رییس پلیس فتا گلستان گفت: برخی از شهروندان گلستانی به دلیل نداشتن آگاهی کامل از آسیب‌ها و جرایم فضای مجازی وارد لینک‌هایی که از طریق پیامک‌های کلاهبرداران که برای آنها ارسال می‌شود وارد شده و با ارسال کارت بانکی و رمز دوم تمام حساب بانکی‌ آنها به سرقت می‌رود.

پیامک‌های کلاهبرداری برای خالی کردن حساب‌های بانکی/ شهروندان گلستانی در دام کلاهبرداران نیافتند

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابراهیم پرسا صبح امروز در خصوص کلاهبرداری‌هایی که به صورت پیامکی اتفاق می‌افتد در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: شهروندان به پیامک‌های جعلی که بعضا از سرشماره‌های شخصی و فاقد هویت ارسال می‌شود توجه نکنند و برای اطمینان از ابلاغیه قوه قضاییه می‌توانند به سایت رسمی قوه قضاییه مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: کلاهبرداری تحت عنوان سامانه «ثبت‌نام الکترونیکی قوه قضاییه» را از طریق پیامک از سوی بسیاری از شهروندان گلستانی شاهد هستیم که با سرشماره‌های مختلف در حال ارسال است و بعضی موارد هم از طریق شماره‌های شخصی و فاقد هویت این کار صورت می‌گیرد.

رییس پلیس فتا گلستان ابراز کرد: پیامک‌ها با مضمون شهروند گرامی علیه شما شکایتی در فلان تاریخ به ثبت رسیده است برای اطلاعات بیشتر وارد لینک ذیل شوید و این لینک توسط کلاهبرداران برای خالی کردن حساب‌های بانکی شهروندان است که باید مراقب باشند.

پرسا خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه این پیامک‌ها استرس‌زا است و عده‌ای کنجکاو هستند که بدانند چه کسی بر علیه آنها شکایت کرده است متاسفانه وارد لینک شده و صفحه‌ای وارد می‌شود که شماره موبایل و کد ملی خود را ثبت کنید و بعد از ثبت لینکی با مضمون دریافت کارمزد در صفحه است و وقتی این گزینه را می‌زنند درگاه اینترنتی تقلبی را مشاهده می‌کنند.

وی اظهار کرد: این درگاه اینترنتی توسط کلاهبرداران فضای مجازی درست شده که اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم کارت را از شهروندان می‌خواهد که با وارد کردن این اطلاعات تمامی حساب بانکی فرد به سرقت می‌رود.

رییس پلیس فتا گلستان گفت: شهروندان گلستانی در صورت مشاهده چنین پیامک‌هایی می‌توانند به سامانه قوه قضاییه که تنها سامانه دستگاه قضایی برای ابلاغ مشاهدات الکترونیکی است مراجعه کنند توجه داشته باشند که تحت هیچ شرایطی قوه قضاییه لینکی را برای دریافت کارمزد معرفی نمی‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار