انقلاب اسلامی این مولود خلف اسلام ناب محمدی (ص) هدف های استراتژیک و کلانی را در اصول خود برای رسیدن به هدف والای انسانی و دینی دنبال می کند و این اهداف فقط توسط انسان طراز خودش محقق می شود ، اما سخت‌ترین کار دنیا تربیت صحیح انسان است ، انسانی که بتواند اندیشه های والا را مطابق موازین اسلامی پیش ببرد .

از شهید فهمیده تا شهید لندی ، نوجوانان طراز  انقلاب اسلامی

به گزارش گلستان ۲۴؛ مجتبی لشکربلوکی کارشناس تعلیم و تربیت،  طی یادداشتی نوشت: در این بین مهمترین گروه ، کودکان و نوجوانان هستند چرا که آنان آینده کشور و نظام حاکم را را تعیین می کند ، شهید نوجوان محمد حسین فهمیده از نوجوانان نسل اول انقلاب بود ، وی دانش آموزی اهل مطالعه و کتاب خوانی ، باهوش و گشاده رو ، خاکی ، مؤدب و بااخلاق ، اهل تقوا و ایثار ، زمان شناس ، با بصیرت ، شجاع ، دوری از عافیت طلبی و مصلحت اندیشی نابجا که آفت بسیاری از دنیاپرستان شده ، را دارا بود.

این ویژگی ها باعث آن شد تا وی گوی سبقت را از بسیاری از بزرگترها گرفته و در راه خدا برای حفظ انقلاب و نظام دینی از مهمترین دارایی این دنیای خود که همان جان شیرین است گذشته و شهید گردد .

این مهم باعث آن شد تا بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ، حضرت امام خمینی(ره) درباره او فرمودند: 

«رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صد‌ها زبان و قلم‌ ما بزرگ‌تر است ، با نارنجک ، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.»

شهید فهمیده اولین نوجوان با بصیرت و مومن انقلابی در طراز انقلاب اسلامی نبوده و نیست و مانند وی بسیار است ، کسانی همچون دیگر شهید شاخص این نسل ، شهید بهنام محمدی .

در چند سال اخیر نیز شاهد چنین رویش هایی در بستر انقلاب اسلامی بودیم ، همچون گل سر سبد دهه هفتادی ها شهید محسن حججی و دهه هشتادی ها شهید علی لندی .

برخی ها ناآشنا یا غافل از اندیشه های انقلاب اسلامی به بیان نظریه « ترمیدور » آقای کرین برینتون پرداخته و شکاف نسلی مابین نسل اول انقلاب با نسل های دیگر را فاحش و بلایی که بر اساس این نظریه در دیگر انقلاب های دیگر در جهان آمده ( که عموم آن انقلاب ها غیر دینی و الهی بوده اند ) را در ایران محتمل دانستند !

 اجرای سند آموزش همگانی ۲۰۳۰ و حذف نام شهید محمد حسین فهمیده از کتابهای درسی ، در راستای اجرای شکاف نسلی برای اجرای نظریه ترمیدور بوده تا روحیه ایثار ،  گذشت ، فداکاری و انسانیت را در کودکان و نوجوانان ما از بین ببرند! 

اما از شهید حججی تا شهید لندی در نسل های دهه‌های هفتادی و هشتادی و دیگر نوجوانان و جوانانی که در مساجد ، مدارس ، پایگاه های بسیج و تمامی شهر ها و روستاها ، از کمک در امر اجرای اردوهای جهادی تا کمک به کاهش اثرات ویروس کرونا نموده اند ، نشان داد با این که دشمن جنگ نرم سنگینی را با هدف تغییر باورها و ارزش‌های نسل های بعدی انقلاب اسلامی شروع نموده و با شاهد بودن کم کاری برخی مسئولین دولتی خصوصاً دستگاه های فرهنگی و آموزشی ؛ اما شاهد رویش نوجوانان و جوانان مؤمن انقلابی در بین این نسل ها در کشور هستیم .

تا جایی که مقام معظم رهبری راه حل غلبه بر مشکلات کشور را تشکیل دولت جوان و مؤمن حزب اللهی دانست که دولت آیت‌الله رئیسی با این هدف رأی آورده ، تشکیل کابینه داده و این راه مورد توجه جدی مسئولان امر در سازمانها و استان ها شده است .

و این تنها راه حل غلبه بر مشکلات ، تشکیل گام سوم تمدن سازی نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت می باشد .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار