عضو شورای شهر گرگان بیان کرد

عضو شورای شهر گرگان گفت: یکی از اقدامات مهم شهرداری گرگان در خصوص مقابله با پدیده حاشیه‌نشینی جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه شهر است.

جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، مهمترین اقدام شهرداری گرگان برای مقابله با پدیده حاشیه‌نشینی

 به گزارش گلستان 24، ناصر گرزین در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: اکثر شهرهای کشور با معضل حاشیه‌نشینی مواجه هستند و شهر گرگان نیز درگیر این معضل است.

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از موضوعات شهرداری گرگان مربوط به بحث حاشیه‌نشینی است، تصریح کرد: اگر به پدیده حاشیه‌نشینی توجه نشود گذشته از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بر مشکلات شهری نیز افزوده می‎شود.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: یکی از موضوعات مهم شهرداری ساماندهی و ایجاد نظم مناسب در حاشیه شهر گرگان است از این‌رو تا حد امکان از ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه شهر جلوگیری به عمل آمد چرا که ساخت و ساز غیرمجاز سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.

گرزین بیان کرد: اکثر خانه‎های مسکونی در حاشیه شهرها  بدون مجوز ساخته می‎شوند این امر باعث شده تا بحث طرح‎های تفضیلی و طرح جامع شهری دچار مشکل شود.

به گفته وی بسیاری از ساخت و سازها در حاشیه  شهر در کاربری فضای سبز ساخته شده و در خیلی از جاها تعریض رعایت نشده که همه این موارد در مجموع معظلاتی را برای شهر به وجود می‎آورد.

عضو شورای شهر گرگان با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه شهر گرگان به حداقل رسیده است افزود: این امر تا حد زیادی می‎تواند به ساماندهی حاشیه‌نشینی کمک کند از سویی ایجاد خانه‎های فرهنگ در حاشیه شهر عامل مؤثری در کاهش حاشیه‌نشینی محسوب می‎شود.

گرزین خاطرنشان کرد: حاشیه نشینی  یکی از مسائلی بود که در ابتدای دوره چهارم شورای شهر احساس نگرانی نسبت به آن داشتیم و در صدد جلوگیری از آن بودیم البته اقدامات خوبی در این رابطه نیز انجام شده است در دوره پنجم شورای اسلامی شهر گرگان نیز، ساماندهی و ایجاد نظم در حاشیه شهر یکی از اقدامات مهم خواهد بود.


انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار