بودجه 95 طبق سال 94 بسته شد

شهردار کردکوی با تأکید بر اینکه در جذب سرمایه‎گذار به هیچ‎وجه عقب‎نشینی نخواهم کرد از تعلل شورای اسلامی این شهرستان در اجرای طرح‎های سرمایه‎گذاری خبر داد.

اجرای طرح‎های سرمایه‎گذاری در کردکوی با تعلل شورای شهر مواجه است

به گزارش گلستان24،علی‎اکبر بسطامی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان در شهرداری شهرستان کردکوی اظهار کرد: جذب سرمایه‎گذار یکی از اساسی‎ترین دغدغه‎های استان و شهرستان کردکوی برای پیشرفت اقتصادی است طرح‎های زیادی با جذب سرمایه‎گذار امکان اجرایی شدن دارند که متاسفانه با استقبال خوبی از سوی شورای اسلامی شهرستان کردکوی مواجه نشد.

وی از جمع‎آوری آبهای سطحی و استفاده از آب غیرشرب در فضای سبز خبر داد و تصریح کرد: طرح جامع گردشگری کردکوی تائید شده که با جذب سرمایه‎گذار این کار را پیگیری خواهیم کرد.

بلاتکلیفی سرمایه‎گذاری برای ایجاد یک مجتمع تجاری

شهردار کردکوی افزود: چهار سرمایه‎گذار را جذب کردیم که متاسفانه از سوی شورای اسلامی شهر کردکوی نگاه خوبی به این قضیه نشد، اکنون شرایط شهرداری‎ها طوری نیست که با بودجه درون‎شهری بتوان شهر را ساخت.

بسطامی از آمادگی یک سرمایه‎گذار برای ساخت مجتمع بزرگ تجاری، رفاهی و خدماتی شمال کشور در منطقه بالادست شهرستان کردکوی خبر داد و گفت: این پروژه در بلوار دانشجو در زمینی به مساحت 1.5 هکتار با ظرفیت سرمایه‎گذار بخش خصوصی قابلیت اجرایی دارد که تا به امروز شورای اسلامی شهر کردکوی هیچ جوابی در این خصوص نداده است.

وی ادامه داد: در این زمینه تهمت‎هایی وارد شد که ما نیز از این وضعیت خرسند نیستیم، سرمایه‎گذار این پروژه بالغ بر 40 میلیارد تومان برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده تا در کنار این مجتمع بزرگ شاهد ایجاد یک شهر بازی مدرن باشیم، دو طبقه به صورت تجاری با 400 غرفه و مغازه تجاری، سینما، خانه تئاتر، رستوران گردان، استخر و سونا جزو نیازهای اولیه کردکوی است.

بسطامی افزود: اجرای چنین پروژه‎ای بستر 284 اشتغال ثابت و 232 اشتغال غیرثابت را فراهم می‎کند که مدال افتخاری برای این شهرستان خواهد بود.

کلنگ بوستان همدلی به زمین گیر کرد

شهردار کردکوی بر لزوم توجه به نیازهای اساسی شهرستان کردکوی تاکید کرد و گفت: برای استفاده از استخر دو جوان جان خود را از دست دادند، برای رفتن به سینما نیز در سال‎های قبل تعدادی از بچه‎ها در داخل مینی‎بوس دچار سانحه شده و همه اینها نشان می‎دهد که باید نیازهای کردکوی مورد توجه قرار بگیرد.

بسطامی با اشاره به ایجاد بوستان همدلی در شهرستان کردکوی اظهار کرد: برای اجرای این پروژه نیز یک سرمایه‎گذار معرفی کردیم که هفته دولت کلنگ احداث بوستان همدلی به زمین زده شد اما با سنگ‎اندازی‎هایی اجازه ورود سرمایه‎گذار به کردکوی را ندادند و لایحه این پروژه چهار ماه در شورای اسلامی شهر کردکوی بلاتکلیف است.

وی بیان کرد: ایجاد پارکینگ طبقاتی نیز جزو لایحه‎های ارائه شده به شورا بود که این لایحه نیز مسکوت مانده است، دو جلسه سرمایه‎گذار را به جلسات شورا دعوت کردیم، سرمایه‎گذار با پکیج کامل گردشگری وارد استان شد، در شهرستان گرگان قرار است رستوران هواپیمایی انجام دهد، در شهرستان‎های علی‎آبادکتول و رامیان نیز پکیج گردشگری دیده شده اما محل اقامتی همه اینها در کردکوی دیده شده است.

10 سرمایه‎گذار 200 میلیارد تومانی در لیست انتظار سرمایه‎گذاری

شهردار کردکوی گفت: آب‎بندان کردکوی در استان گلستان بی‎نظیر است، 20 میلیارد تومان سرمایه اولیه برای اجرای این پروژه لازم است، نقشه اجرایی آن آماده شده اما شورا باید تصمیم‎گیری کند که آنجا را باید واگذار کند یا خیر؛ اجرای این پروژه نیز در بلاتکلیفی به سر می برد.

بسطامی ابراز کرد: در استان گلستان 960 تخت اقامتی برای گردشگری وجود دارد ولی سرمایه‎گذار اعلام آمادگی ایجاد هزار تخت اقامتی را در کردکوی کرده است، بسته گردشگری با اقامت هزار نفر کامل می‎شود که امیدواریم شورای اسلامی شهر کردکوی هر چه سریعتر تصمیم‎گیری کند.

وی گفت: اگر شورا اجازه بدهد همین الان 10 سرمایه‎گذار به ارزش بالغ بر 150 الی 200 میلیارد تومان وارد شهرستان کردکوی می‎کنم اما اینکه لایحه بدهیم و پنج ماه در شورا خاک بخورد اصلا شایسته و زیبنده نیست.

بسطامی افزود: با وجود چنین وضعیتی تا خرداد سال 1395 صبر خواهم کرد اگر وضعیت جذب سرمایه‎گذار به همین شکل در کردکوی ادامه پیدا کند قطعا آنها را به نقاط دیگر استان هدایت خواهم کرد چراکه آرزویم این است استان به معنای واقعی کلمه گلستان شود شهرستان‎های زیادی از جمله آزادشهر، مینودشت و بندرترکمن از سرمایه‎گذار استقبال می‎کنند اما این روند در کردکوی قفل شده است.

 

سرانه فضای سبز در کردکوی ضعیف است

شهردار کردکوی از اجرای اتوماسیون کامل سیستم ستادی، مالی و ساختمانی در این شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای این مهم، پرونده‎های زیادی کشف شد، این مسئله سبب می‎شود فساد اداری کم شود و مردم به شهرداری اعتماد پیدا کنند.

بسطامی از ارائه خدمات مطلوب شهری به مردم این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: زمانی که شهرداری را تحویل گرفتیم فضای سبز نداشت، فضای زرد به هم ریخته و نابسامان بود، از ظرفیت دکترای گیاه‌شناسی و خاکشناسی استفاده کردیم و با استفاده از اطلاعات علمی و آزمایشگاهی فضای متنوعی برای مردم ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز در کردکوی ضعیف است، گفت: طرح ویژه سبز برای خیابان سردار جنگل سال آینده اجرایی می‎شود.

بودجه سال 1395 شهرداری کردکوی بر اساس بودجه 1394 بسته شد

شهردار کردکوی افزود: خدمات شهری و فضای سبز زیرنظر شهرداری بود که این وضعیت یک ضعف تلقی می‎شد که از سال آینده خدمات شهری با مصوبه شورا به بخش خصوصی واگذار و برون‎سپاری می‎شود.

بسطامی با اشاره به اینکه بودجه سال 1395 شهرداری کردکوی بر اساس بودجه 1394 بسته شد، تصریح کرد: لایحه عوارضی را به شورا ارسال کردیم اما شورا حتی یک جلسه در این باره نگذاشت، آنها برای قهوه‎خانه کردکوی جلسه فوق‎العاده گذاشتند ولی برای لایحه عوارضی ثانیه‎ای وقت نگذاشتند.

وی به عدم همکاری شورای اسلامی شهرستان کردکوی در تصویب بودجه 6.5 میلیاردی شهرداری اشاره کرد و گفت: اگر همکاری لازم صورت می‎گرفت بودجه شهرداری کردکوی تا 9 میلیارد تومان قابل افزایش بود.

ملک‎های بلاصاحب شهرداری سند شش دانگ گرفتند

شهردار کردکوی با اشاره به اینکه شورا درگیر حاشیه شده است، گفت: در مدت 9 ماه که مسئولیت شهرداری کردکوی را گرفتم یک وجب از املاک کردکوی را نفروختیم، برای تمام ملک‎های بلاصاحب شهرداری سند شش دانگ اخذ شده است اما تا به امروز اجازه فروش ملک به شهرداری داده نشده است، هر جا خواستیم قانونی و ضابطه‎مند عمل کنیم با مشکل مواجه شدیم.

بسطامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در اجرای اقدامات شهرداری کردکوی لحاظ شده است، بیان داشت: اگر نمی‎خواستیم اقتصاد مقاومتی را مدیریت کنیم اکنون جزو شهرداری‎های زمین خورده بودیم، هزینه مصرفی شهرداری کردکوی ماهانه 700 کیلو قند بود که این میزان اکنون کاهش پیدا کرد، شهرداری 178 پرسنل دارد که حقوق و مزایای آنها ماهانه 300 میلیون تومان است.

وی از اختصاص پنج درصدی بودجه شهرداری در بخش فرهنگی خبر داد و گفت: دو خانه فرهنگ در شهرستان کردکوی وجود دارد، خانه فرهنگ موسیقی و فیلمنامه‎نویسی که سعی شده نیازهای این بخش‎ها لحاظ شود.

بسطامی در پایان بیان داشت: حضرت زینب (س) به عنوان معلم صبر و شهید مدافع حرم سیداحسان حاجی‎حتملو به عنوان معلم استقامت سرلوحه من بودند و این دو مهم سبب شده تا در کارهایم شفاف عمل کنم.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار