طرح سنجش نوآموزان، نقش وزارت اطلاعات در تأمین امنیت، خرید تضمینی گندم، انتخابات هیات مدیره کانون وکلا، اختصاص اعتبار برای اشتغال مددجویان کمیته امداد، ‏سرشماری بهاره حیات وحش، طرح سالم سازی سواحل بندرگز، افزایش ظرفیت مرکز ماده 16 توسکستان گرگان و واکسیناسیون تب برفکی

مروری بر اخبار گوناگون از استان گلستان

به گزارش گلستان 24، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان گفت: بیش از 34 هزار نوآموز در 19 پایگاه در سطح استان مورد ارزیابی بینایی، شنوایی، گفتار، سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی قرار می گیرند. 

عباس خانعلی در مراسم افتتاح طرح سنجش نوآموزان اظهار کرد: این طرح به مدت دو ماه به جز روزهای پنجشنبه ادامه خواهد داشت و در ماه مبارک رمضان با یک ساعت تاخیر از ساعت 9 پذیرای نوآموزان خواهد بود.

***

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با اشاره به نقش وزارت اطلاعات در حفظ امنیت کشور گفت: امنیت پایداری که امروز در کشور وجود دارد را مدیون مجاهدت های خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) هستیم. 

علی اصغر طهماسبی با بیان این که مقوله امنیت سیال است و تامین امنیت هزینه های خاکستری برای هر حکومتی به دنبال دارد، افزود: نحوه تامین امنیت برای لایه های مختلف جامعه قابل رؤیت نیست ولی مردم وجود امنیت را در جامعه احساس می کنند. 

وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم در جهان است گفت: در کشور بالغ بر 20 هزار شهید ترور داریم و امروز به برکت خون همه شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، ترور و شهدای هسته ای، امنیت ملی ما حفظ شده است و امنیت پایدار در کشور وجود دارد. 

معاون سیاسی استاندار گلستان با بیان این که امنیت پایدار کشور بی بدیل است گفت: با وجود این که در بسیاری از کشورهای منطقه شاهد بحران، ترور، تخریب و برادرکشی و جنگ های قومی و قبیله ای هستیم ولی در کشور ما امنیت به طور کامل برقرار است و این نتیجه زحمات و مجاهدت های دستگاه های نظامی، امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) است. 

طهماسبی خاطرنشان کرد: با وجود تمامی تلاش ها، کار این تلاشگران در جایی دیده نمی شود اما مسئولان از زحمات این عزیزان مطلع هستند و بابت سال ها مجاهدت خاموش، از سربازان گمنام حضرت ولی عصر (عج) تشکر و قدرانی می کنیم. 

وی بیان کرد: با تلاش دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی، قضایی و اجرایی و در راس آن استانداری به عنوان هماهنگ کننده تحت عنوان جلسه شورای تامین، توانسته ایم امنیت استان را تامین کرده و به رخ دیگران بکشیم. 

***

مدیر تعاون روستایی گلستان گفت: اتحادیه تعاون روستایی استان در قالب قرارداد مباشرتی با شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی استان اقدام به خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی کرده است. 

محمدتقی رجایی افزود: 39 مرکز خرید شبکه تعاون روستایی و تولید در سراسر استان با ظرفیت 92 هزار تن آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی هستند. 

وی اضافه کرد: دستوالعمل خرید تضمینی گندم بر اساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی قیمت گندم معمولی با 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید یک هزار و 155 تومان و گندم دروم یک هزار و 188 تومان بوده و هر چه افت مفید و رطوبت کمتر باشد بر قیمت پایه محصول افزوده خواهد شد. 

*** 

رییس کانون وکلای دادگستری استان گلستان از برگزاری انتخابات هیات مدیره جدید این کانون در روز پنجشنبه 21 خرداد خبر داد. 

رضا سلیمانی با بیان این که این انتخابات پنجمین دوره خود را پشت سر خواهد گذاشت افزود: از ساعت 9 صبح تا 17 عصر در محل کانون رای گیری از واجدین شرایط انجام خواهد شد. 

وی با اشاره به این که برای این دوره 22 تن از وکلای استان کاندیدا شده اند، اظهار کرد: هر فرد تنها می تواند دو دوره در هیات مدیره کانون وکلا عضویت داشته باشد.

***

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) گلستان گفت: در سال جاری 558 میلیارد ریال منابع قرض الحسنه بانک ها برای ایجاد اشتغال مددجویان این نهاد تخصیص یافته است. 

سیدجواد نظری با اشاره به این که در سال گذشته 60 درصد اعتبارات تخصیصی برای ایجاد اشتغال این نهاد توسط بانک ها آزاد شد، ابراز داشت: در سال گذشته بالغ بر 549 میلیارد ریال منابع قرض الحسنه بانک ها تخصیص یافته بود که از این رقم 368 میلیارد ریال آزاد شد. 

*** 

‏سرشماری بهاره حیات وحش در شهرستان های گرگان، کردکوی و علی آباد اجرا شد.‏ 

بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان سرشماری حیات وحش (قوچ و میش، کل و بز) هر ساله در دو مرحله پاییزه و بهاره صورت می گیرد که عملیات سرشماری بهاره در خرداد انجام می شود. 

در همین راستا ماموران حفاظت محیط زیست گرگان، علی آباد و کردکوی با تشکیل 24 گروه سه نفره متشکل از کارشناسان و محیط بانان کار سرشماری را در منطقه حفاظت شده جهان نما (گرگان و کردکوی)، منطقه شکار ممنوعه 'چلچلی' و مناطق آزاد شهرستان علی آباد انجام دادند. 

***

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: در سال 93 تعداد 990 نفر از معتادان متجاهر استان توسط نیروی انتظامی جمع آوری و از این تعداد 495 نفر در مرکز ماده 16 توسکستان پذیرش شدند. 

سیداحمد حسینی اظهار کرد: میزان نگهداری این مرکز در سال 93 نزدیک به 30 هزار نفر - روز بوده که در مقابل 12 هزار نفر - روز نگهداری سال 92 رشد بسیار خوبی داشته ایم. 

وی ادامه داد: برای اجرای کیفی ماده 16 در استان لازم است مکانی مناسب در استان شناسایی و به ستاد معرفی شده تا حداقل برای یک جمعیت 300 نفره دیگر علاوه بر ظرفیت 100 نفره کنونی، ظرفیت بیشتری ایجاد شود تا مشکلات استان در این حوزه مرتفع گردد. 

*** 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بندرگز از اجرای طرح سالم سازی دریا به منظور ارائه خدمات مناسب به مسافران و شهروندان در سطح شهرستان خبر داد. 

ساوری به عنوان مسئول کمیته نظارت و بازرسی ستاد شهرستان در آیین آغاز به کار این طرح گفت: واحد نظارت و بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تمام توان خویش را در جهت نظارت و کنترل بر عرضه کالا و خدمات به ویژه در ساحل و بازارچه ساحلی شهرستان بندرگز در ایام اجرای طرح به کار خواهد بست. 

وی افزود: طرح سالم سازی دریا با مشارکت و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان در راستای خدمات رسانی هر چه مطلوبتر به مسافران و گردشگران از روز 16 خرداد لغایت 31 شهریور 94 در سطح سواحل دریای بندرگز و نوکنده اجرا می شود.

***

رییس اداره دامپزشکی گرگان از شروع مرحله اول طرح واکسیناسیون تب برفکی خبر داد و گفت: در این مرحله واکسیناسیون با همکاری مراکز مایه کوبی بخش خصوصی شهرستان صورت گرفته و به صورت رایگان در تمام روستاها و دامداری های صنعتی ادامه خواهد داشت. 

دکتر محمدحسین مسلمی افزود: با توجه به حساسیت بیماری تب برفکی و شیوع آن با تردد غیربهداشتی دام ها خصوصا از مراکز خرید و میادین دام توصیه می شود دامداران تا اطلاع ثانوی از خرید و فروش دام و انتقال به محل دامداری خودداری کنند. 

*** 

پودمان آموزشی 'نمایش خلاق' ویژه مربی مسئولان و مربیان امور فرهنگی با حضور آناهیتا غنی زاده نویسنده و کارگردان تئاتر کودک به مدت سه روز در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد. 

برگزاری این پودمان آموزشی با هدف آشنایی و شناخت بیشتر مربیان با روش ها و تکنیک های انجام نمایش خلاق و بهره گیری از آن در جهت ایجاد خلاقیت و نوآوری اعضای مراکز استان صورت گرفت. 

در اولین روز این دوره آموزشی، مربیان با تعریف نمایش خلاق و تاثیر آن در مخاطبان، بازی های نمایشی معارفه به صورت عملی و همچنین با چگونگی ایجاد خلاقیت و تمرکز در نمایش به صورت کارگاه عملی آشنا شدند. 

همچنین، این مدرس دانشگاه ویژگی های نمایش خلاق، نقش مربی در انجام فعالیت های گروهی و تکنیک های نمایش قصه گو را طی روزهای دوم و سوم این پودمان برای مخاطبین بیان کرد. 


*** 

علی بخش رستمی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در جلسه شورای مسکن استان گفت: تسریع و تسهیل پرداخت افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن از 250 به 300 میلیون ریال در دستور کار است. 

وی افزود: یکی از نیازهای مهم کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ایجاد سیستم کارآمد شهری در تمامی ابعاد است که در این میان مسکن به عنوان سرپناه برای هر انسان در این جوامع می تواند نقش تعیین کننده داشته باشد. 

وی تصریح کرد: از این رو احداث واحدهای مسکن مهر با هدف توسعه و اجرای عدالت به اجرا در آمده تا بتوان از این طریق گام های ارزنده ای در جهت رشد و شکوفایی جامعه برداشت. 

دبیر شورای مسکن گلستان پیرامون تعامل دستگاه های خدمات رسان با دست اندرکاران طرح مسکن مهر گفت: طی جلسات منظم و پیگیری های مجدانه مسوولین امر بسیاری از مشکلات با همفکری دستگاه ها کمرنگ شده ولی برخی چالش ها وجود داشته که به دلیل عدم تامین منابع است. 

رستمی با بیان این که شورای تامین مسکن استان و کمیته های فنی آن به طور منظم تشکیل و مشکلات مربوط به مسکن مهر طرح و پیگیری می شود، افزود: متولی ساخت مسکن مهر، فقط اداره کل راه و شهرسازی نیست و سایر دستگاه های اجرایی نیز در این موضوع سهیم بوده لذا تعامل و همدلی تمامی این دستگاه ها با اداره کل می تواند ما را در تسریع و اتمام نهایی پروژه های مسکن مهر یاری رساند. 

انتخاب سازنده جدید جهت تکمیل پروژه 120 واحدی سایت مسکن مهر مینودشت، تسریع در تکمیل خدمات زیربنایی از جمله شبکه و انشعاب برق، گاز و آب تعدادی از پروژه های مسکن مهر استان از موارد دیگری بود که در این جلسه مورد تاکید و تصویب قرار گرفت. 


*** 

دادستان گرگان در دیدار با خانواده شهیدان جعفریان، با بیان این که دشمنان این نظام از همه ابزار و فرصت های خود برای نفوذ فرهنگی و کم رنگ کردن ارزش های دینی استفاده می کنند، آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت و پررنگ کردن ارزش های دینی را ضرورت امروز جامعه خواند. 

حجت الاسلام سیدمصطفی حقی گفت: از آن جا که نسل جوان درک مستقیمی از شرایط معنوی ابتدای انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی را نداشته اند باید فراهم کردن بسترهای آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش های آن به جوانان جزو برنامه ها و اولویت های مسئولان و نهادهای مسئول قرار گیرد. 

وی افزود: دیدار با خانواده شهدا نباید به یک دیدار ساده و در حد رفع تکلیف محدود شود و باید مسئولان نسبت به مشکلات و مسائل خانواده آن ها حساس باشند. 

*** 

اولین جلسه کارگروه سالنامه آماری دستگاه های عضو شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان برگزار شد. 

رییس مرکز اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در این جلسه ضمن اشاره به نقش آمار و اطلاعات در دستگاه ها و تصمیم گیری مدیران، به تشریح اهداف سالنامه آماری و ضرورت اجرای آن پرداخت. 

ولی اله حقیقت اظهار کرد: دسترسی راحت و سریع مدیران به اطلاعات و آمار، زمینه برنامه ریزی درست و بموقع در اهداف کوتاه مدت و بلندمدت را برای آنان فراهم خواهد کرد. 

وی سالنامه آماری را نمای روشنی از خلاصه عملکرد دستگاه های عضو شورای هماهنگی دانست و خاطرنشان کرد: تهیه این سالنامه گامی در جهت شفاف سازی اطلاعات و اطلاع رسانی عملکرد دستگاه ها می باشد. 


*** 

جلسه بررسی پروژه های نیمه تمام سال 93 و اولویت بندی پروژه های سال 94 با حضور مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری گلستان و فرماندار گرگان برگزار شد. 

در این نشست وضعیت اعتباری پروژه های شهرستان گرگان در سال 94 و اولویت بندی و نحوه توزیع اعتبارات مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد. 


*** 

اولین نشست مدیران دانشجویی و رؤسای ادارات رفاه، خوابگاه، تغذیه دانشگاه های علوم کشاورزی و منابع طبیعی، گلستان و علوم پزشکی گلستان به دعوت مدیر دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد. 

در این نشست که به منظور بهره گیری و انتقال تجربیات کارشناسان حوزه های مدیریت دانشجویی برگزار شد مواردی از قبیل آیین نامه های رفاهی، قراردادهای سلف سرویس، شیوه های خرید مواد غذایی و وضعیت جلسات و دعوت از مدیران دانشجویی دانشگاه های دولتی استان و برخی از دانشگاه های آزاد مورد بحث قرار گرفت. 


*** 

مسابقه آنلاین از طریق شبکه کتابخوانان حرفه ای از سوی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گرگان آغاز شده است. 

عنوان مسابقه از کتاب 'جوان و آرامش' از محمد سبحانی نیا است و کاربران شهرستان گرگان می توانند تا تاریخ نهم تیر ماه از طریق سایت www.booki.ir (شبکه کتابخوانان حرفه ای) اقدام کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار