فرماندار ویژه گنبدکاووس:

فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: بخش زیادی از مشکلات ترافیکی این شهر علاوه بر کمبود زیرساخت‌های مناسب از جمله کمبود پارکینگ‌های طبقاتی یا رو باز، استفاده بیشتر شهروندان از خودروی شخصی می‌باشد.

بخش زیادی از مشکلات ترافیکی گنبد کمبود زیرساخت‌های مناسب است

به گزارش گلستان 24، مهدی دهرویه امروز صبح در جلسه شورای ترافیک گنبدکاووس اظهار کرد: استفاده از خودروی شخصی به جای ناوگان حمل و نقل عمومی سبب شده تا در برخی ساعات روز، مشکلات ترافیکی و بعضا حوادث رانندگی در گنبدکاووس حادث شود.

دهرویه با تاکید برضرورت فرهنگ سازی جهت استفاده بیشتر شهروندان گنبدی از ناوگان حمل و نقل عمومی جهت ترددهای درون شهری، اضافه کرد: یکطرفه کردن برخی خیابان‌های اصلی این شهر مانند "طالقانی شرقی، شهید مطهری (سرابی)، خیام و حافظ جنوبی تا تقاطع مدرس" می‌تواند به کاهش مشکلات ترافیکی کمک زیادی کنند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: البته تمامی اقداماتی که برای روان سازی ترافیک شهری مورد نیاز است باید در کمیته کارشناسی مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا مشکلاتی برای شهروندان و رانندگان وسایط (وسایل) نقلیه ایجاد نشود.

وی همچنین بااشاره به در پیش بودن روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی، گفت: اجرای طرح‌های ترافیکی این ایام باید به گونه‌ای باشد که مسافران نوروزی مشکلی در ترددهای جاده‌ای و درون شهری نداشته باشند.

دهرویه به طرح دستگاه قضایی جهت برخورد با میوه و دستفروشان مستقر در ورودی‌های شهر گنبدکاووس هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه این معضل در ورودی بیشتر شهرهای گلستان وجود دارد و باید یک تصمیم استانی برای ساماندهی آنها اتخاذ شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گنبدکاووس هم در این جلسه از اجرای طرح ترافیکی ویژه پایان سال و تعطیلات نوروزی توسط راهور فراجا به‌منظور تسهیل در تردد مردم و مسافران خبر داد و گفت: در این طرح که از ۱۵ اسفند آغاز خواهد شد پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به نظارت بر تردد خودروها و اعمال قانون رانندگان متخلف برابر قوانین و دستورالعمل‌ها اقدام خواهند کرد.

سرهنگ مسعود بارانی افزود: برای موفقیت در این طرح، پلیس راهو فراجا نیاز به همراهی و مساعدت سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با ترافیک و حمل و نقل دارد که در گنبدکاووس همراهی شهرداری این شهر در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مسائل ترافیکی ضروری است.

وی، نصب بنرهای اطلاع رسانی مسائل ترافیکی، نصب تابلوهای هدایت به سمت پارکینگ‌ها، کاهش قیمت و افزایش ظرفیت آنها، اجرای برخی طرح‌های ترافیکی مانند یکطرفه کردن یا مسدود کردن موقت برخی معابر شهر که ترافیک بالایی در روزهای پایانی سال دارند، خط کشی معابر اصلی و اصلاح برخی نقاط حادثه خیز را از مهمترین نیازهای پلیس راهنمایی و رانندگی گنبدکاووس از متولیان امور ترافیک بالاخص شهرداری این شهر برشمرد.

سرهنگ بارانی بابیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی با کلیات یکطرفه کردن برخی معابر اصلی اشاره شده گنبدکاووس موافق است اما باید روی جزییات و نحوره انجام آن بررسی دقیق صورت گیرد، اضافه کرد: طی روزهای آینده با نصب کامل سیستم مانیتورنیگ، اعمال قانون خودروهای متخلف و ارسال پیامک تخلف برای مالکان خودرو به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار