رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه ستاد پیشگیری و ریسدگی به تخلفات انتخاباتی؛

رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه امروز ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم احتمالی انتخاباتی گفت: مواردی از تخلفات به دبیرخانه ستاد اعلام شد که پس از دعوت از کاندیداها ، با تذکر موضوع حل و فصل شد و تخلف و جرم منجر به تشکیل پرونده در استان نداشتیم .

پرونده قضایی تخلف نداشتیم ، چند کاندیدا تذکر گرفتند

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی هاشمیان افزود:  ارتکاب تخلف به بهانه ایجاد شور و نشاط انتخاباتی پذیرفته نیست و  دستگاه های نظارتی و قضایی در برخورد با متخلفان ، مصلحت اندیشی نمی کنند .

هاشمیان با بیان این که در این ستاد، نگاه ما بر پیشگیری از تخلفات متمرکز است  گفت: کتابچه بایدها و نبایدهای انتخاباتی و قوانین مرتبط در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهیه و در اختیار نامزدهای انتخاباتی سراسر استان  و اعضای ستاد آنان قرار گرفت.

وی در ادامه این جلسه با اشاره به افزایش رصد فضای مجازی گفت: در یکی از شهرستان ها هم فردی که با تکرار سخنان معاندین در شبکه های اجتماعی، مردم را به رای ندادن ترغیب می کرد شناسایی و پرونده قضایی تشکیل شده است .

دادستان مرکز استان هم در این جلسه از بررسی هزینه های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر  و روستا در استان خبر داد و گفت: اگر به این نتیجه برسیم که این پول ها کثیف است یا برای دریافت رانت و ویژه خواری پس از انتخابات بین نامزدها و برخی افراد رد و بدل می شود ، پرونده قضایی تشکیل می دهیم .

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: نامزدی که  برای انتخاب شدن ، وامدار کسی باشد چطور می تواند پس از برگزیده شدن به عنوان نماینده مردم ، جلوی فساد و تخلف در شهرداری ها و شوراهای شهر و روستا را بگیرد .

دادستان سیدحسینی از نامزدها خواست : منابع مالی تبلیغات خود را مراقبت کنند تا در آینده مورد وهن و اتهام قرار نگیرند .

دادستان مرکز استان در ادامه به نحوه چاپ و نصب  برخی بنرهای تبلیغاتی هم انتقاد کرد و گفت: دستگاههای اجرایی موظفند تبلیغاتی که با قوانین تبلیغات انتخاباتی ، مغایرت دارد ، جمع آوری کنند .

جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم احتمالی انتخاباتی گلستان امروز در دادگستری برگزار شد .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار