مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان با اشاره به اینکه حواشی ایجاد شده درباره جزیره آشوراده غوغاسالاری بیش نیست، گفت: دولت مصمم به اجرای پروژه گردشگری در آشوراده است.

دولت مصمم به اجرای پروژه گردشگری در آشوراده است

به گزارش گلستان 24، اسماعیل مهاجر  در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: بنای دولت، استانداری گلستان، ادارات میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و محیط‌زیست استان این است که با حفظ پایداری مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست و حفظ آن، طبیعت‎گردی را با تاکید بر محیط‌زیست اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: استانداری گلستان با طراحان محیط‌زیست وارد قرارداد شده است و اکنون در حال مطالعه و طراحی پروژه هستند، بعد از این کار مهندس مشاور ارزیاب محیط‌زیست که دارای گرید معتبر است انتخاب و سپس وارد فاز اجرایی خواهیم شد.

* آشوراده با ملاحظات زیست‎محیطی به منطقه گردشگری تبدیل می‎شود

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان در خصوص ادعای احمدعلی کیخا معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست مبنی بر اینکه تبدیل آشوراده به منطقه گردشگری به نفع محیط‌زیست نیست، گفت: وی نظر خودش را گفته است، اما نظر محیط‌زیست این نیست.

مهاجر افزود: آنچه در تفاهم‌نامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سازمان حفاظت محیط‌زیست زیر نظر دولت تدبیر و امید امضاء شد و توسط رئیس‎جمهور در سفر استانی به گلستان مطرح گردید بر این اساس بود که جزیره آشوراده با ملاحظات زیست‎محیطی به منطقه گردشگری تبدیل شود.

وی تصریح کرد: قسمتی از مستثنیات آشوراده که حدود 10 درصد از 300 هکتار را شامل می‎شود برای توسعه گردشگری خواهد بود، این پروژه سازگار با محیط‌زیست و بدون ایجاد هتل پیگیری می‎شود؛ بعد از این مرحله پروژه توسط مهندس مشاور در دو سیستم استانی و سیستم ارزیابی مشارکت بررسی می‎شود و اگر پروژه براساس ملاحظات و قواعد و قوانین مدنظر باشد قطعاً گردشگری و طبیعت‎گردی در جزیره آشوراده اتفاق می‎افتد.

مهاجر گفت: هسته‎های محیطزیست در طراحی، اجرا، پیگیری و کنترل پروژه مذکور دخالت دارند تا آنچه مدنظر سازمان محیط‌زیست است همگام با ملاحظات زیست‎محیطی دنبال شود.

فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار