فرماندار مراوه‌تپه گفت: مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی شاعر بزرگ ترکمن، اواخر اردیبهشت ماه در شهرستان مراوه تپه استان گلستان برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت "مختومقلی فراغی" در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان 24، اسمعیل تاجی اظهار داشت: مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی در روز جمعه 25 اردیبهشت ماه در محل آرامگاه وی در روستای آق تقه برگزار می‌شود و مراوه‌تپه آمادگی کامل برای برگزاری مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی را دارد.

وی افزود: تاکنون حصارکشی و نصب درب اصلی محوطه آرامگاه مختومقلی فراغی انجام شده و نرده‌گذاری بخشی از حیاط محوطه نیز تا روز مراسم انجام خواهد گرفت.

فرماندار مراوه‌تپه تصریح کرد: با همکاری جهادکشاورزی در محوطه آرامگاه زیتون‌کاری نیز انجام گرفته است.

تاجی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط مسئولان شهرستانی و استانی، این شهرستان آمادگی کامل را برای برگزاری مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی دارد و امیدواریم مراسمی در شان این عارف نامی انجام شود.

وی با بیان اینکه عزم جدی برای برگزاری باشکوه مراسم مختومقلی فراغی در گلستان وجود دارد، اظهار داشت: تلاش می‎کنیم تا این برنامه به نحو احسن در گلستان برگزار شود.

مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن در سال یک هزار و 112 هجری شمسی در روستای "حاجی قوشان" از توابع شهرستان گنبدکاووس به دنیا آمد، پدرش دولت محمد آزادی از شاعران سرشناس قرن دوازدهم ترکمن و گوگلان و مادرش ارازگل از طایفه گوکلان، تیره گرکز بود.

این شاعر شهیر ترکمن در سال یک هزار و 169 هجری شمسی درگذشت و بدن او را حوالی روستای آق تقای در 40 کیلومتری غرب مراوه تپه و در جوار آرامگاه پدرش به خاک سپردند.

هر ساله در ایام ولادت این شاعر شهیر ترکمن برنامه های متنوع فرهنگی هنری با حضور جمع کثیری از علاقه مندان به این شاعر و نیز برخی مقامات استانی و کشوری و خارجی از کشور ترکمنستان در شهرهای ترکمن نشین و به ویژه بر سر مزار فراغی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار