یادواره 175 شهید غواص، خانه زیورآلات گنبدکاووس،دیسپاچینگ شبکه رادیویی راه آهن شمال شرق 2، انسداد 16 چاه غیرمجاز آب، کارگاه آموزشی پزشکی قانونی، کلنگ زنی پایگاه امداد ونجات کوهستان، همکاری کانون گلستان و شرکت نفت و واحد فناورانه تولید زالوی طبی از خبرهای کوتاه روز شنبه ایرنا مرکز گلستان است

نگاهی به چند خبر کوتاه از گلستان

به گزارش گلستان24،قربان شهریاری رئیس دانشگاه پیام نور گلستان در یادواره 175 شهید غواص در کردکوی با اشاره به روند شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: گفت: اینک در دورانی هستیم که از لحاظ امکانات و تجهیزات نظامی به خودکفایی رسیده ایم و این جزو اعترافات دشمنان نظام نیز هست.
رئیس دبیرخانه استان های مرزی ضمن بیان این نکته که دوران هشت سال دفاع مقدس بعنوان نقطه عطفی در نمایاندن توان، شجاعت، و ایثارگری های بی نظیر جوانان و دلیرمردان ایران زمین به شمار می رود افزود: در این دوران بود که جامعه ما توانست با اتکا بر آموزه های دینی و الهی پیروزمندانه ظاهر شود.
سردار عبدالعلی عمرانی فرمانده لشکر 25 کربلا در سال های دفاع مقدس نیز به بیان خاطراتی از هشت سال جنگ تحمیلی بخصوص عملیات کربلای 4 و 5 پرداخت.
***
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: خانه زیورآلات گنبدکاوس، خانه نساجی گرگان و خانه ابریشم مینودشت در فصل بهار سال آینده راه اندازی می شود.
ابراهیم کریمی با اشاره به افتتاح مرکز تخصصی ابریشم در شهرستان رامیان اظهارداشت: در خانه ابریشم مینودشت هنرمندان شهری و روستایی این عرصه می توانند به تولید محصول بپردازند. 
مرکز تخصصی ابریشم رامیان صبح امروز با همکاری جهاد کشاورزی استان گلستان در 180 متر مربع مساحت و با اشتغالزایی 30 نفر به بهره برداری رسید و در آن تمامی اقدامات در حوزه ابریشم همچون رنگرزی، نخ ریسی، طراحی و تولید انجام می شود. 
***
پروژه دیسپاچینگ شبکه رادیویی اداره کل راه آهن شمال شرق 2 با حضور معاون فنی و زیر بنایی ، کارشناسان ارشد ستادی و مدیر کل و معاونین در محل اداره ارتباطات وعلائم الکتریکی این اداره کل راه اندازی و شروع به فعالیت نمود.
محمد رضا قربانی مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 گفت: با افتتاح این سامانه امکان برقراری ارتباط بی سیم با کلیه لوکوموتیورانان، روسای قطارهای مسافری و باری در حین حرکت درمسیرهای مختلف نقاط خطوط ریلی این حوزه و نواحی دیگر از طریق مرکز کنترل ترافیک این اداره کل میسر می گردد.
وی اضافه کرد: با راه اندازی دیسپاچینگ می توان از طریق شبکه ترانک امکان ارتباط تلفن های داخلی راه آهن استان گلستان با بی سیم و برعکس فراهم گردد که این ارتباط لازمه ادارات کل راه آهن در نواحی مختلف خطوط ریلی می باشد.
این سامانه در حاشیه هفتمین گردهمایی معاونین فنی ادارات کل نواحی که به میزبانی اداره کل شمال شرق 2 و با حضور معاونین فنی و زیربنایی راه آهن، مدیرکل خط و سازه های فنی، مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیر بنایی و مدیرکل ارتباطات و علائم برگزار شد، شروع به فعالیت کرد.
***
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان از انسداد 16 حلقه چاه غیر مجاز در 5 شهرستان استان در هفته منتهی به ۲۳ بهمن سال جاری خبر داد. 
سید محسن حسینی اظهار کرد: چاه های غیر مجاز مسدود شده در شهرستان گرگان در روستاهای معصوم آباد، اتراچال، حیدرآباد و لاملنگ، در گنبدکاوس در روستاهای سارجه کر و اجن شیرلی، در آزادشهر در روستاهای زیتونلی، پشمک توقتمیش، فاضل آباد و حومه شهر نگین شهر ، در رامیان در روستاهای میانکاله و محمدآباد فندرسک و در کلاله در روستاهای شهرک جمهوری و آنه بردی حفر شده بود. 
از ابتدای اجرای طرح انسداد چاه های غیر مجاز، 164 فقره انسداد در استان انجام شده است.
***
کارگاه آموزشی یک روزه با موضوع نحوه بسته بندی و ارسال نمونه به آزمایشگاه با ظرفیت 30 نفر از پزشکان، کارشناسان آزمایشگاه و تکنسین سالن تشریح در محل سالن اجتماعات اداره کل پزشکی قانونی استان گلستان برگزار شد. 
مباحث مطرح شده در این دوره شامل اهمیت کالبدگشایی و معاینه ظاهری جسد، اصول صحیح کالبدگشایی و نمونه برداری و نحوه صحیح نگهداری و ارسال آنها، نحوه نمونه برداری جهت آزمایشگاه سم شناسی و تفسیر آزمایشات سم شناسی، نحوه نمونه برداری جهت آزمایشگاه DNA و سرولوژی و تفسیر آزمایشات سرولوژی و نحوه نمونه برداری جهت آزمایشگاه آسیب شناسی و تفسیر آزمایشات آسیب شناسی بود.
***
کلنگ پایگاه امداد و نجات کوهستان جاده ای جمعیت هلال احمر بندرگز با حضور مدیر عامل هلال احمر گلستان، فرماندار بندرگز، جمعی از مسئولان شهرستانی، امدادگران و داوطلبان به زمین زده شد.
حسین احمدی سرپرست جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: این پایگاه در زمینی به مساحت یک هزار و 500 متر مربع با اعتبار 4 میلیارد ریال احداث خواهد شد.
وی افزود: این پایگاه به دلیل قرار گرفتن در ورودی غربی استان گلستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مسافران با ایجاد این پایگاه با آسودگی خاطر بیشتری وارد استان خواهند داشت.
احمدی با اشاره به تکمیل این پروژه تا بهار سال 96 گفت: زمین این پایگاه توسط علی اصغر کرد نوکنده خیر داوطلب جمعیت هلال احمر استان گلستان به ارزش 3 میلیارد ریال اهدا شده است.
***
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با توجه به سیاست ها مبنی بر توسعه و تقویت ارتباطات با دستگاه ها و معرفی ظرفیت های کانون به جامعه، تفاهم نامه همکاری علمی و آموزشی با شرکت ملی پخش فراورده های نفتی استان امضا کرد.
در این تفاهم نامه مقرر گردید تا دو طرف در زمینه آموزش مهارت های مصرف بهینه فرآورده های نفتی و نیز بهره گیری فرزندان کارکنان از امکانات و ظرفیت های کانون همدیگر را یاری کنند.
برنامه ریزی جهت بازدید کودکان و نوجوانان از تاسیسات شرکت نفت با عنوان گشت و گذار علمی، معرفی اهداف و سیاست ها از طریق تولید نمایش عروسکی و کارگاه فیلم سازی، عضویت گروهی فرزندان کارکنان شرکت نفت در مراکز فرهنگی و هنری، برگزاری کلاس های شهریه ای،مشارکت در برپایی اردوهای فرهنگی هنری و نمایشگاه ها و برگزاری کارگاه های آموزشی اصلاح الگوی مصرف بخشی از توافق هایی است که مدیران دو دستگاه بر آن تاکید کردند.
***
گلستان در دومین دوره مسابقات آمادگی جسمانی کارکنان زن وزارت ورزش و جوانان با کسب یک طلا و نقره نایب قهرمان شد.
مسابقات آمادگی جسمانی کارکنان زن وزارت ورزش و جوانان با حضور 145 ورزشکار در قالب 27 تیم به مدت 2 روز29 و 30 بهمن ماه در بوشهر برگزار شد.
فرحناز سرابی زاده در رده سنی پنجم و معصومه ملا حسینی در رده سنی سوم دو چهره آشنای ورزش گلستان توانستند با کسب مدالهای طلا، نقره و تکرار مقام های سال گذشته برای دومین بار عنوان نایب قهرمانی را تجدید کنند.
مریم سعیدی در رده سنی چهارم، خدیجه گرجی رده سنی دوم و سعیده مقصودلو در رده سنی یکم قهرمانان گلستان را در دومین دوره مسابقات آمادگی جسمانی کارکنان زن وزارت ورزش و جوانان را همراهی کردند.
مسابقات فوتسال کارکنان مرد وزارت ورزش و جوانان نیز 11 اسفند در بوشهر برگزار می شود.
***
نخستین واحد فن آورانه تولید زالوی طبی و فرآورده های آن در استان گلستان و شمال شرق کشور با همکاری مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و تحت مدیریت شرکت رشد فناورانه کاسپین، در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه افتتاح شد.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه گفت: مرکز رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از آبان ماه سال گذشته آغاز به کار کرد که طی این مدت توانسته ۲۶ واحد فناور را به خود جذب کند.
کاوسی اظهار داشت: مکان تولید این زالوها با هزینه واحد فناور افتتاح شده و محصولات آن نیز نظیر زالوی مولد، زالوی پرورشی و فرآورده های آنزیمی به کل کشور ارسال می شود. 
وی همچنین از ایجاد برکه و فضای طبیعی در باغ بوتانیک دانشکده تولید گیاهی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان جهت پرورش زالو خبر داد. 
مهندس حلیمی، مدیرعامل شرکت کاسپین نیز گفت: گونه مولد زالویی که در این واحد فناورانه تولید می شود بهترین گونه زالوی جهان است که آنزیم های بسیار موثری در درمان انواع بیماری ها نظیر دیابت، میگرن و حتی ایدز دارد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار