در 3حوزه از شهرهای ترکمن صحرا یاشولی ها کم کم دارند به خط می شوند و امیدوارند تا بتوانند به مهمترین اجماع یک دوره انتخابات مجلس شورای شکل نوینی ببخشند.

شنیده های انتخاباتی گلستان ؛اجماع آرزو یا واقعیتی ضروری

به گزارش گلستان24،در مساله اجماع ایده های متفاوتی من جمله انتخاب از طریق قرعه به میان آمده است که البته این مورد کاملا مردود می باشد زیرا هیچ آدم عاقلی نمی پذیرد که داوطلبین از لحاظ توانمندی و جایگاه اجتماعی هم اندازه و هم سطح باشند و انتخاب به آن وسیله بتواند سرنوشت مناسبی را رقم بزند.

از سوی دیگر بنظر نگارنده گرد هم آوری تعداد زیادی داوطلب بخصوص در حوزه ترکمن وگمیشان کار چندان راحتی نخواهد بود.پر واضح است هر کاندیدایی که وارد عرصه می شود علت ورودش را توانمندی و درخواست مردمی عنوان کند اما همگان می دانیم که برخی داوطلبین فعلی از نگاه عمومی نه تنها صلاحیت کاندیداتوری ندارند که با آمدن شان  مشکلی را نیز بر سایر مشکلات افزوده اند.
انتخابات مجلس نه میراث باقی مانده از گذشتگان است که برخی ها بخواهند آنرا حق ابدی خود دانسته و بابتش بجای همه تصمیم بگیرند و نه  پلکان ترقی برخی کاندیدا نماها برای رسیدنشان به مدیریت های بالای دولتی می باشد.متاسفانه گذشته و حال چیزهایی غیر از این را نشان می دهد.
1-    بر اساس شواهد و قرائن موجود رشید نافعی احتمالا از حوزه آق قلا ثبت نام خواهد کرد.نافعی  مدت زیادی محل حوزه اش را نامشخص گذاشته بود ولی گزارش ها تحرکات بیشتر وی را در آق قلا نشان می دهند.نافعی اخیرا دیدارهایی با چند فعال اجتماعی من جمله ناصر یلمه،بهروز ایزدی،علی آخوند آرخی و ....داشته است.
2-    عبدالناصر ایزدی کاندیدای هشتمین دوره مجلس در دوره دهم حاضرنخواهد بود.انتشار این مطلب در رسانه های مجازی به اخبار قبلی پیرامون حضور قریب الوقع وی در آق قلا خاتمه بخشید.انصراف نامبرده از طرفی می تواند نشان دهنده رشد فکری و تحول در میان کاندیداهای آن حوزه باشد.
3-    طرفداران جناح سنتی  فرهاد توماج را تنها رقیب جدی عبدالغفور امانزاده می دانند و برای داوطلبین دیگر  آراء چندانی قائل نمی باشند.
4-    یکی ازداوطلبین آق قلایی که قصد داشت اهداف و برنامه هایش را دریک نشریه استانی به انتشار برساند با انصراف از تصمیمش در واپسین لحظات،چند صد هزارتومانی به آن رسانه  خسارت وارد کرد.راوی ماجرا می گوید ضرر مالی در این گونه مواقع  اجتناب ناپذیر است زیرا فرصت جایگزین کردن مطلب باقی نمی ماند اما اینکه فرد کاندیدا کمترین واکنشی به مساله نشان ندهد هم جای تعجب دارد و هم  جای سوال.
5-    در شرایطی که حکیم آل جلیل همچنان در سفر خارج از کشور بسر می برند گفته شده که وی تا 10 روز آینده باز خواهد گشت.طبق برنامه قرار است برای نشست بعدی از یاشولی های تمامی روستاها دعوت بعمل آید.
6-    در روزهای گذشته عبادلغفور امانزاده و فرهاد توماج به جلسات و نشست های خود ادامه دادند.دراین میان نشست امانزاده در قانقرمه با استقبال خوب مردم مواجه شد .
7-    در بندرترکمن اعضای شبکه تلگرام تحت عنوان برلشیک همفکر شده اند تا مناسب ترین گزینه را برای به اجماع رساندن کاندیداها پیدا کنند.در شبکه برلشیک علاوه برافراد با تجربه چند عضو شورای شهربندرترکمن نیز حضور دارند.
8-    همسو با گروه برلشیک اعضای شبکه های دیگر هم از مدت ها قبل به شکل حضوری وغیر حضوری جلساتی را برگزار کرده اند.تعدادی کاندیدا و صاحب نظر فعال هم از اعضای آنها می باشند.مدتی قبل چند عضو یکی از شبکه ها به جانب داری ازیک کاندیدای خاص متهم شده بودند.
9-    فعالان می گویند حضور یا عدم حضور نازمحمد ولی پور در انتخابات دهم  قطعی نمی باشد.ولی پور در دور قبل با آوردن کاکاجان قورلی زاده به جمع داوطلبین آنهم در واپسین هفته های فعالیت نقش مهمی در نتیجه نهایی انتخابات بازی کرد و به روشنی نمی توان از تصمیم بعدی وی سخن به میان کشید.
10-    منابع خبری درسیمین شهر هرگونه فعالیت طرفداران نظری مهردر بخش های مختلف آن را کاملا راکد عنوان می کنند.نظری مهر در دو دوره ی قبلی  جلسلت زیادی را با هواداران سیمین شهری اش برگزار نمود اما در این دوره آن انسجام تیمی سابق را ندارد.
11    بر اساس شنیده ها مراد ایری(تورانی)از آنه محمد گل حمایت می کند.مراد ایری از چهره های بسیار قدیمی انتخابات چند سالی است که در زمینه تدارکات وآماده سازی صحنه با کارگردانان فیلمها و سریال های تلویزیونی همکاری می کند.وی هم اکنون نیز مشغول کار دریک گروه سازنده فیلم می باشد.
12    صاحب نظران گمیشانی  مهران شکیبایی و قورلی زاده را دو رقیب اصلی در آن شهرستان می دانند و برای تیمور کرداری شانسی پیش بینی نمی کنند.فعالان معتقدند رد صلاحیت احتمالی یکی از این دو کاندیدا نیز کمکی به وضعیت نامبرده نخواهد کرد.کرداری سابقا در انتخابات شورای شهر کاندیدا شد اما نتوانست آراء لازم را بدست آورد.
13    در گنبد یاشولی ها دستور جلسه بعدی خود را مشخص کرده اند و قرار است بزودی به اعضای دعوت شده اطلاع رسانی گردد.گنبدی ها می گویند بدون دستیابی به اجماع پیروزی ترکمن ها غیرممکن خواهد بود.
14    یک عضو گروه یاشولی های گنبد می گوید:با وجود اینکه چند کاندیدا از شانس پیروزی برخوردارند اما یاشولی ها نهایتا می توانند 2 نفر را انتخاب نمایند و ما امیدواریم باقی داوطلبین به تصمیمات گرفته شده احترام بگذارند.

/ترکمن سسی

ارسال نظر

آخرین اخبار