رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد؛

رئیس کل دادگستری گلستان از آزادسازی 450زندانی با همکاری ستاد دیه استان خبرداد.

450 زندانی با همکاری ستاد دیه گلستان به آغوش خانواده برگشتند

رئیس کل دادگستری گلستان از آزادسازی 450زندانی با همکاری ستاد دیه استان خبرداد.

به گزارش گلستان 24، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان در کارگروه تخصصی قضایی ستاد دهه فجر گلستان با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: از اقدامات دستگاه قضا بسیاری آگاهی ندارند  وباید مردم با وظایف و قوانین حقوقی آگاه شوند چرا که افزایش سطح آگاهی مردم سبب حفظ حقوق آنها می شود زیرا بسیاری از شهروندان از حقوق خود آگاهی ندارند.

وی با بیان اینکه دشمنان برای تخریب نظام خبرهای ناامید کننده به جامعه تزریق می کنند، افزود: خبرهای دلگرم کننده و امیدوارکننده ای دردستگاه قضایی وجود دارد که باید آن را برای مردم بازگو کرد تا دلگرم و راضی شوند.

مسئول کارگروه تخصصی قضایی ستاد دهه فجر گلستان گفت: برخی از سازمان ها مانند شهرداری ها وظایفی در پیشگیری از جرم در ساختمان سازی و فضاسازی دارند اما این امر به طور کامل رعایت نمی شود.

هاشمیان در خصوص الکترونیکی شدن اکثر خدمات دستگاه قضا، اظهار کرد: ویروس کرونا کار دستگاه قضایی را کم نکرده و تبادلات مجازی بیشتری شده تا حضور مردم کاهش یابد.

وی افزود: مردم برای اینکه درگیر دادگاه ها ومراحل رسیدگی به شکایات نشوند باید از مشاوره حقوقی استفاده کنند.

 وی گلستان را جزء نخستین استان هایی که توانسته کارگروه عدل و آزادی های مشروع در استان ایجاد کند دانست و ادامه داد: این کار در کشور بی سابقه است که  پیگیری مشکل پسماند آزادشهر، پیگیری واگذاری برخی از زمین های دولتی به پرسنل دستگاه ها از جمله اقدامات این کارگروه بوده است.

رئیس کل دادگستری گلستان از اجرای طرح پایش زندانیان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح تاکنون 250زندانی بخاطر بازبینی پرونده ها از تخفیف بهره مند شدند.

وی افزود: با همکاری ستاد دیه از ابتدای سال جاری تا کنون 450 زندانی آزاد شدند که برای آزادسازی این تعداد افراد، میزان یک میلیارد تومان توسط خیران کمک جمع آوری شد و 60میلیارد تومان هم از شکات رضایت گرفته شده است.

هاشمیان با بیان اینکه 19نفر از محکومان به قصاص از پای چوبه دار بخشیده شدند،  عنوان کرد: 37درصدپرونده های توهین، 33درصد پرونده های تخریب،  27درصد خیانت،  26درصد  پرونده جرح در استان کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه سه هزار و 500حکم جایگزین حبس در سال گذشته صادر شد، گفت: در 9ماهه نخست امسال هم چهار هزار و 500حکم جایگزین داشتیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار