فرمانده پلیس راهور استان گلستان: بیشتر کشته شدگان تصادفات گرگان مربوط به موتور سواران و عابرین پیاده است

فرمانده پیس راهور گلستان گفت: تقریبا نیمی از تصادفات استان در گرگان رخ داده است که از این میان 20درصد تصادفات فوتی کل استان، 46درصد تصادفات جرحی استان، 65درصد تصادفات خسارتی استان، 21درصد جانباختگان تصادف در کل استان و همچنین 45 درصد مجروحان تصادفی کل استان نیز مربوط به گرگان است.

نیمی از تصادفات گستان در گرگان اتفاق می افتد

 به گزارش گلستان24 ، سرهنگ ایوب شرافتی، فرمانده پلیس راهور استان گلستان پس از سه روز برفی، مهمان سیصد و سی امین جلسه علنی شورای شهر گرگان شد.

فرمانده پلیس راهور استان گلستان

وی در این دیدار به سوال مقام معظم رهبری در مهر ماه 91 در شهرستان بجنورد اشاره کرد که فرموده بودند:«چرا در فرهنگ رانندگی انضباط ازم رعایت نمی شود؟»، شرافتی پس از اشاره به این پرسش توصیه هایی برای حفظ ایمنی در راه ها ارائه کرد.

شرافتی به مقایسه روند تصادفات در استان گلستان پرداخت و افزود: تصادفات در سال 91 نسبت به 90 با 6 درصد کاهش، در 92 نسبت به 91 با 15 درصد کاهش، 93 نسبت به 92 با یک درصد کاهش، 94 نسبت به 93 با 9 درصد کاهش و در سال 94 نسبت به 90 با 28 درصد کاهش در استان روبرو بوده است.

وی آمار مقایسه ای شهرستان گرگان را نیز اعلام کرد و متذکر شد: تصادفات در گرگان در سال 91 نسبت به 90 با 3درصد افزایش، 92 نسبت به 91 با 26درصد کاهش، 93 نسبت به 92 با 17 درصد افزایش، 94 نسبت به 93 با 12 درصد کاهش و در سال 94 نسبت به 90 نیز با 13 درصد کاهش مواجه بود.

فرمانده پلیس راهور استان گلستان خاطرنشان کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری آمار تصادفات در گرگان کاهش داشته به رغم اینکه در استان با افزایش تصادفات مواجه بودیم که الحمدلله با همیاری شهرداری و پیس راهور کاهش آمار متوفیات ناشی از تصادف را در گرگان شاهد بودیم.

شرافتی سهم تصادفات در گرگان را نسبت به استان 48 درصد اعلام کرد و افزود: تقریبا نیمی از تصادفات استان در گرگان رخ داده است که از این میان 20درصد تصادفات فوتی کل استان، 46درصد تصادفات جرحی استان، 65درصد تصادفات خسارتی استان، 21درصد جانباختگان تصادف در کل استان و همچنین 45 درصد مجروحان تصادفی کل استان نیز مربوط به گرگان است.

وی اظهار کرد: در هشت ماهه نخست امسال نسبت به هشت ماه از سال گذشته، آمار تصادفات فوتی در گرگان با 20 درصد کاهش، تصادفات خسارتی با 32 درصد کاهش، تصادفات جرحی با 3درصد افزایش، تعداد جانباختگان با 24درصد کاهش و تعداد مجروحین با 17درصد کاهش روبرو بوده است.

100درصد کشته شدگان تصادفات گرگان موتورسیکلت سواران و عابرین پیاده بودند

فرمانده پلیس راهور استان گلستان، کشته شدگان تصادفات در گرگان را فقط مربوط به دو عامل خواند و گفت: 54 درصد کشته شدگان تصادفات مربوط به راکب و ترک نشین موتورسیکت ها و 46 درصد آن مربوط به عابرین پیاده گزارش شده است.

شرافتی متذکر شد: 7 درصد جراحت ناشی از تصادف در گرگان به رانندگان خودرو، 13 درصد به سرنشینان، 44 درصد به راکبان و ترک نشینان موتورسیکلت ها، یک درصد به راکبان دوچرخه و 35 درصد به عابرین پیاده بر می گردد.

بیشترین آمار تصادفات فوتی گرگان مربوط به کمربندی است

وی بیشترین آمار تصادفات فوتی گرگان را در کمربندی اعلام کرد و گفت: نبود کمربندی مناسب برای شهر گرگان قابل قبول نیست و لازم است به استناد ماده 32 قانون رسیدگی به تخلفات، شهرداری کلیه فعالیتهای مربوط به حمل و نقل کالا، بار و مسافر در محدوده شهر را در قالب موسسات و شرکتهای حمل و نقل تعاونی و خصوصی، ساماندهی و بر آن نظارت کند.

 فرمانده پلیس راهور استان گلستان البته از کاهش چهار نفر فوتی در تصادفات گرگان نسبت به هشت ماه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: برای کاهش بیش از پیش تصادفات و آمار فوتی ها و جرحی و کاهش دیگر خسارات، شهرداری موظف است به ایمن سازی معابر؛ اقدامات فرهنگی برای ارتقا فرهنگ رانندگی، اهدا کلاه ایمنی، احداث ساختمان پیس راهور در گرگان(که در حال حاضر وجود ندارد)، استقرار اکیپ نمک پاشی و دپوی شن در محور نهارخوران مبادرت ورزد.

لزوم احداث پارکینگ های مناسب در هسته مرکزی شهر گرگان/چهارشنبه بازار به خارج شهر انتقال یابد

وی از دیگر عوامل خطرآفرین در بروز تصادفات در گرگان به نبود پارکینگ های مناسب عمومی در هسته های مرکزی و پرترافیک و وجود بازار هفتگی در معابر پر تردد اشاره کرد و گفت: انتقا چهارشنبه بازار به مکان خارج از شهر و تغییر زمان ان از چهارشنبه به پنجشنبه از دیگر اقداماتی است که برای کاهش آمار تصادفات باید در نظر گرفته شود.

شرافتی همچنین خواستار مطالعه دقیق طرح تفضیلی هسته مرکزی شهر جهت روان سازی ترافیک و جلوگیری از گره های ترافیکی به خصوص در میدان شهرداری و خیابان های اطراف، میدان کاخ، خیابان جانباز، میدان گرگانپارس و خیابان تختی(کوی ویلا) شد.


منبع : پاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار