رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از انعقاد قرارداد سه طرح بزرگ کشاورزی با سرمایه گذاری دو شرکت خارجی در این استان خبر داد و گفت: ارزش این قراردادها 200 میلیون دلار است.

 انعقاد قرارداد سه طرح بزرگ کشاورزی با سرمایه گذاری خارجی در گلستان

به گزارش گلستان24، مختار مهاجر جمعه شب اظهار داشت: این سه قرارداد که در زمینه تولید بذر هیبرید انواع سیفی جات و سیب زمینی، احداث گلخانه سیفی جات و احداث واحد فرآوری سیب زمینی می باشد، پس از چند ماه مذاکره با طرف خارجی، امشب به امضای نهایی رسید.

وی با بیان اینکه این سه طرح توسط دو شرکت آلمانی و اسپانیایی با حمایت مالی یک بانک سوئیسی انجام خواهد شد، گفت: با اجرای این سه طرح که 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی نیز خواهد داشت، برای دو هزارو 500 نفر بصورت مستقیم ایجاد شغل می شود.

مهاجر، مدت قرارداد این سه طرح را پنج سال دانست و اضافه کرد: در مدت سه یا چهار سال و از محل فروش و صادرات محصولات تولیدی، اصل سرمایه بازگشت خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان درخصوص این سه طرح بزرگ گفت: دو طرح از این سه طرح یعنی تولید بذر هیبرید سیفی جات و سیب زمینی و احداث گلخانه سیفی جات در دو منطقه 'گوزنی تپه' و 'خوجملی' شهرستان گنبدکاووس و احداث کارخانه فراوری سیب زمینی در شهرک صنعتی 'سرخنکلاته' گرگان اجرا خواهد شد.

وی افزود: باانعقاد قرارداد این سه طرح بزرگ، از فردا شنبه 10 بهمن مراحل ثبت شرکت ها و تحویل زمین به طرفین قرارداد که ارزش ریالی آن نیز به حساب دولت واریز خواهد شد، انجام می شود.

مهاجر ضمن قدردانی از تلاش های استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس در فراهم کردن زمینه لازم برای جلب مشارکت سرمایه گذار خارجی درحوزه کشاورزی، گفت: شرایط آب و هوایی گنبدکاووس برای احداث گلخانه و تولید بذر سیفی جات توسط شرکت های خارجی مناسب تشخیص داده شد.

استان گلستان با افزون بر یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت و حدود 700 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و تولید سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از قطب های مهم تولیدات این بخش درکشور است.


انتهای پیام/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار