رئیس شورای شهر گرگان:

رئیس شورای شهر گرگان از هنرمندان این شهر دعوت کرد تا طرح های خود را در خصوص سینماها و تماشاخانه ها، به شورای شهر ارائه بدهند.

هنرمندان گرگانی برای سینماهای شهر طرح ارائه بدهند

 به گزارش گلستان ۲۴ ؛ محمدابراهیم جرجانی، عضو شورای شهر گرگان در نشست با اعضای حوزه هنری گلستان و هنرمندان گرگان گفت: بخشی از نگهداری نظام و انقلاب و ارزش های انقلابی بر عهده ی مردم و قسمتی نیز بر عهده فرهنگی کاران و قسمتی نیز بر عهده شهرداری است.

وی با اشاره به آثار هنری هنرمندان گرگانی در زمینه انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: وظیفه فرهنگی و اجتماعی ما کمک به جوانان هنرمندی است که در حیطه انقلاب فعالیت می کنند.

جرجانی با بیان اینکه مطالب ارزشمندی در حوزه انقلاب بر در و دیوار شهر دیده می شود که نباید بی تفاوت از آن بگذریم، متذکر شد: شعارها میراث ماندگاری از انقلاب است که باید همه ثبت و ضبط و نگهداری شود چرا که برای آیندگان مورد نیاز است.

این عضو شورای شهر گرگان ابراز کرد: بسیاری از آثار انقلابی بجا مانده بر در و دیوار محلات گرگان از بین رفته اند باید پیش از حذف تمامی آنها، این آثار پیدا شده و حفظ شوند، لازم است در مباحث مبلمان شهری از هنرمندان بومی استفاده شده و اسلامی بودن شهر به رخ کشیده شود.

فائزه عبداللهی، رئیس شورای شهر گرگان نیز در این نشست اظهار کرد: شهروند زمانی می تواند مدعی شهروندی باشد که احساس مسئولیت در قبال شهر داشته باشد یعنی هر شهروند در قبال شهر هم حق و هم تکلیف بر عهده دارد.

وی افزود: به جرات می گویم اگر زندگینامه شهدا بررسی شود در می یابیم که بیشترین سرمایه های انسانی ما در زمان های انقلاب بودند، باید همه ما تاریخ شفاهی انقلاب را بنویسیم و اگر می خواهیم ما نیز جزو تاریخ سازان باشیم باید از توان همه جامعه خصوصا توان هنرمندان استفاده کنیم.

عبداللهی خطاب به هنرمندان حاضر در جلسه تصریح کرد: یکی از وظایف شوراها نظارت بر تماشاخانه ها و سینماهاست، طرح خود در خصوص سینماهای شهر را ارائه دهید ما نیز راغب به همکاری هستیم.

رئیس شورای شهر گرگان گفت: گرگان واقعا شهر فرهنگی است و واقعا به هنر توجه می کند ما نیز راغب هستیم کمک کنیم برای اینکه هنرمندان خود را معرفی کنیم، باید هنرمندان زمینه و بستر این آثار هنری را ارائه بدهند، راغب هستیم در المان ها از هنر شهروندان خودمان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع : پاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار