رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: رویکرد پیشگیرانه دادگستری گلستان ، ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری های غیرقانونی را به حداقل رسانده است .

کاهش تصرفات غیر قانونی اراضی ملی در استان گلستان

به گزارش گلستان 24، رئیس کل دادگستری گلستان در نخستین سمینار تخصصی پیشگیری با موضوع تصرفات غیرقانونی که صبح سه شنبه در گرگان برگزار شد، اظهار داشت: در گلستان بر خلاف رویه معمول منتظر نمی مانیم تا تغییر کاربری و ساخت و ساز انجام شود بعد برخورد کنیم بلکه دادگستری پیشگام شد و جلوی دست اندازی ها را در بدو امر گرفت .

هادی هاشمیان افزود : از دادستان ها هم خواستیم مدیران دستگاه های متولی را که در گزارش تخلفات تعلل می کنند، بازخواست کنند.

هاشمیان گفت : گزارش های تغییر کاربری در زمین های کشاورزی استان از 18 مورد در سال 94 به 110 مورد در سال 95 رسید که نشان می دهد حساسیت دستگاه های متولی به ویژه جهاد کشاورزی برای گزارش تخلفات و تغییر کاربری ها ، حساس شده اند.

این مقام ارشد قضایی استان گفت : امروز دست اندازی و ساخت و سازهای غیرمحاز به زمین های کشاورزی و زمین های جنگلی و مرتعی استان به حداقل رسیده است که حاصل تعامل و همراهی همه دستگاه ها با دستگاه قضایی است .

هاشمیان افزود : اگر جلوی ساخت و سازها و تغییر کاربری ها را در ابتدای کار بگیریم هم از تخریب محیط زیست پیشگیری می شود و هم آسیب های اجتماعی و مالی ناشی از حکم قلع و قمع کاسته می شود.

نخستین سمینار تخصصی پیشگیری با موضوع تصرفات غیرقانونی با حضور کارشناسانی از 7 استان کشور  از امروز در گلستان آغاز شده است .

این سمینار دو روزه است و کارشناسان در قالب 7پنل تخصصی درباره تصرفات غیرقانونی و راهکارهای پیشگیری از آن در استان های مختلف بحث و تبادل نظر می کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار