بیانیه علمای اهل سنت استان گلستان به مناسبت عید فطر

شورای استهلال اهل سنت استان گلستان در بیانیه ای اعلام کرد: مبنای اعلام حلول ماه شوال و عید سعید فطر، نظر ولی فقیه و حاکم اسلامی می باشد.

مبنای اعلام حلول ماه شوال و عید سعید فطر، نظر ولی فقیه و حاکم اسلامی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ در این بیانیه آمده است: ما اعضای ستاد استهلال اهل سنت استان گلستان با تکیه بر معارف الهی، آیات وحی و سیره و سنت رسول اکرم (ص)، همه تحرکات دشمنان و خصوصا عزت و سربلندی مسلمانان جهان را رصد کرده و با تعامل و تشریک مساعی برادران دینی از مذاهب مختلف اسلامی، فرصت هرگونه اختلاف و تفرقه ‌افکنی را از آنها خواهیم گرفت.

 

علمای آگاه و روشن حوزه های علمیه از مذاهب مختلف اسلامی در طول تاریخ و تمدن سترگ این مرز و بوم نشان داده اند همواره با تعامل و تفاهم و گفتگو های برادرانه اما صریح و علمی به راهی روشن و مشترک برای اتحاد و پیوند مستحکم تر دینی و ملی و نا امیدی دشمنان گام بر می دارند.

 

یکی از راه های موثر و اساسی در ایجاد وحدت بین صفوف امت اسلامی در ایران و جهان اسلام، تشکیل مجمع عالی استهلال با حضور علما و اندیشمندان فقهی و نجومی برجسته دنیای اسلام است.

 

اعضای ستاد استهلال مناطق قومی استان گلستان با تاکید بر آموزه های وحی معتقدند رمز عبور از همه بحران ها و پیروزی بر دنیای کفر و شرک و نفاق، رهبری واحد و وحدت کلمه است و مصمم بوده و عزم خود را جزم کرده اند که عید فطر امسال و همه سال های بعد را منصه ظهور وحدت شکوهمند مسلمانان حول محور ولی امر و رهبر معظم انقلاب اسلامی نمایند.

 

ما اعضای ستاد استهلال مناطق قومی استان گلستان، به پاس نعمت وحدت و اتحاد و برادری، پیشانی شکر و سپاس بر آستان کبریایی خداوند متعال می سائیم و دست در دست برادران از همه مذاهب اسلامی  اعلام می کنیم: مبنای اعلام حلول ماه شوال و عید سعید فطر، نظر ولی فقیه و حاکم اسلامی می باشد.

 

همچنین در ادامه بیانیه آمده است که حلول هر ماه قمری شرایطی دارد که در صورت رویت توسط هر فرد مسلمان باید مراتب جهت بررسی صحت و سقم آن به ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری و یا دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان اعلام گردد.

 

و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین

 

ارسال نظر

آخرین اخبار