشت به گلستان ندارد.

یکی از آلارم‎هایی که در حوزه بهداشت و سلامت مطرح شد این بود که بیمارستان پنج آذر گرگان ظرفیت جدیدی ندارد که اکنون تابلوی آغاز عملیات اجرایی اورژانس پنج آذر در معرض دید عمومی قرار گرفته است اما این پروژه نیز به دلیل اینکه جزو وعده‎های مسؤولان قبلی دانشگاه بود در حالت احتضار قرار گرفته و حال و روز خوشی ندارد پروژه‎ای که انتظار بود حداقل در سفر وزیر بهداشت تعیین تکلیف شود.

برخی از پروژه‎های بخش سلامت نیز به خواب زمستانی رفته‎اند، مانند بخش آنژیوگرافی گنبدکاووس که قرار بود در آینده‎ای نزدیک آغاز به کار کند اما فعلا این پروژه تعطیل است.

بیمارستان بندرگز که به گفته مسئولان وقت در بین مزارع ساخته شده و زمین کاملا موقوفه است، این پروژه بعد از افتتاح با مشکلاتی مواجه خواهد بود که باید برای این شرایط نیز تدبیر شود.

* بیمارستان هزار تختخوابی حق مرکز گلستان است

بیمارستان آیت‎الله طاهری گرگانی که سال‎های سال است سوژه برخی رسانه‎ها شده گویی فقط به تابلوی ایجاد این بیمارستان بسنده کردند این پروژه نیز به دلیل آنکه به راه و شهرسازی واگذار شده وضعیتی بلاتکلیف دارد.

مرکز ناباروری نهال که چندی پیش به بهره‎برداری رسید و در زمره تنها مرکز ناباروری استان به جامعه هدف خدمات می‎دهد اما برخی آزمایشات در آنجا انجام نشده و مردم مجبور هستند باز هم به خارج استان سفر کرده و هزینه‎های گزافی در این بخش متحمل شوند این مرکز که در کلینیک دزیانی گرگان استقرار یافته هنوز مجهز نیست.

کمبود 2 هزار تخت بیمارستانی در گلستان نیز از دیگر مطالباتی بود که این استان چشم به اقدام و عمل مسؤولان دوخته است حتی با اجرای طرح تحول نظام سلامت هنوز مردم این استان از کمبودها رنج می‎برند و تخت بیمارستانی و تجهیزات پزشکی پاسخگوی نیازهای مردم گلستان نیست.

با وجود این تنگناها؛ بیمارستان هزار تختخوابی حق مرکز گلستان است اما کشمکش‎های سیاسی و غیرسیاسی؛ بین گرگان و جلین این پروژه را نیز در بلاتکلیفی قرار داده است پروژه‎ای که اگر در گرگان و در منطقه کمربندی اسقرار شود علاوم بر نیازهای مردم این شهرستان، می‎تواند بخشی از نیازهای درمانی مردم محروم آق‎قلا را نیز پوشش دهد.

با توجه به اینکه بیمارستان آیت‎الله طاهری گرگانی در منطقه شصت‎کلاته جانمایی نامناسبی شده، این پیشنهاد را می‎توان داد که این پروژه تغییر کاربری داده و سازمان مرکزی دانشگاه در آنجا استقرار پیدا کند و مجوز بیمارستان آیت‎الله طاهری گرگانی به جلین منتقل و با همین نام و عنوان اجرایی و به سرانجام برسد.   

* دولتمردان در اجرای پروژه‎های بهداشت و سلامت تدبیر کنند

و اما مطالبه دیگری که جامعه پرستاری استان گلستان با سفر وزیر بهداشت به آن دلخوش کرده و امیدوار شدند پرداخت معوقات 10 ماهه آنهاست که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بالغ بر 280 میلیارد تومان است.

نهایت اینکه بیان این مطالب تنها گوشه‎ای از مطالبات ریز و درشت این استان شمالی در بخش سلامت است مردم از وزیر بهداشت انتظار دارند تا مطالبات بخش سلامت گلستان را دریابند آنها «اقدام و عمل» می‎خواهند نه وعده؛ این خواسته جدی مردم است که دولتمردان در اجرای پروژه‎های بهداشت و سلامت تدبیر کنند.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار