قدس مفیدی"کلمه حق همیشه معادل قانون نیست ، افزود: مردان قانون بر مبنای روح آن ، آنرا تبیین می کنند ، بنابراین اگر شما از این ابزار بگونه ای استفاده کنید که روح آنرا زیر سوال ببرید ، بدترین قانون شکنانید.

در جلسه شورای شهر گرگان چه گذشت؟

به گزارش گلستان 24، حسین ربیعی شامگاه شنبه در یکصد و هشتاد و سومین جلسه رسمی شورای شهر گرگان اظهار داشت: بسیاری از خانواده ها در مراجعات مکرر به شورا خواهان تلاش این نهاد برای یافتن راهکاری جهت اشتغال فرزندان دانش آموخته خود هستند.

به گفته وی همچنین برخی دیگر از مراجعان فاقد هرگونه درآمد بوده و از گرانی کالاها نالان هستند و هیچ راهی نیز برای کمک به آنها وجود ندارد.

وی در خصوص یافتن راهکاری برای ایجاد اشتغال خواستار اطلاع رسانی برای تحصیل جوانان در رشته هایی با بازار کار و اشتغال، شد.

ربیعی آموزش های فنی و حرفه ای را بهترین راهکار در جهت اشتغال بیان کرد و افزود: براساس برخی گزارش ها در گذشته در دستگاه های اجرایی استان افزون بر هفت هزار نفر فراتر از ظرفیت، استخدام شده اند به طوری که تا 10 سال دیگر نیاز به استخدام نیست.

ربیعی اضافه کرد: این آمار نشان می دهد که دانش آموزان و دانشگاهیان باید بدنبال رشته های فنی و حرفه ای و آموزش در این بخش باشند.

رییس شورای شهر گرگان از سرمایه گذاران نیز خواست که به جای پس انداز سرمایه های خود در بانک، آنها را در بخش اشتغال بکار گیرند.

وی با بیان اینکه توافقات هسته ای برخی از مشکلات را حل خواهد کرد، خواست تا مسوولان ارشد برای خروج کشور از رکود تلاش کنند.

ربیعی رکود اقتصادی را خطرناک بیان کرد که اگر درمان نشود با مسایل جبران ناپذیری روبرو خواهیم شد.

وی همچنین با محکوم کردن جنایات رژیم آل سعود، گفت: آل سعود نتوانسته مقاومت مردم یمن را از بین ببرد، بلکه مردم هوشیارتر عمل می کنند.

به گفته وی رژیم آل سعود با تعویض قدرت به نفع نیروهای جدید در دامی افتاده که برون رفت از آن بسیار سخت است و کشتار مردم یمن نمی گذارد آنها به آرامی حکومت کنند.

سید محمد قدس مفیدی رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر گرگان در یکصد و هشتاد و سومین جلسه صحن علنی شورای شهر گرگان اظهار کرد: زیر پا گذاشتن حقوق یک عضو از شورای شهر یا تعدادی از شهروندان و یا حتی یکی از آنها به هرشکل حتی با استمساک به قانون مصداق بارز حق الناس است.

وی با بیان اینکه کلمه حق همیشه معادل قانون نیست ، افزود: مردان قانون بر مبنای روح آن ، آنرا تبیین می کنند ، بنابراین اگر شما از این ابزار بگونه ای استفاده کنید که روح آنرا زیر سوال ببرید ، بدترین قانون شکنانید.

قدس مفیدی در ادامه اذعان داشت: مهم نیست که شما عضو حزب یا دسته یا گروهی باشید که بیش از دیگران دموکراسی و مردم سالاری را فریاد می زنید و تبلیغ می کنید.

وی با اشاره به طرح لایحه پروژه گلشهر در کمیسیون عمران شورای شهر گفت : کمیسیون عمران ضمن تاکید بر مشکلات ترافیکی مسیر نهارخوران به این نتیجه رسید که برای هزینه کردن 20 میلیارد تومان از اموال مردمی شورا باید بررسی های تخصصی بیشتری انجام شود.

رای گیری پروژه گلشهر در غیاب رئیس و برخی اعضای کمیسیون عمران

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر گرگان افزود: امروز پروژه های عمرانی در جای جای دنیا نه فقط از باب تخصصی مورد بررسی قرار می گیرند بلکه عارضه های جانبی و تبعات اجتماعی آن نیز مورد توجه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه امروزه در کشورهای مختلف دنیا برای اجرای پروژه ها از تک تک مردم نیز نظرخواهی می کنند، تصریح کرد: این مصوبه در شرایطی رای گیری شد که مصوبه کمیسیون عمران برای بررسی بیشتر نادیده گرفته شد.

قدس مفیدی افزود: در این رای گیری غیبت رئیس و برخی از اعضای کمیسیون که عمران که رای به بررسی بیشتر داده بودند در این جلسه مشهود بود.

 پروژه گلشهر از لحاظ فنی نیاز به بازنگری دارد

وی با بیان اینکه پروژه گلشهر از لحاظ فنی نیاز به بازنگری دارد ، عنوان کرد: تبعات اجتماعی اجرای پروژه با توجه به اعتراضات مردمی حاشیه این پروژه نیز قابل تامل است.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران به مسیر موازی قلعه حسن که از گلشهر 8 می گذرد اشاره کرد و افزود: این مسیر می تواند به عنوان جایگزین مناسبی برای تنها مسیر تردد به سمت ناهارخوران گرگان باشد و از نظر ترافیکی و پدافند غیر عامل نیز می تواند موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه بودجه در نظر گرفته شده برای تملکات در بودجه سال 94 کفاف تملک زمین های 60 متری افسران و 30 متری قلعه حسن را نمی دهد ، گفت : شاید مناسب تر بود که این بودجه در راه تملک شهری استفاده می شد تا تنها برای روان سازی یک گره شهری از مسیر نهارخوران به میزان کل تملک قلعه حسن هزینه نشود.

تاکید کمیسیون عمران بر مطالعات جدی ترافیکی مسیر ناهار خوران

قدس مفیدی خاطر نشان کرد: کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر ضمن تاکید بر مطالعات جدی ترافیکی مسیر ناهار خوران اعتقاد دارد پس از بازگشایی مسیر قلعه حسن و کارکرد این مسیر می توان گلشهر را مورد برسی قرار داد که آیا نیاز به آن هست یا نه .

وی با اشاره به اینکه بیش از یک سال از فوت قلندر موسیقی ایران می گذرد افزود: سالها است که همه دنیا برای اسطوره سازی فعالیت می کند و لی ما اساطیر خود را با بی مهری در زمان حیات و ممات شان رها می کنیم.

چگونه کلان شهر باشیم و از حیث فرهنگی کلان فکر نکنیم 

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر گرگان اذعان داشت : در دنیایی که همه به دنبال نسبت دادن اسطوره های ما به خودشان هستند ما برای دادن بیلان عملکرد فرهنگی خود در شورا چه داریم که به آنها بگوئیم.

وی با تاکید بر اینکه اگرچه کمبود سرانه فضای فرهنگی شهر گرگان حتما متولی دیگری نیز دارد ، گفت: بودجه 4 میلیاردی سازمان فرهنگی ورزشی از هر حیث محل پرسش پذیری اهالی شورا از سوی مردم است که چگونه کلان شهر باشیم و از حیث فرهنگی کلان فکر نکنیم ، چطور تاریخ ساز باشیم اما بافت تاریخی را محترم ندانیم و چگونه دم از فرهنگ بزنیم ولی اساطیر خود را گرامی نداریم


شهردار گرگان نیز در پاسخ به اظهارات قدس مفیدی گفت: رقمی که برای تملک زیرگذر گلشهر گذاشته شده فراتر از تملک دو پروژه سی متری قلعه حسن و 60 متری افسران است.

حسین صادقلو افزود: از وظایف شهرداری تشخیص مبانی و قیمت های املاک است که قیمت املاک قلعه حسن و 60 متری افسران در سال 93 انجام شده و مصوبات آن را اعضای شورای شهر تائید کرده اند.

به گفته وی، مشاور پروژه گلشهر در زمان تصدی شهردار پیشین قسمتی از مطالعات را مورد به مورد به شهرداری اعلام کرده و به پایان رسیده است.

شهردار گرگان ادامه داد: اجرای پروژه گلشهر همچنین در چهار مرحله در شورای ترافیک استان گلستان با حضور مسوولانی از کشور، مطرح و دفاع شده است.

به اعتقاد صادقلو، برای اجرای هر کار خوب و عملیاتی، اطراف آن محدوده برای مدت اجرا دچار مشکلاتی می شوند.

وی با بیان اینکه پروژه گلشهر برای روان سازی ترافیک شهر و با هماهنگی عوامل راهور در حال اجرا می باشد، گفت: اگر قرار باشد هیچ مشکلی ایجاد نشود، هیچ بروژه عمرانی اجرایی نمی شود.

شهردار گرگان ادامه داد: به حمایت شورا نیاز است و اگر نقطه نظر غیرتعاملی با هم در مدیریت شهری داریم، نباید پروژه ها دچار آسیب شوند.

صادقلو همچنین به اینکه در شهرهای دیگر نظیر این پروژه ها را اجرا کرده است، اشاره نمود.

جلسه این هفته شورای شهر با حاشیه هایی برای پروژه گلشهر همراه بود که تصمیم گرفته شد در جلسه فوق العاده ای مورد برسی کارشناسی تر قرار گیرد.

بخشنامه بودجه 94، لایحه واگذاری اجرای کانال در حد فاصل کوی اوزینه تا نصرت آباد، کسری پارکینگ عدالت 97، رعایت حدود صلاحیت و ظرفیت اشتغال مهندسین توسط شهرداری و نحوه هزینه کرد ماده 17 شهرداری و هدیه 10 میلیون تومانی برای هفته معلم، لوایحی بود که همراه با حواشی در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفت.

عملیات اجرایی زیرگذر گلشهر - ناهارخوران گرگان اواخر سال 93 آغاز شد.

محسن احمدی معاون فنی و عمرانی شهرداری گرگان پیش از این هدف از زیرگذر گلشهر را کاهش ترافیک در این مسیر بیان کرد و افزود: در این طرح رویکرد جنوب به شمال بلوار ناهارخوران به صورت زیرگذر در مرحله نخست اجرا و تردد از خیابان گلشهر به سمت محور ناهارخوران به صورت رو گذر برای رفت و در مرحله دوم و دیگر رویکردها به صورت همسطح اجرا می شود.

معاون فنی شهرداری گرگان تصریح کرد: در مرحله نخست پروژه زیرگذر به طول 560 متر و عرض 15.5 متر شامل دو خط عبور در هر طرف اجرا می شود.

به گفته وی، پل زیرگذر گلشهر دارای دهنه 17 متری و طول 70 متر است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری گرگان گفت: مدت اجرای پروژه 12 ماه و برآورد اولیه اعتبار آن نیز افزون بر 108 میلیارد ریال است.ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار