معاون ارتباطات و امور استان‎های سازمان سراج:

معاون ارتباطات و امور استان‎های سازمان سراج گفت: سازمان سراج برای اینکه نهضت فضای مجازی را پیش ببرد تشکیل شد، مردم باید از سواد فضای مجازی بهره‎مند شوند و در حقیقت این خدمت به مردم است.

هدف سازمان سراج نهادینه‌سازی نهضت سوادآموزی فضای مجازی در کشور است

به گزارش گلستان 24؛ محمد خراسانی‎زاده صبح امروز در آئین افتتاحیه نخستین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی در گرگان اظهار کرد: دوره دوم شورای عالی فضای مجازی 14 شهریور 1394 توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شد، در بند هفتم این حکم تاکید بر ارتقاء فرهنگ کاربردی و سواد فضای مجازی مردم شده است اما شورای عالی فضای مجازی همچنان به دنبال سازوکارهاست.

وی یکی از دلایل شکل‎گیری سازمان سراج را پر کردن خلاءهای انقلاب اسلامی در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت‎های مردمی عنوان و تصریح کرد: سازمان سراج برای اینکه نهضت فضای مجازی را پیش ببرد تشکیل شد، مردم باید از سواد فضای مجازی بهره‎مند شوند و در حقیقت این خدمت به مردم است.

معاون ارتباطات و امور استان‎های سازمان سراج با اشاره به اینکه تاکنون دو دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی در کشور اجرا شده است، افزود: گلستان هفدهمین استانی است که مبادرت به برگزاری دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی کرده است.

خراسانی‎زاده با اشاره به اثرگذاری فضای مجازی در زندگی افراد جامعه گفت: قطار زندگی مردم ریل‎گذاری شده در مسیر است که آسیب‎هایی وجود دارد عاقلانه‎ترین کار این است که موضوع سواد رسانه‎ای در افراد تقویت شود باید به مردم آسیب‎های فضای مجازی را اطلاع دهیم، به آنها تلنگر بزنیم که خطری در راه است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی فضای لرزشگاه است، افزود: عاقلانه نیست کسی با فضای مجازی مقابله کند اما باید مراقب باشیم و قوانین و مقررات لازم در استفاده از این تکنولوژی را بدانیم.

معاون ارتباطات و امور استان‎های سازمان سراج با اشاره به اینکه استفاده از فضای مجازی به سرعت در حال فراگیر شدن است، ابراز کرد: زندگی برخی افراد در فضای مجازی بزرگتر از فضای فیزیکی است بر این اساس نهضتی در کشور به راه افتاده است.

خراسانی‎زاده با بیان اینکه برخی سواد استفاده از فضای مجازی را به معنای واقعی کلمه ندارند، گفت: برخی سواد استفاده دیجیتالی و ابزاری از فضای مجازی را دارند اما هنوز به قوانین این فضا آشنا نیستند.

به گفته وی؛ سواد فضای مجازی تخصصی‎تر از حوزه رسانه است، سواد رسانه‎ای به معنای این است که یاد بگیریم کمترین آسیب ها را از رسانه ببریم و بیشترین منفعت را داشته باشیم ، منفعلانه عمل نکنیم و هر چیزی را بدون آگاهی نپذیریم.

خراسانی‎زاده رسالت مربیان در این زمینه را بسیار خطیر و بااهمیت خواند و ابراز امیدواری کرد این دوره آموزشی بتواند خروجی مناسبی داشته باشد و نتایج حاصل از آن در جامعه ملموس شود.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار