مدیر نهاد کتابخانه های عمومی استان خبر داد؛

هفتمین مسابقه کتاب خوانی رضوی با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی به صورت کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

برگزاری هفتیمن جشنواره کتاب خوانی رضوی همراه با جوایز  نفیس و ارزنده

به گزارش گلستان24؛دیروز پنجشنبه، رضا قوانلو مدیر کتابخانه های عمومی استان در جلسه ی هماهنگی و برنامه ریزی در جمع مسئولین ادارات استان به تشریح برنامه های این نهاد پرداخت و گفت:هفتمین جشنواره بین المللی کتابخوانی امام رضا (ع) امسال پانزدهمین سال از عمرش خودش را سپری می کند و ما انتظار داریم که به واسطه کلی بودن این جشنواره تمامی ارگان ها با ما همکاری کنند.

او ادامه داد:یکی از کراماتی که نصیب مردم ایران شده است وجود مرقد مطهر امام رضا (ع) در مشهد مقدس است که این مسئله باعث برکت هم برای مشهد و هم برای کشور شده است؛ وجا دارد که برای حفظ حرمت این امام بزرگوار بر اساس وظایف ذاتی ادارات خود اقداماتی را در این ضمینه انجام دهیم.

وی اظهار کرد:وظیفه ذاتی نهاد کتاب خانه های عمومی کشور ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است و در هفتمین جشنواره کتاب خوانی امام رضا (ع)  این نهاد افتخاراین را داشته تا بار دیگر  مسئولیت برنامه ریزی و دبیری این جشنواره را بر عهده بگیرد.

edalatgolestan14001331223332033500

مدیر کل نهاد کتابخانه های کشور بابیان اینکه این جشنواره رشد کتابخانی را در کشور چندین برابر کرده است، افزود: افزایش آمار کتابخوانی نشان  می دهد که این مسابقه چقدر مهم و تاثیر گذار بوده؛ البته ما از لحاظ تعداد کمی به دنبال این نیستیم که آمار ها را ملاک سنجش قرار دهیم اما این آمار می تواند عامل تاثیر گذاری در این فرایند باشد.

وی تصریح کرد:اهداف کلی ما از برگزاری این مسابقه سه مورد است که اولین هدف ترویج فرهنگ رضوی در کشور و دومین هدف ما ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی می باشد و اخرین هدف ما از این جشنواره استفاده از سیره ائمه معصومین (ع) است.

edalatgolestan14001331

رضا قوانلو یادآور شد:درسال گذشته حدود 4هزار ششصد نفر  گلستانی در این مسابقه کتابخوانی شرکت کردند که در طول سابقه کاری این برنامه واقعا کم سابقه بوده و ما امیدواریم  که امسال با گسترش اطلاع رسانی تعداد افراد بیشتری در این مسابقه شرکت کنند.

وی اضافه کرد: نحوه شرکت در این مسابقه هم به صورت فردی و هم به صورت خانوادگی است، مهلت ثبت نام آن تا اول تیر ماه می باشد و افراد می توانند به دوصورت مکتوب و آنلاین در این مسابقه شرکت و در صورت برتری جوایز نفیسی را از آن خود کنند.

انتهای پیام/پ

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار