مرحوم "حاج صفر اخلی" در زمره کسانی بود که انسان در معاشرت با او احساس امنیت روحی می کرد

پیام تسلیت رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان در پی درگذشت حاج صفرعلی اُخلی

به گزارش گلستان24؛ حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا احمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان در پی درگذشت حاج صفرعلی اُخلی پیام تسلیت صادرکردند.

متن پیام به این شرح است:

قال الله تعالی فی محکمه کتابه:"وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‌ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرین * الَّذینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصیبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ."بقره/155_156

ایضا قال الله تعالی:

" یَا أَیُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ ..."

"آیه 6 سوره انشقاق"  

"رجوع به اصل" و "لقاء رب" دو کلید واژه ای است که تحمل سنگینی داغ فراق دوست فرهیخته مان مرحوم خلدآشیان "حاج صفر اخلی" این همسنگر جبهه فرهنگی در نظام ولایت فقیه را بر ما ممکن می سازد.  

با آن فقید سعید، در چند جسله "هم اندیشی" و "بومی سازی الگوی نقشه راه فرهنگی انقلاب اسلامی" همراه بودم و او را فردی ولایی و صاحب رای و در عین حال متعبد به ولایت مطلقه فقیه و روحانیت یافتم.  

انسانهای با فضیلت و موثر را می توان در میزان تواضع شان نسبت به دیگران شناخت. چندی پیش در نشست منتخبی از نخبگان و فرهیختگان استان گلستان با یکی از مسئولان فرهنگی کشور که در ساختمان جبهه فرهنگی گرگان برگزار گردید؛ مرحوم اخلی، با متانت و تواضع تمام و نیز حفظ احترام به جمع، به ارائه نقطه نظرات و احیانا نقد خود نسبت به عملکرد برخی از نهادی فرهنگی کشور پرداخت که بیانگر میزان تسلط او بر امورفرهنگی بود. که البته نقد و نظر آن فقیدسعید مورد اقبال واقع گردید.  

به گواهی کسانی که در حوزه های آموزشی و تعلیم و تربیت دغدغه دارند؛ مرحوم "حاج صفر اخلی" بمنظور تربیت نیروی انسانی و ارتقاع سطح آموزشی درصدد هدف گذاری بلندمدت از دوران پیش دبستانی تا مرحله دانشگاه بود و در این راستا بدون چشمداشت مادی علاوه برتجربه مدیریتی در آموزش و پرورش، از توان افراد مجرب بهره می جست، و طی یک دوره بروندادهای آن به ثمر نشست و هنوز مایه امید هستند. و از آرزوهای آن مرحوم کادرسازی نیروهای مومن،تحصیل کرده و ولایی با روحیه جهادی و انقلابی بود که در راه تحقق آن بعنوان یک امر عبادی و انقلابی آرامش نداشت.  

مرحوم حاج "صفر اخلی" در زمره کسانی بود که انسان در معاشرت با او احساس امنیت روحی می کرد؛ کمتر کسی است که با او آشنا بوده باشد و یا اندک رفاقتی با او برقرار کرده باشد و چهره متبسم او در ذهنش نقش نبسته باشد. او از مصادیق کلام امیرالمومنین حضرت علی است که فرمود:""خَالِطُوا النَّاسَ مُخَالَطَةً إِنْ مِتُّمْ مَعَهَا بَکَوْا عَلَیْکُمْ- وَ إِنْ عِشْتُمْ حَنُّوا إِلَیْکُمْ."حکمت10

«با مردم چنان رفتار کنید که اگر در آن حال مردید، بر شما بگریند، و اگر زنده ماندید، علاقمند به معاشرت با شما باشند»  

روزی که تو آمدی به دنیا عریان      جمعی به تو خندان و تو بودی گریان

فکری بکن ای دوست که وقت رفتن عالم همه گریان و تو باشی خندان   

الحق والانصاف مرحوم "حاج صفر اخلی" چنان زیست که حضرت امیر علیه السلام فرمود و از دیگر سو[ی] چنان به عالم ملکوت پیوست که خبر نابهنگام و هولناک ارتحالش خرمن وجود دوستان و همسنگرانش را به آتش کشید. بهمین دلیل است که به تعبیر شیخ شیراز معتقدیم:

" هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده عالم دوام ما"

خداوند آن عزیز سفرکرده را با شهیدان و اولیاء الهی محشور فرماید و به بازماندگانش و همچنین دوستان و همسنگرانش در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، صبری جمیل و اجری جزیل مکرمت فرماید.

احمدرضا احمدی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار