مدیرکل بنیادمسکن گلستان:

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: برای برخی از روستاهای استان که هدف گردشگری هستند، طرح هادی مبتنی بر ویژگی های این روستاها و حفظ ویژگی های گردشگری آن تهیه خواهد شد.

طرح هادی برای روستاهای هدف گردشگری استان تهیه می شود

به گزارش گلستان24؛ محمدتقی زمانی نژاد، مدیرکل بنیادمسکن گلستان در جمع خبرنگاران گفت: حدود 37 روستای هدف گردشگری در استان شناسایی شده که امسال برای پنج روستا طرح هادی مبتنی بر ویژگی های گردشگری آنها تهیه می شود.

 

وی افزود: این طرح برای روستاهای افراتخته، چینو، پاقلعه، سرکلاته خراب شهر و بنفشه تپه تهیه خواهد شد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه هزینه های اجرای طرح هادی در روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت تاریخی ارزشمند بیش از اجرای طرح در روستاهای دیگر است، اظهارکرد: برای اجرای طرح هادی در روستاهای مختلف حدود 800 میلیون تا یک میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود اما در روستاهای دارای ویژگی های گردشگری و تاریخی این هزینه ها بیش از 1.5 میلیارد تومان خواهد بود.

 

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در پنج روستای دارای بافت باارزش گفت: این طرح در روستاهای فارسیان و بافت قدیم زیارت به اتمام رسیده و در روستاهای قلعه قافه، ساسنگ و شاهکوه سفلی در حال انجام است.

 

زمانی نژاد بیان کرد: در این روستاها خانه ها به شکل سنتی تعمیر و مرمت می شوند و اگر افراد طبق نظر مهندسین مقیم این اقدامات را انجام دهند، علاوه بر وام مسکن روستایی از کمک بلاعوض سه میلیون تومانی نیز برخوردار می شوند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار