مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: حمایت از صنایع دستی یکی از اساسی ترین اقدامات ما در سال ۹۴ خواهد بود.

حمایت از صنایع دستی یکی از اقدامات اساسی میراث گلستان است

به گزارش گلستان 24، ابراهیم کریمی ظهر یکشنبه در نشست خبری با رسانه های استان با بیان این نکته که برای رشد صنایع دستی بهتر است مردم ورود پیدا کنند، افزود: باید این امکان را فراهم کنیم تا مردم برای توسعه صنایع دستی تمایل به تولید داشته باشند.

وی ضمن اشاره به این نکته که دغدغه اصلی ما در حوزه گردشگری سرمایه گذار است، اظهار کرد: اکنون گلستان، استانی معبر به شمار می رود از این رو برای جذب گردشگر با هدف اقامت شبانه روزی در استان علی رغم تمام ظرفیت های موجود گلستان توفیق نداشتیم که برای این موضوع نیز تدابیری خواهیم اندیشید.

این مسئول گلستانی با اعلام این مطلب که در گلستان چهار اقلیم دریا، جنگل، کوه و دشت وجود دارد، افزود: اما متاسفانه نتوانستیم از این قابلیت خوب استفاده کنیم؛ نقیصه ما این است که گلستانی ها هنوز جاذبه های گردشگری استان را به خوبی نشناخته اند.

کریمی خاطر نشان کرد: اگر توجه کنید ۸۰ درصد مردم شرق استان جاذبه های طبیعی و تاریخی غرب گلستان را نمی شناسند برای این مورد باید برنامه ریزی کنیم، یکی از راهکارها برای این مورد استان گردی است.

وی ضمن اشاره به وجود روستاهای نمونه گردشگری در گلستان، تصریح کرد: این نوید را به گلستانی ها می دهیم در ۲۸ اردیبشت که مصاف با روز میراث فرهنگی است، کلنگ اولین موزه روستایی در گلستان به زمین می خورد؛ این موزه نمونه ای از شیوه زندگی روستاییان است که با ساخت آن آدب و رسوم و فرهنگ روستایی را به نمایش خواهم گذاشت.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در توضیح توسعه صنایع دستی در سال ۹۴، گفت: یک نقیصه بزرگی که در صنایع دستی استان به ویژه شهر گرگان وجود داشت، نبود بازارچه دائمی صنابع دستی است که انشالله با برنامه ریزی در سال جاری، ساختمانی در پاساژ مهرآئین به بازارچه دائمی صنایع دستی تبدیل می شود.

این مسئول گلستانی در توضیح گلایه تولید کنندگان صنایع دستی و نبود امکانات برای این قشر، اظهار کرد: این گلایه ها را می پذریم، بنا است بر اساس همین گلایه ها هدفمندی خود را در سال جاری تنظیم کنیم. یکی از برنامه های اصلی ما این است که تا پایان سال ۹۴ حداقل گلایه مندی ها را در این سطوح داشته باشیم.

کریمی با تاکید بر این نکته که صنایع دستی یک شعار نیست بلکه هدف است، افزود: این صنعت  را دنبال می کنیم تا در حوزه صنایع دستی ابریشم و جاجیم در سطح کشور مطرح شده و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی در خاتمه از فعالیت ۲۸۳ غرفه صنایع دستی در تمام نقاط استان خبر داد و اذعان کرد: با دائر کردن این غرفه ها بنا داشتیم تا صنایع دستی را در معرض بازدید و فروش گردشگران قرار بگیرد./گلستان شرق

ارسال نظر

آخرین اخبار