عضو شورای اسلامی شهر کردکوی:عملکرد شهرداران سابق موجب از بین بردن توان و چابکی شهرداری شده است

​عضو شورای اسلامی شهر کردکوی تحقق بودجه پیشنهادی سال 1396 شهردار کردکوی را غیرممکن خواند و گفت: بودجه پیشنهادی نه تنها هیچ تغییری در وضع موجود ایجاد نمی‎کند بلکه محرومیت‎های موجود در حاشیه‎های شهر، همچنان در وضعیت سابق باقی خواهد ماند.

تحقق بودجه پیشنهادی سال 96 شهرداری کردکوی غیرممکن است

به گزارش گلستان24، طاهر مصدق صبح  امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی با اشاره به تصویب بودجه سال 1396 شهرداری کردکوی، اظهار کرد: بودجه پیشنهادی  شهردار کردکوی فاقد برنامه استراتژیک، جامع  و  عملیاتی است که این مسأله دستیابی به اهداف طرح جامع شهری را ناممکن می‎کند.

وی با بیان اینکه بودجه یک برنامه جامع مالی است  که کلیه خدمات، درآمد، مخارج یک ساله و فعالیت‎ها و اقداماتی که طی یک سال مالی انجام می‎شود، را در برمی‎گیرد، گفت: بودجه پیشنهادی شهردارd کردکوی، نه تنها هیچ تغییری در وضع موجود ایجاد نخواهد کرد بلکه محرومیت‎های  موجود در حاشیه‎های  شهر ، همچنان در همان وضعیت محرومیتی باقی خواهد ماند.

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی با بیان اینکه با بودجه پیشنهادی شهردار کردکوی برای سال 1396 هیچ گونه اقدامات عمرانی، زیر بنایی و... انجام نمی‎شود، افزود: در واقع  بودجه پیشنهادی همانند یک جدول اعداد است که هیچ تناسبی بین  منابع درآمدی و تعهدات تکلیفی شهرداری  ندارد.

مصدق با بیان اینکه به دلیل شکننده  و نامطمئن بودن منابع درآمدی بودجه پیشنهادی سال 1396، تحقق  آن تقریباً ناممکن است، اذعان کرد: با توجه به اینکه پایه و اساس  بودجه بر اساس  لایحه عوارضی تنظیم می‎شود رشد بودجه شهرداری با  رشد لایحه  عوارضی  همخوانی  ندارد که اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی باید در تصویب بودجه پیشنهادی شهردار، ضمن پیش‎بینی منابع جدید درآمدی پایدار، نگاه ویژه‎ای  به  محلات محروم شهر  خصوصاً درحوزه  عمرانی  داشته  باشند تا معوقات مالی مربوط به سال‎های گذشته، موجب انحراف  اهداف بودجه نشود.

وی با اشاره به بدهی 4 میلیاردی شهرداری کردکوی، افزود: یکی از راهکارهای برون‎رفت شهرداری کردکوی از مشکلات موجود گرایش به فعالیت‎های تولیدی، سرمایه‎گذاری و ... است تا علاوه‎بر استفاده از این نوع فعالیت‎ها در حوزه شهرداری و ایجاد درآمد کارگنان مازاد شهرداری کردکوی را ساماندهی کند.

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی اضافه کرد: متأسفانه هزینه‎هایی که در زمان شهرداران سابق به شهرداری کردکوی تحمیل شده موجب تنبلی و از بین بردن توان و چابکی شهرداری کردکوی شده است که امیدواریم با سرمایه‎گذاری و فعالیت‎های مشابه علاوه‎بر ایجاد تحرک مالی به خدمات عمرانی دست یابد.

انتهای پیام

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار