استاندار گلستان گفت: شهرداری گرگان مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح تدوین خاطرات رزمندگان و خاطره‌نگاری والدین شهدای استان گلستان تخصیص خواهد داد.

شهرداری گرگان اعتبارات طرح تدوین خاطرات رزمندگان گلستان را تامین می‌کند

به گزارش گلستان 24، حسن صادقلو، شامگاه چهارشنبه در نشستی با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید استان گلستان اظهار داشت: از 500 میلیون تومانی که شهرداری گرگان به این امر اختصاص می‌دهد 250 میلیون تومان برای طرح تدوین خاطرات رزمندگان و 250 میلیون تومان نیز برای طرح خاطره‌نگاری والدین شهدا تخصیص می‌یابد.

شهرداری گرگان اعتبارات طرح تدوین خاطرات رزمندگان گلستان را تامین می‌کند

وی افزود: از درخواست 320 میلیون تومانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز با 250 میلیون تومان موافقت می‌شود که یک سوم آن را خود بنیاد باید از محل اعتبارات ملی تامین کند.

استاندار گلستان تصریح کرد: قصد ما از تدوین خاطرات رزمندگان سیره شدن این خاطرات است، سیره روح عمل است.

وی با اشاره به اینکه میراث داری شهدا کاری سخت و دشوار است و باید به بهترین وجه انجام گیرد، اظهار کرد: اگر از نتیجه نهایی این تدوین‌ها روح و سیره را بگیریم به نتیجه قابل قبول نمی‌رسیم.

صادقلو گفت: به جای جمع آوری همه خاطرات رزمندگان باید به سیره پرداخت و 2 محور شرح اقدامات عملیاتی و روح و سیره حاکم بر این اقدامات باید مورد توجه باشد.

وی اظهار داشت: انتشار این خاطرات و زندگی نامه ها ارزش مند است و نیز باید توجه داشت که بسیاری از پدران و مادران شهدا در سنین بالایی قرار دارند و گردآوری‌ها باید با شتاب بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار