نمایشگاه کتاب گلستان بزرگترین رویداد فرهنگی استان گلستان بود که امسال گفته می شود بنا به نبود بودجه برپا نمی شود امری که در هشت سال زمان منتظری هر سال اجرا شد.

بزرگترین رویداد فرهنگی استان گلستان امسال برگزار نمی شود

حجت الاسلام فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی ورزشی مشاوران جوان استان گفت: امسال نمایشگاه کتاب استان به دلیل مشکلات مالی که مدیران قبلی بجا گذاشته‌اند، برگزار نمی‌شود.

به گزارش گلستان 24، وی افزود: قرار بود که در آذر ماه امسال نمایشگاه کتاب را در مصلی گرگان برگزار کنیم که این تاریخ با سفر رئیس جمهور محترم به استان، همزمان شد لذا برگزاری نمایشگاه کنسل شد.

اما گزارش‌ها حاکی از آن است که در دولت تدبیر و امید، بودجه فرهنگ و هنر بویژه در بخش کتاب و پژوهش بسیار پایین است و معلوم نیست که آیا برگزاری نمایشگاه، در اعتبارات فرهنگی پیش بینی شده است یا خیر؟

به هر حال باید گفت که عدم برگزاری این رویداد فرهنگی، به بدنه فرهنگ استان بویژه جوانان ضربه وارد خواهد کرد. اگر تأمین اعتبار در این فصل کاری مشکل بوده و نمی‌توان برای آن برنامه ریزی کرد، ولی برای سال آینده ممکن خواهد بوداگر چه صحبتهایی مبنی بر برگزاری نمایشگاه کتاب در نیمه اول سال آینده است.

در ضمن مگر سال 91 و 92 سال اوج تحریم ها و عدم امکانات و پول نبود پس چرا دکتر منتظری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت به هر وضع ممکن این نمایشگاه را برگزار کرد؛ شاید نگاه متفاوت مدیران به مقوله کتاب و ارزشگذاری بر روی آن باعث شده تا فضیلت به این نتیجه برسد که برگزاری نمایشگاه به صرفه نیست .

جای تأسف است که نمایشگاهی با چنین اهمیت و تأثیر گذاری در فضای جامعه که علاقمندان زیادی دارد، در گرگان برگزار نشود. امیدواریم که شاهد پاسخ روشن تری از سوی مسئولان محترم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باشیم و در سال آینده نمایشگاه کتاب استان، به شکل مطلوبی برگزار بشود.

13921027000062 PhotoL

13921027000063 PhotoL

13921027000065 PhotoL

13921027000066 PhotoL

ارسال نظر

آخرین اخبار