مدیرکل تعاون و کار گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: امسال سهم اشتغال استان گلستان بین ۲۱ تا ۲۵ هزار نفر است.

 شناسایی ‌۷۰ هزار بیکار در استان گلستان/‌۲۵ هزار شغل ایجاد می‌شود

به گزارش گلستان 24، سعید مازندرانی ظهر امروز در جلسه ستاد اشتغال شهرستان گرگان اظهار داشت: امسال سهم اشتغال استان گلستان 21 تا 25 هزار نفر است در حالی که در استان گلستان بیش از 70 هزار بیکار داریم و هر سال 10 هزار نفر هم به این تعداد افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال طرح کارورزی در محیط کار در ادامه این طرح ادامه پیدا می‌کند و افرادی که در کارگاه‌ها مشغول کار هستند، ساماندهی می‌شوند و گواهینامه براساس استاندارد صادر می‌شود .

مازندرانی تاکید کرد: در این دوره کارفرما مشمول قانون کار و بیمه نمی‌شود و فرد از طریق دولت بیمه می‌شود و پول دریافت می‌کند.

به گزارش گلستان 24، مدیر کل تعاون‌، کار ورفاه اجتماعی استان گلستان افزود: طرح آموزش فنی وحرفه‌ای، طرح کارورزی و تعاون روستا از جمله طرح‌هایی است که امسال اجرایی می‌شوند که برای اجرای این طرح‌ها بسته‌های ویژه و حمایتی در نظر گرفته شده تا جوانان و تولیدکنندگان در شهرها و روستاها دارای اشتغال پایدار شوند.

فرماندار شهرستان گرگان هم در این جلسه گفت: امروز به علت بیکاری در جامعه آستانه تحمل مردم پائین آمده است که به نوعی آسیب اجتماعی است و باید با استعدادیابی و پویا کردن شغل به اشتغال شهرستان کمک کنیم.

سید عباس حسینی تاکید کرد: امروز باید نگاه‌ها عوض شود و سرمایه‌گذار را راهنمایی کنیم و همه روسای ادارات به بازاریابی برای تولیدات شهری، استانی و کشوری کمک کنیم و برخی قوانین دست وپا گیر و استعلامات را طولانی نکینم.

وی تصریح کرد: باید با کارآفرینی و به کمک بخش خصوصی زمینه اشتغال را ایجاد کنیم تا اعتماد به نفس در جوانان افزایش یابد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار