حقیقتا در طول سی و شش سال گذشته کدامیک از دو جریان سیاسی استان همواره با جریانات معاندی همچون بنی صدر ، گروهک های کمونیستی، مهدی هاشمی معدوم و جریان فتنه همراهی و همنوایی داشته و کدامیک در تقابل با معاندین و منحرفین بوده است ؟

بیانیه مهم جامعه اساتید حوزه علمیه گلستان

به گزارش گلستان 24، جامعه اساتید حوزه علمیه گلستان پیرامون حادثه هفته گذشته گرگان و چگونگی مواجهه با آن بیانیه ای به شرح ذیل منتشر کرد .

این بیانیه بدون کم و کاست از منظرتان می گذرد :

بسم الله الرحمن الرحیم

نگاهی به همایش اصولگرایان استان گلستان

همایش بزرگ اصولگرایان استان که هفته پیش در حوزه علمیه امام صادق علیه السلام گرگان برگزار شد اگر چه نقطه عطف مهمی برای جریان اصولگرایی استان به شمار می آید و لیکن برای جریان افراطی اصلاح طلب و متمایل به فتنه ، زلزله ای سیاسی محسوب می شود.

به همین جهت تیم رسانه ای فتنه در استان در این چند روز دست به کار شده است تا از بازتاب های استانی و فرا استانی این رویداد مهم با دروغ پردازی و انحراف افکار عمومی جلوگیری نماید .

در اینجا لازم است به نکاتی در این زمینه اشاره کنیم:

1) برجسته ترین نقطه قوت این مراسم تاکید بر این نکته بود که مرحوم آیت الله طاهری (نماینده فقید مردم استان در مجلس خبرگان رهبری) در زمان حیات پربرکت شان محور اصلی وحدت جریان اصولگرایی در استان بود ، محوریتی که پس از ابشان نیز با نگاه جمع گرایانه بیت مکرم آن مرحوم همچنان ادامه پیدا کرده است.

2) با اینکه این مراسم بدون هیچگونه تبلیغات میدانی برگزار گردید ولیکن حضور چشمگیر جمعیت حاضر در مجلس نشان دهنده وحدت بیش از پیش سلایق مختلف درون اصولگرایی استان و اشتیاق بدنه جریان اصولگرایی برای همگرایی هر چه بیشتر است.

ضمن اینکه میزبانی حوزه علمیه امام صادق علیه السلام گرگان به عنوان مهمترین پایگاه انقلاب و نیز شاخص ترین مرکز مورد عنایت اصولگرایان و حزب الله استان و تعلق این حوزه به بیت مکرم مرحوم حضرت آیت الله طاهری از دیگر عوامل مهم توجه ولایت مداران استان به این گونه همایش هاست .

یکی از نکات قابل توجه مراسم حضور روحانیت و خصوصا اکثریت ائمه جمعه محترم و نیز جمع کثیری از علما و برادران اهل سنت استان در این جلسه بود.

3) تاکید سخنران محترم این جلسه جناب حجت الاسلام و المسلمین تقوی (رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمه سراسر کشور) بر لزوم اصولگرایی همه نیروهای درون نظام خصوصا طرح این سوال که مگر می شود امام جمعه ای اصولگرا نباشد ، جمعیت حاضر در مجلس را به عکس العمل واداشت . متاسفانه تریبون نماز جمعه گرگان در طول سی و شش سال گذشته پیگیر دغدغه های مهم حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری نبوده و نیست ، چنانکه امروز با گذشت پنج سال از جریان فتنه 88 هیچگونه تقابلی با جریان فتنه در نماز جمعه گرگان صورت نگرفته است.

4) همراهی بعضی از دست اندرکاران ستاد نماز جمعه استان با سخنران جلسه و حضور آنان در جلسه اختصاصی اصولگرایان باعث شگفتی جمعیت حاضر در مجلس شد .

به راستی جای این سوال وجود دارد که چگونه ممکن است حضور کسانی را که اصولگرایی را برای خود ننگ می شمارند در جایگاه حساس ستاد نماز جمعه استان توجیه کرد ؟

مطالبه جدی ولایت مداران استان از مسئولان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور این است که تدابیر لازم را هر چه زودتر خصوصا با توجه به شرایط حساس کشور اتخاذ نمایند.

5) پس از پایان مراسم جمعی از حضار که از بیانات صریح حجت الاسلام و المسلمین تقوی در تقابل با جریان فتنه به وجد آمده بودند با استناد به بیانات سخنران محترم ، انتقاداتی را نسبت به عملکرد امام جمعه گرگان مطرح کردند که با توجه به مسئولیت سخنران جلسه در نهاد مقدس نماز جمعه کشور امری کاملا طبیعی بود.

اما جریان متمایل به فتنه با پاک کردن صورت مساله ، این انتقادات دردمندانه را به توهین و افراطی گری تعبیر و تفسیر نمود و حال آن که حقیقتا جای این سوال وجود دارد که چرا در تریبون نماز جمعه گرگان در خصوص مسائل اساسی کشور مانند جریان فتنه هیچ گونه بصیرت افزایی صورت نمی گیرد ؟

آیا مطالبه دغدغه های امام خامنه ای عزیز از امام جمعه ، توهین و افراطی گری محسوب می شود ؟

6) شرم آور است که کسانی که در طول سی و شش سال گذشته افراطی ترین اقدامات سیاسی – نظیر تحصن در اعتراض به شورای نگهبان ، بستن جاده بین المللی ، تحریم انتخابات ، حضور فعال در جریان فتنه آمریکایی اسرائیلی سال 88 و ..... – را در پرونده ننگین خود دارند ،‌ دوستان ولایت مدار و ارادتمندان بیت مرحوم آیت الله طاهری را به جرم انتقادات و مطالبات برحق شان به افراطی گری متهم می کنند .

7) در پایان پرسشی را مطرح می کنیم و پاسخ آن را به وجدان های بیدار مردم بصیر و ولایتمدار استان واگذار می کنیم:

حقیقتا در طول سی و شش سال گذشته کدامیک از دو جریان سیاسی استان همواره با جریانات معاندی همچون بنی صدر ، گروهک های کمونیستی، مهدی هاشمی معدوم و جریان فتنه همراهی و همنوایی داشته و کدامیک در تقابل با معاندین و منحرفین بوده است ؟

 

جامعه اساتید حوزه علمیه گلستان

ارسال نظر

آخرین اخبار