پارک های جنگلی گلستان به علت خدمات دهی نسبت به دیگر مناطق گردشگری استان، بیشتر مورد توجه گردشگران و مسافران قرار می‌گیرند.

ایجاد زیر ساخت های  مناسب  در پارک های جنگلی به افزایش گردشگران در گلستان کمک میکند

به گزارش گلستان۲۴؛ استان گلستان با داشتن طبیعت زیبا همواره مقصد گردشگران و مسافران بوده است، یکی از مواردی که موجب شده تا نام این استان در بین دیگر استان های کشور بیشتر بدرخشد، همین جاذبه های دیدنی استان گلستان است.

سطح جنگل های استان گلستان حدود ۴۳۰ هزار هکتار می باشد، که از غرب شهر و استان به طول تقریبی ۲۶۰ کیلومتر امتداد دارد و در اکثر شهرهای استان، باعث ایجاد فضاهای دیدنی و طبیعی شده است.

وجود مکان هایی با خدمات اولیه، برای مردم و گردشگران در جنگل‌های استان باعث استفاده و استقبال بیشتر مردم از طبیعت و جنگل ها شده است، که در این بین پارک های جنگلی نظیر پارک ملی گلستان، پارک جنگلی امام رضا، النگدره، دلند و قرق نقش بیشتری در این راستا داشته اند.

هرکدام از این پارک های جنگلی، زیبایی به خصوص خود را دارد، به عنوان مثال پارک جنگلی کبودوال دارای آب بندان و آبشارهای زیبا  و برخی از پارک های جنگلی مانند پارک ملی گلستان و قرق دارای باغ وحش با حیوانات متنوع می باشند.

در فصول مختلف نیز طبیعت و جنگل ها در این پارک ها زیبایی خاصی به خود می گیرد، که حالات روانی و بصری منحصر به فردی را برای بازدیدکنندگان خود تداعی می کند.

هر ساله نیز در فصول تابستان و ایام عید نوروز، مسافران و گردشگران زیادی به علت وجود خدماتی نظیر سرویس های بهداشتی و امنیت در این پارک ها اتراق و شب های خود را با زدن چادر سپری می کنند.

به همین علت توجه و ایجاد زیرساخت های مناسب در این مکان ها، باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد؛ اما متاسفانه می بینیم در برخی از پارک های جنگلی که در جغرافیای استان گلستان قرار دارند، زیرساخت های مناسب وجود ندارد و یا اگر وجود دارد، نیازمند به تعمیر مجدد می باشد.

به طور مثال در پارک جنگلی قرق آسفالت جاده در هر چندین متر دارای چاله های بسیاری می باشد و یا در ساعات پایانی روز که جمعیت بیشتری این پارک مراجعه می‌کنند نور کافی وجود ندارد و طبق مشاهدات خبرنگار ما این مشکل در اکثر پارک‌های جنگلی استان وجود دارد.

مسئولین دست اندرکار در جای جای استان گلستان، باید در نظر داشته باشند که اگر می خواهند مناطقی که در حوزه استحفاظی آنهاست توسعه یابد، آنها باید در وهله اول مناطق گردشگری را توسعه دهند.

انتهای پیام /پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار