به بهانه نهم اردیبهشت روز شوراها؛

رئیس شورای شهرستان رامیان از مهم ترین مشکل شهر، بودجه شهرداری برای سال جدید،اقدامات انجام شده و در حال اجرا تا تلخ ترین و شیرین ترین خاطره، عضو کدام تیم فوتبال گفت.

گفتگوی خودمانی با رئیس شورای شهر رامیان+ تصاویر

به گزارش گلستان 24،  نهم اردیبهشت در تقویم ملی به نام روز شورا نامگذاری شده است و به همین بهانه به سراغ "سید ابراهیم میرخاندوزی" رئیس شورای شهر رامیان رفتیم و گفتگویی خواندنی و خودمانی را ترتیب دادیم که شرح این گفتگو در ذیل آورده شده است.

گل رامیان: به عنوان رئیس شورای شهر، کارکرد شوراها برای حل مشکلات شهر را چقدر موثر می دانید؟

با توجه به نظریات بنیانگذار انقلاب و پس از آن تاکیدات مقام معظم رهبری شوراها پا به عرصه وجود گذاشتند و در قانون اساسی هم ضرورتش تاکید شده است، بنابراین شوراها با توجه به پتانسیل خود و برآمده از نظرات وچکیده افکار عمومی جامعه هستند.

به طبع این توانمندی را دارند که در حل بخشی از مسائل و مشکلات جامعه محلی، مددکار و عصای دست مسئولین نظام باشند و قطعا با توجه به تجربه چهاردوره شورایی که در کشور اتفاق افتاده و بررسی حاصله از نتایج آنها قطعا نشانگر موفقیت شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در حل بخشی از مشکلات موجود موثر بوده اند.

گل رامیان: مهم ترین مشکل شهر که در طی این مدت با طرح و ایده شما بیان و یا پیگیری شده، چه بوده است؟

اجرایی شدن پروژه بلوار رامیان به زینب آباد، اخذ بودجه گردشگری باغ تاشته و احداث پل گل رامیان ( در حال پیگیری است)

گل رامیان: مهم ترین موضوع شهر که بین شورا و شهردار اختلاف آمیز بوده است، چه بوده؟ و سرانجام چه شد؟

اختلاف حادی وجود ندارد و با کارشناسی های انجام شده و با نظر شورا، شهردار هم تمکین کرده است. 
جایی نبوده که به بن بست برسیم و اختلافات اساسی نداشتیم و شاید هم مواردی پیش آمده که بر طبق ایده شهردار نبوده ولی به رای و نظر شورا بنا به قانون احترام گذاشته است.

shoramos2

شهردارها با توجه به سیاستهای شورا، قدرت مانور دارند

گل رامیان: شهردارها در کشور ما از چه مقدار توان و قدرت برخوردارند و این میزان قدرت در مقایسه با دیگر کشورها چگونه است؟

قدرت شهردارها ناشی ازشورا است و با توجه به سیاستهای شورا، قدرت مانور دارند و شورا چشم گوشی از افکار عمومی است که ارزیابی می کند و جهت می دهد.

مهم ترین معضل در رامیان عدم استقرار ادارات دولتی مستقل

گل رامیان: مهم ترین معضل و مشکل شهری در رامیان چیست؟

عدم استقرار ادارات دولتی به صورت تفکیک شده.

آمادگی خود را در صورت نیاز به امکانات و زمین به مسئولین سیاسی شهر اعلام کرده ایم و پیگیری های بسیار استانی انجام شده است.

شهرک فرهنگیان و شهرک منابع طبیعی یکی دیگر از مشکلات شهری است که شوراهای دوره قبل تفاهم نامه هایی را امضا کرده اند که با قوانین خاص اداراتی از جمله اداره مسکن، منابع طبیعی و شهرداری تعارض و تناقض دارد.  

گل رامیان: گزارش فعالیت های خود را چگونه به مردم اعلام می کنید؟

بصورت فصلی یا بصورت موضوعی در سایت شهرداری و شورای شهر رامیان، در مناسبتهای مختلف همچون هفته شورا یا پایان سال از تریبون نمازجمعه و نیز از طریق روابط عمومی شهرداری و شورا اعلام میکنیم.

گل رامیان: شما چگونه با مردم ارتباط برقرار می کنید؟ مردم چطور می توانند باشما ارتباط داشته باشند؟

با توجه به بافت شهری دسترسی مستقیم به مردم دارم. مردم نیز در ادارات یا محل کار و همچنین در هفته بصورت منظم یکی از اعضای شورا در دفتر شورا حضور دارند و مردم نظرات و مشکلات را بیان می کنند.

همچنین ازطریق سایت شهرداری و شرای شهر رامیان هم این امکان وجود دارد.

گل رامیان: بیشتر خواسته های مردم ازشما چه بوده است؟

گله مندی بیشترمردم حول عدم استقرار ادارات مستقل است. باوجود پیگیری های فراوان فرماندار اما روند کار به کندی پیش می رود.

گل رامیان: آیا در شورای شهر، به درآمد غیرمتعارف اعضا برخورد کرده اید؟

خیر. مکانیزمی راه انداخته ایم که مردم مشکلاتشان را طی فرایند اداری و قانونی به سرانجام برسانند.

بودجه سال 94 شهرداری رامیان 3 میلیارد تومان مصوب شد

گل رامیان: خروجی مصوبات شما در سال گذشته چه بوده و برای سال جدید چه برنامه ای دارید؟

بودجه پیشنهادی سال 93 یک میلیارد و 940 میلیون تومان بود و با پیگیری های به عمل آمده در آخر سال به سه میلیارد و 500 میلیون تومان رسید که حدود 170 درصد رشد داشتیم که در تاریخ شهرداری و شورای شهر رامیان بی سابقه بود و سرانه هزینه کرد برای هر نفر سه میلیون ریال در سال بود.

احداث چهار پارک محله ای در مناطق محروم، احداث بلوار در کمربندی شهر که ماحصل آن علاوه بر زیباسازی آن منطقه کاهش صد درصد تصادفات و تلفات بوده است.

شروع زیرسازی و آزادسازی کمربندی غرب، توسعه منطقه گردشگری باغ تاشته، احداث جداول و معابر سطح شهر در 24 کوچه، جانمایی، اعطای زمین، آماده سازی و حصارکشی ایستگاه هواشناسی، احداث سرویس بهداشتی در دو نقطه پارک شهر و منطقه گردشگری نیلبرگ، موزائیک فرش 45 متری بلوار دانشجو، احداث سردخانه متوفیات و تولید سنگ لحد، احداث پل شهرک منابع طبیعی، خرید زمین و تنظیم توافقنامه برای سنگ شکن، با کمک فرماندار صلح نامه و رضایت قطعی برای خرید زمین پیام نور در سال 93 انجام شد.

بودجه پیشنهادی در سال جدید سه میلیارد تومان است.

همچنین اعضای شورا در سال 94 تاکید دارند با ادارات و روسای ادارات و هماهنگی با فرماندار در خصوص سیاستهای توسعه شهرستان اقدام کنند و نیز احداث کمربندی غرب، بازارچه میوه و تره بار، موزاییک فرش سطح شهر، پیاده رو سازی کمربندی شرق، توسعه و تجهیز منطقه گردشگری تاشته، ایجاد و تجهیز خاک پارک محله ای امام علی(ع)( جنب کانون رورش فکری کودکان و نوجوانان رامیان) برگزاری جشن مبعث، زیباسازی و مبلمان شهری و احداث کانال و جمع آوری آبهای سطحی از برنامه های سال 94 است.

در خصوص کسب درآمد پایدار و استفاده بیشتر برای شهر، اخذ دیدگاهها و نظرات پیرامون راهکارهای علمی و عملی از افراد اهل فکر و مهندسین توانمند و باتجربه، شهرداران و شوراهای سابق استفاده خواهد شد.

shoramos1

گل رامیان: خبر خوشی برای شهروندان دارید؟

ضمن حفظ لودر قبلی لودر جدید هم خریداری شد. در برنامه های آینده برای توسعه ماشین آلات و نیاز شهر، ماشین مکانیزه زباله و گلیدر تجهیز شود.

گل رامیان: آیا برای انتخابات دوره بعدی شرکت می کنید؟

اگر مردم از عملکرد ما رضایت مندی داشته باشند و خواسته آنها باشد حتما نه ولی امکان دارد.

میزان درآمد یک عضو شورا بین 300 تا 600 هزار تومان است

گل رامیان: میزان درآمد یک عضو شورای شهر چقدراست؟

بین 300 تا 600 هزار تومان است.در آمد ثابت نداریم. در آمد ناشی از حق الجلسات و متفاوت است و به میزان ساعات حضور یک عضو شورا در جلسه رسمی شورا بستگی دارد.

گل رامیان: اگر به شما بگویند که برای اعضای شورا مبلغی در نظر گرفته نمی شود آیا باز هم در انتخابات شورا شرکت می کنید؟

بله. چون شورا شغل نیست و طبق قانون هم شغل محسوب نمی شود و ما به شورا به عنوان یک شغل درآمدزا نگاه نمیکنیم . و بسیاری از اعضای شورا حق الجلساتی که میگیرند صرف امور خیریه می کنند .

گل رامیان: با توجه به قرار گرفتن در آستانه هفته معلم، کمی در رابطه با دوران دانش آموزی خود بگویید ؟

به خاطر کوتاهی قدر معمولا در کلاس درس بر روی میزهای جلو می نشستم.از نظر درسی متوسط به بالا بودم. در اخلاق، نمره انضباطم بین 19 و 20 بود.در فعالیتهای فوق برنامه هم مشارکت فعالی داشتم.

گل رامیان: اهل مطالعه هستید؟

بله. با توجه به اینکه دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق هستم، مطالعات حقوقی دارد ولی مسائل روانشناسی اجتماعی و مطالعات اجتماعی نیز مطالعه می کنم و همچنین اخبارسیاسی و تحلیل های سیاسی را هم رصد میکنم.

گل رامیان: تعطیلات خود را چگونه می گذرانید؟ آیا اهل تفریح هستید؟

بله با خانواده. تفرجگاههای شهرستان. عضو گروه کوهنوردی زربین رامیان نیز هستم و بعضی جمعه ها کوهنوردی هم میروم.

گل رامیان: ایا در سفر نگاه شما به شهرها نگاه کاری هم دارید؟ و الگوبرداری می کنید؟

بله. درعمران و زیباسازی شهر و مسائل جامعه شناختی دقت میکنم و حتی از مواردی عکس میگیرم و عکسها را منتقل میکنم. مثلا در مبلمان شهری و پارکهای محله ای، وسیله های بازی کودکان و ایمن سازی .

گل رامیان: طرفدار کدام تیم هستید؟ در هنگام زمان پخش مسابقه فوتبال مهمی که با جلسه شما برخورد می کند چه عکس العملی دارید؟

پرسپولیس. جلسه شورا را اولویت می دهم.

به خاطر دارم قبل از اینکه وارد شورا شوم خواب بعداز ظهر از خطوط قرمز من بود ولی اکنون خواب بعدازظهر از برنامه ام حذف شده است.

گل رامیان: همانطور که اهل گوش دادن به درد دل مردم هستید، اهل گوش دادن له درد دل همسر خود نیز هستید؟

از زمانیکه وارد شورا شدم کم شده است و خانواده ام هم گاهی شاکی و گله مند هستند.ولی بخش اعظم مسائل و مشکلات به دوش همسرم افتاده و مرا همراهی میکند.

گل رامیان: تلخ ترین و شیرین ترین خاطره خود را در طول دوران شورایی خود بگویید.

با توجه به کمبود امکانات و تجهیزات شورا به آن دسته از خواسته های مردمی که پاسخ داده نشود جزء تلخ ترین می شود.
نقش لبخند رضایت بر چهره مردم از عملکرد شورا و ابراز رضایت مندی از شیرین ترین خاطرات است.

گل رامیان: اگر قرار باشد در یک جمله شهردار رامیان را توصیف کنید چه می گویید؟

فردی پیگیر مصوبات و بازوی اجرایی شورای شهر است.

گل رامیان: حرف پایانی ...

بزرگترین ارزیابی ما مردم هستند که می توانند بزرگترین تحلیل را داشته باشند و می خواهم که مردم جنبه های مثبت و منفی کار را به ما بگویند و یک خواهش و توقع هم از مردم دارم که با توجه به محرومیتها و امکانات شورا منصفانه  بسنجند و این را بدانند که 170 درصد رشد در بودجه سال 93 داشتیم و توانستیم  بدون منابع مالی جدید هزینه ها را مدیریت کنیم و این هزینه ها در شهر ماحصل همین مدیریت هاست .

از مسئولین شهرستانی خصوصا فرماندار در یاری رساندن به اعضای شورا در حل مسائل و مشکلات شهری تشکر میکنم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار