وبلاگ"افاضات عقل کل" نوشت:

اگر این چند جمله را شش سال پیش گفته بود سرمایه رای چهل میلیونی بر باد نمی رفت و می توانستیم پرونده هسته ای را بدون عقب نشینی های گسترده ای که در برجام صورت گرفت به سرانجام برسانیم و شاید اکنون علیرضا و آرمیتا داغدار پدر نبودند.

اگر این حرف را شش سال پیش زده بود...

« رقابت ها تمام شد و دوران وحدت و همکاری فرارسیده است...احتیاج به هماهنگی مثال زدنی داریم که این انتخابات طلیعه و مقدمه آن بود. چون هر چه بود و هر چه شد، تمام شد و نباید به مباحث اختلاف برانگیز دامن زده شود که دوران پس از انتخابات، دوران تلاش برای ساختن کشور است.»


این حرف ها را آقای هاشمی یک روز بعد از انتخابات 7 اسفند بر زبان آورد.

اگر این چند جمله را شش سال پیش گفته بود اکنون ده ها جوان بی گناه زیر خروارها خاک نبودند.

اگر این چند جمله را شش سال پیش گفته بود موسوی و کروبی و خاتمی، پشت گرمی نداشتند به بودن هاشمی و ادامه لجبازی و مقابله با قانون.

و فائزه با حرف هایش به آشوب ها دامن نمی زد و مهدی هاشمی به خارج از کشور پیغام نمی داد که تحریم ها را تشدید کنید.

اگر این چند جمله را شش سال پیش گفته بود سرمایه رای چهل میلیونی بر باد نمی رفت و می توانستیم پرونده هسته ای را بدون عقب نشینی های گسترده ای که در برجام صورت گرفت به سرانجام برسانیم و شاید اکنون علیرضا و آرمیتا داغدار پدر نبودند.

 

این چند جمله ، چه کارها که می توانست بکند اما وای بر سیاست بازانی که طمع قدرت ،چنان چشمشان را کور می کند که نمی گذارد حرف حق را بر زبان بیاورند.

شریح هم طمع قدرت داشت وقتی به دروغ گفت «هانی زنده است» و دروغ او زمینه ساز واقعه کربلا شد.

سرزنشم نکنید که چرا باز هم از فتنه می گویم، زیرا که من از قرآن آموخته ام « من قتل نفسا بغیر نفس او فساد فی الارض فکانما قتل الناس جمیعا » هر کس انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد چنان است که گویی همه انسان ها را کشته است. 
نمی توانم چشمم را به روی قتل ده ها انسان بی گناه ببندم و فراموش کنم که یک دروغ بزرگ چه بر سر مردم کشورم آورد.

آهای شهدای فتنه! برخیزید و ببینید سران فتنه هم بعد از شش سال رای دادند. همان ها که می گفتند تقلب شده و حرف شورای نگهبان را نمی پذیرفتند. ببینید امروز به شورای نگهبان اعتماد کرده اند. گویا شش سال پیش ،فقط تشنه خون شما بودند!... آه!


پی نوشت:

1-آقای روحانی گفت: «بسیار انتخابات معناداری در ایران انجام شد. آرای مردم صدها جلد کتاب ، حرف، سخن و رهنمود برای ما دارد. امیدوارم همه درس آموز از مکتب ملت ایران باشیم.»

آقای روحانی! انتخابات همیشه معنادار است و آرای مردم ،همیشه صدها جلد کتاب و حرف دارد. انتخابات 82 و 84 و 88 هم بسیار معنادار بود. اما برخی فقط هنگامی که نتیجه انتخابات به نفعشان باشد معنایش را می فهمند و زمانی که نتیجه به نفعشان نباشد خودشان را به نفهمی می زنند!

2-کسانی که مردم شهرستان ها یا تهران را ستایش یا نکوهش می کنند بدانند که مردم به دلیل اینکه حزبی نیستند رای ثابتی ندارند و در گذر زمان به انتخاب های متنوعی می رسند: به طور مثال، مردم تهران همان مردمی هستند که در مرحله دوم انتخابات 84 ، حدود دو میلیون و 174 هزار به احمدی نژاد رای دادند در حالی که به هاشمی یک میلیون و 390 هزار رای دادند. باز همین مردم در سال 88 به موسوی بیش از احمدی نژاد رای دادند.
مردم شهرستان ها نیز رای ثابتی نداشته و شاهد تغییرات صد و هشتاد درجه ای در رای آنها هستیم: سال 76 به خاتمی رای داده اند، سال 84 به احمدی نژاد، سال 92 به روحانی. 

منبع : وبلاگ"افاضات عقل کل"

 

ارسال نظر

آخرین اخبار