مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان با بیان اینکه پیکرهای مطهر 13 شهید غواص و خط شکن از تاریخ 15 مرداد لغایت 20 مرداد در شهرهای استان تشییع می‌شوند، گفت: هیچ کدام از شهدای غواص استان گلستان احراز هویت نشده‌اند.

برنامه های تشییع و تدفین شهدای غواص در گلستان

به گزارش گلستان 24، عباس حسن نیا مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان در جمع خبرنگاران از تشییع پیکرهای مطهر 13 شهید غواص و خط شکن از تاریخ 15 مرداد لغایت 20 مرداد در شهرهای استان خبر داد و گفت: پیکرهای مطهر شهدا در روز 14 مرداد از معراج شهدا تهران تحویل گرفته می‌شود و روز پنجشنبه(15 مرداد) مراسم تشییع در شهر گمیشان برگزار می‌شود.

وی افزود: سپس پیکرهای مطهر به بندرترکمن و کردکوی منتقل و در آنجا نیز مراسم تشییع برگزار خواهد شد. همچنین پنجشنبه شب در کردکوی مراسم وداع با شهدا همراه با قرائت دعای کمیل برگزار می‌شود.

حسن نیا تصریح کرد: روز جمعه(16 مرداد) پیکرها در سه شهر علی آباد کتول، رامیان و آزادشهر تشییع و در روز شنبه در شهرهای مینودشت، گالیکش و کلاله تشییع خواهند شد. همچنین در روز یکشنبه(18 مرداد) پیکرهای مطهر شهدا در شهر مراوه تپه تشییع می‌شوند. در نهایت پیکرهای مطهر به گرگان منتقل خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان خاطرنشان کرد: مراسم وداع با شهدای گمنام غروب روز یکشنبه در مصلی گرگان برگزار می‌شود و روز بعد(دوشنبه) پیکرها در شهر گرگان تشییع و سپس جهت تدفین به شهرهای بندرگز، آق قلا و گنبد و... منتقل می‌شوند.

وی در پایان گفت: مراسم وداع با پیکرهای مطهر شهدا در شهرهایی که تدفین قرار است تدفین شوند، دوشنبه شب برگزار می‌شود و در روز سه‌شنبه در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) پیکرهای مطهر 13 شهید غواص و خط شکن تدفین می‌شوند.

انتهای پیام/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار