همزمان با دهه کرامت:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری همایش بزرگداشت و تکریم امام زادگان شاخص استان در دهه کرامت خبر داد.

برگزاری آئین روز ملی تکریم امام زادگان در بقاع متبرکه/ از رسانه گلستان24 در حوزه وقف تجلیل شد

به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان پیرامون دهه کرامت و بزرگداشت امامزادگان و چهلمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن روز پنجم ذی العقده روز ملی تکریم و بزرگداشت امام زادگان و بقاع متبرکه از هیات امناء و خادمین بقاع متبرکه در این روز تجلیل می‌شود.

سهرابی با اشاره به اجرای 120 برنامه درایام دهه کرامت در استان گلستان تصریح کرد: همایش سبک زندگی قرآنی و همایش بانوان اهل سنت،افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی،دیدار با خانواده شهداء و شهدای مدافع حرم و غبارروبی امامزادگان و گلزار شهداء، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و برگزاری مراسم دعای پرفیض کمیل و ندبه در بقاع متبرکه از دیگر برنامه های این ایام  می باشد.

نشست خبری اوقاف

وی گفت: در همین راستا همزمان با ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) همایش نقش بانوان در سبک زندگی ولایی  با حضور بانوان در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) گرگان برگزار گردید.

سهرابی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 29 وقف جدید به ارزش ریالی230 میلیون تومان در استان گلستان به ثبت رسیده به  که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است

وی گفت: از این 29 وقف جدید تعداد 3 وقف مربوط به قرآن کریم بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه بیان کرد: همزمان با ایام تابستان طرح نشاط معنوی در 13 امامزادگان استان گلستان برگزار می‌شود که محور برنامه‌های طرح نشاط معنوی در این دهه با محوریت دهه کرامت خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به برگزاری چهلمین دوره مسابقات قران کریم  در استان گلستان تصریح کرد: در این مسابقات 5 هزار متسابق از همه اقشار حضور داشتند که از این بین 313 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

نشست خبری اوقاف

در این مسابقات در مرحله شهرستانی 5هزار و 338 نفردر 2 بخش خواهران و براداران شرکت داشتند که در 11 رشته با هم رقابت کردند.

وی افزود: افراد برگزیده هر رشته که حدود 313 نفر بودند به مرحله استانی راه پیدا کردند که به مدت 2 روز در امامزاده عبدالله گرگان( ویژه برادران) و سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان(ویژه خواهران) با هم رقابت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان گلستان تصریح کرد: این مسابقات در مرحله استانی در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، معارف، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و ابطهال برگزار می‌شود.

سهرابی تاکید کرد: نفر برتر هر رشته به مسابقات کشوری راه می‌یابند که به آن‌ها آموزش‌های لازم داده خواهد شد و مسابقات کشوری آبان ماه در استان گیلان برگزار خواهد شد و امیدوارم نمایندگان ما رتبه‌های خوبی بدست آورند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه افزود: یکی از برنامه‌های مهم فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه برگزاری مسابقات قرآنی برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

وی با بیان اینکه فرهنگ‎سازی و نهادینه کردن ابعاد مختلف وقف در جامعه، یکی از موثرترین راه‎ها برای احیای سنت حسنه وقف با توجه به نیات روز جامعه به شمار می‏‌رود، افزود: عرصه‌های مرتبط با وقف فقط به یک موضوع اختصاص ندارد و در این زمینه باید به نیازهای روز جامعه توجه داشت. یکی از این عرصه‌ها قرآن است و در این زمینه با مشکل روبرو هستیم.لذا نیاز به مشارکت جدی خیران و واقفان در ترویج معارف قرآنی به وسیله وقف داریم.

سهرابی خاطر نشان کرد : همزمان با دهه کرامت و فرارسیدن روز پنجم ذی العقده همایش تکریم و بزرگداشت امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص در استان گلستان برگزار می شود که این همایش امسال با محوریت آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع)گرگان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این همایش در روز پنجشنبه 5 مردادماه96 با حضور گرانقدر مدیر کل بازرسی سازمان اوقاف حضرت حجت الاسلام شیری بعد از نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزاده عبدالله(علیه السلام)برگزاری می شود.

خاطر نشان می شود در پایان این نشست از خبرنگار عرصه وقف که در ماه های اخیر در زمینه وقف و اطلاع رسانی با اوقاف گلستان همکاری داشتند تجلیل بعمل آمد.

در همین راستا به سبب تلاش گسترده در انعکاس اخبار و ترویج سنت حسنه وقف از پایگاه خبری گلستان24، به عنوان رسانه برتر با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

نشست خبری اوقاف

نشست خبری اوقاف

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار