کردکوی در هفته‎ای که گذشت

کمبود شدید فضای آموزشی در کردکوی، عدم دریافت حقوق کارگران شهرداری کردکوی، تبدیل شدن طلاق به‎عنوان معضل اجتماعی غرب استان گلستان، اجرای طرح نوار سبز، اهدای 4 هزار متر زمین برای ساخت مدرسه از جمله خبرهای تلخ و شیرین هفته گذشته شهرستان کردکوی بوده است.

تأخیر 6 ماهه در پرداخت حقوق کارگران شهرداری کردکوی/ طلاق، معضل اجتماعی غرب استان گلستان/ موتورسیکلت وسیله مورد علاقه سارقان در کردکوی

شهرستان کردکوی در هفته‎ای که گذشت شاهد اتفاقات و تحولاتی بوده است، از این رو در این بسته خبری تلاش کرده‎ایم تا گزیده‎ای از اخبار تلخ و شیرین هفته گذشته را به اطلاع مخاطبان خبرگزاری فارس برسانیم.

حقوق کارگران شهرداری کردکوی

*برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در کردکوی

نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در ماه پایانی سالی «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» که در دوم اسفندماه‎جاری در کردکوی برپا شده بود در نهم اسنفدماه جاری به کار خود پایان داد.

این نمایشگاه یکی از اقدامات مهمی بود که در راستای معرفی الگوهای عملی اقتصاد مقاومتی با محوریت سپاه و مشارکت برخی ادارات در اداره آب و فاضلاب این شهرستان برپا شد.

مسؤول بسیج سازندگی کردکوی  همچنین از برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی ویژه غرب استان گلستان در شهرستان بندرگز خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه در قالب 30 غرفه متشکل از شهرستان‎های غرب استان گلستان برپا می‎شود.

محمد لشکربلوکی با بیان اینکه این نمایشگاه 15 اسفندماه جاری در شهرستان بندرگز افتتاح می‎شود، افزود: نمایشگاه اقتصاد مقاومتی غرب استان گلستان تا 29 اسفندماه جاری دایر است.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه‎ریزی‎های انجام شده هر 6 ماه، یکی از شهرستان‎های غرب استان گلستان میزبان نمایشگاه اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در شهریورماه سال‎ آینده به میزبانی کردکوی برگزار می‎شود.
 

*جولان سگ‎های ولگرد یک معضل همگانی است

جولان سگ‎های ولگرد در کردکوی یکی از مسائلی است که برای مردم این شهرستان به یک معضل تبدیل شده است.

فرماندار کردکوی در کارگروه بهداشت شهرستان کردکوی جولان سگ‎های ولگرد را یک معضل جدی برای شهرستان دانست و اظهار کرد: شهرداری کردکوی برای حل این مشکل تدبیری بیندیشد.

اظهارات فرماندار کردکوی در کارگروه بهداشت موجب شد تا گفت‎وگویی را با سرپرست شهرداری کردکوی اختصاص دهیم.

سرپرست شهرداری کردکوی سگ‎های ولگرد در این شهرستان را یک معضل همگانی دانست و گفت: اگر چه در حال حاضر وضعیت مناسبی در کردکوی حاکم نیست اما این مشکل صرفاً منحصر به کردکوی هم نیست.

محمدرضا مقصودلو همچنین به وظیفه 6 دستگاه دیگر علاوه‎بر شهرداری، در قبال کنترل سگ‎های ولگرد تاکید و اظهار کرد: ضروری است دستگاه‎های دیگر عضو کارگروه در کنار شهرداری باشند زیرا کنترل حیوانات ناقل بیماری به انسان جزو وظایف آنها هم است.

وی بهترین راه در کنترل سگ‎های ولگرد را اتلاف آنها دانست و بیان کرد: با توجه به کمبود اعتبارات در شهرداری کردکوی امکان زنده‎گیری و نگه‎داری از سگ‎های ولگرد وجود ندارد که مکاتبات لازم برای اتلاف آنها انجام شده که بعد از اعلام نظر کارگروه استانی و شورای تامین استان اقدامات لازم انجام می‎شود.

جولان سگ‎های ولگرد در خیابان‎های کردکوی معضلی است که علاوه‎بر مشکلات بهداشتی و احتمال آسیب به شهروندان، در نوع خود آرامش را از مردم سلب کرده و موجب ترس و اضطراب آنها می‎شود، از این رو شایسته است مسؤولان  امر به کمک شهرداری کردکوی بشتابند و هر یک در حیطه وظیفه خود در راستای حل این مشکل گام بردارند.

 

*اطلاع از نتیجه انتخابات شورای شهر، علت تعویق در پرداخت حقوق کارگران/ افزایش نرخ کرایه تاکسی در کردکوی

اما تعویق در پرداخت حقوق کارگران شهرداری از اتفاقات تلخی است که نه در این هفته بلکه بیش از پنج ماه است که این مشکل گریبان‎گیر کارگران شهرداری کردکوی شده است و ظاهراً تعویق چند ماهه و رسیدن عید نوروز هم نتوانست تا این لحظه به این مشکل و احقاق حقوق قشر زحمت‎کش کارگر که در دین اسلام هم به رعایت حقوق کارگران تاکید بسیاری شده است، پایان دهد.

این مسأله که در صحن شورای شهر این هفته بررسی شده بود برخی خواستار شرکتی کردن کارگران شهرداری و برون‎سپاری خدمات شهرداری بودند و برخی هم ارائه حقوق روزمزد را در این شرایط پیشنهاد می‎کردند.

اما امید دانشیار، نایب رئیس شورای شهر کردکوی در اظهاراتی قابل توجه عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری را برنامه‎ریزی شده دانست و گفت: در پس این اتفاقات سیاست‎هایی قرار دارد و اطلاع از نتیجه انتخابات شورای اسلامی شهر کردکوی در دوره بعدی علت تعویق در پرداخت حقوق و تلف کردن وقت برای حل این مشکل است.

همچنین افزایش نرخ کرایه تاکسی در کردکوی از جمله مواردی بود که در صحن شورای شهر مورد بررسی قرار گرفته بود که تفکیک برخی مسیرها و افزایش نرخ کرایه تاکسی با توجه به درخواست جامعه تاکسی‎رانی این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

 

* افزایش 47 درصدی کشف سلاح‎های غیرمجاز

نشست خبری علی‎اکبر خرمی، فرمانده انتظامی کردکوی از اتفاقات خبری هفته گذشته بود.

 وی که به تازگی فرماندهی انتظامی کردکوی را به عهده گرفته است در نشست صمیمی و تعاملی به سؤالات اصحاب رسانه پاسخ داده است.

فرمانده انتظامی کردکوی با اشاره به تمهیدات نیروی انتظامی در چهارشنبه آخر سال و عید نوروز، بیان کرد: برنامه‎ریزی‎های لازم برای تأمین امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال انجام شده است.

علی‎اکبر خرمی از افزایش سرقت وسیله نقلیه موتوری در کردکوی خبر داد و گفت: بیشترین فراوانی سرقت‎های کردکوی مربوط به سرقت موتورسیکلت است که با وجود آموزش‎ها و تأکیدات بسیار در حفاظت از آن، باز هم شاهد افزایش سرقت موتورسیکلت بوده‎ایم.

وی همچنین از افزایش 47 درصدی کشف سلاح‎های غیرمجاز در شهرستان کردکوی طی 11 ماهه سال‎جاری خبر داد.

 

*صدور ماهیانه 13 طلاق در کردکوی

اما برگزاری جلسه مجمع عالی بسیج در شهرستان کردکوی از اتفاقات مهم این هفته بود که با حضور جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان برگزار شد.

در این جلسه که دو کارگروه اقتصادی و فرهنگی به ارائه گزارش و اقدامات انجام شده در این حوزه پرداختند، یکی از مباحث مهم و قابل توجه که توسط رئیس کارگروه فرهنگی مجمع عالی بسیج بیان شد فراوانی آمار طلاق در این شهرستان بود.

حجت‎الاسلام اویس فراتی  از صدور 79 طلاق در شهرستان کردکوی طی 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد و اضافه کرد: براساس این آمار در هر ماه 13 طلاق در کردکوی رخ داده است.

 جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان هم یکی از معضلات اجتماعی شهرستان‎های غرب گلستان از جمله شهرستان‎های کردکوی و بندرگز را طلاق دانست و افزود: علاوه‎بر اینکه همه نهادهای مسؤول باید برای رفع این مشکل تلاش کنند بسیج هم براساس رسالت خود که بسترسازی برای حکومت امام عصر (عج) است، باید در این حوزه وارد شود.

حسین کریمی‎اول وظایف بسیج را پاسداری از انقلاب و پیروی از ولایت فقیه دانست و  بیان کرد: بسیج از کشتیبان دستور می‎گیرد، حال که مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی و جنگ فرهنگی را مطرح کردند بسیج نمی‎تواند بی‎تفاوت باشد و یا برابر ترش‎رویی افراد به وظیفه خود عمل نکند زیرا هیچ کسی نمی‎تواند تکلیف پاسداری از انقلاب را از بسیج ساقط کند.

وی با بیان اینکه در زمانی از تاریخ کشور مشکل ایجاد شده توسط ملی‎گراها و لیبرال‎ها با روشنگری امام راحل دفن شد و هیچ کدام عقب‎نشینی نکردیم، اذعان کرد: وظیفه امروز بسیج همانند دیروز است، زیرا امروز هم جریان‎هایی با همان تفکرات اما با رنگ و لعاب جدید و با واژه‎های جدیدتری هدف خاموش کردن راه امام راحل و اندیشه مقام معظم رهبری را دنبال می‎کنند.

 

*اهدای 4 هزار متر زمین برای ساخت مدرسه/ کمبود شدید فضای آموزشی در کردکوی

برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین‎ مدرسه‎ساز از دیگر برنامه‎های هفته گذشته بود.

مدیر آموزش و پرورش کردکوی در این جشنواره 47 درصد از مدارس کردکوی را تخریبی خواند و تصریح کرد: شهرستان کردکوی با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است و بیشتر مدارس در دو نوبت صبح و بعد از ظهر فعالیت می‎کنند.

همچنین در این جشنواره از خیرین مدرسه‎ساز تجلیل شد و دو نفر از خیرین مدرسه‎ساز «مرحوم حاج رمضانعلی خان‎بیکی» و «احمد طیبی» هر کدام زمینی به وسعت یک هزار متر و 3 هزار متر برای ساخت مدرسه به مجمع خیرین مدرسه‎ساز شهرستان کردکوی اهدا کردند.

 

* اجرای طرح «نوار سبز» در هفته منابع طبیعی

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی هم در هفته منابع طبیعی برنامه‎های مختلف و متنوعی از جمله اجرای طرح نوار سبز، توزیع رایگان نهال بین نمازگزاران کردکوی، نواخته شدن زنگ هفته منابع طبیعی، درختکاری در دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی و... را اجرا خواهد کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کردکوی با اشاره به اجرای طرح نوار سبز، بیان کرد: با اجرای این طرح در بزرگراه کردکوی – گرگان در حدفاصل کردکوی تا سه‎راهی یساقی 7 هزار اصله نهال کاشته می‎شود.

فتاح قاسمی با بیان اینکه این طرح از 11 اسفندماه جاری آغاز شده است، گفت: دغدغه اصلی ما حفاظت و مراقبت از درختان کاشته شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار