سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت گلستان خبر داد

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان از اجرای طرح بهنگام‌سازی شناسنامه اطلاعات آبادی‌های کشور به صورت پایلوت در این استان خبر داد.

اجرای طرح بهنگام‌سازی شناسنامه اطلاعات آبادی‌ها در گلستان

به گزارش گلستان24،به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان، مهدی ملاغلامعلی در جلسه رابطین آماری دستگاه اجرایی استان به منظور ایجاد هماهنگی برای اجرای طرح بهنگام‌سازی شناسنامه اطلاعات آبادی‌های کشور اظهار کرد: این طرح با هدف تأمین اطلاعات سامانه جامع آمار و اطلاعات مناطق روستایی کشور و به صورت پایلوت در استان‌های گلستان، گیلان، مازندران، البرز و یزد انجام خواهد شد.

وی در خصوص ضرورت ایجاد سامانه جامع ثبت آمار و اطلاعات مناطق روستایی، مزایای آن، اهداف طرح و شرح خدمات و مراحل اجرای آن خاطرنشان کرد: با وجود تعدد پایگاه‌های اطلاعاتی موجود در دستگاه‌های اجرایی هنوز سهم عمده‌ای از نیازهای آمار برای برنامه‌ریزی در بخش روستایی تأمین می‎شود.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان عدم وجود فهرست یکسان از آبادی‌های کشور، عدم وجود کد آبادی پایگاه‌های اطلاعاتی و عدم امکان اتصال پایگاه‌ها به یکدیگر و شبکه ملی آمار را از اهم مسایل و مشکلات وضع موجود ذکر کرد.

غلامعلی تاکید کرد: از این‌رو داشتن اطلاعات جامع که بتواند ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی را شناسایی کرده و مبنای برنامه‌ریزی‌های عدالت محور شود، از ضروریات اجرای طرح‎های آمار در روستاها است.

وی ادامه داد: دستگاه‎های اجرایی استان مستندات مربوط به طرح (شامل فایل شناسنامه آبادی سال‌های1385 و 1390، فهرست نقاط فرعی آبادی‌های استان، فیلدهای اطلاعاتی مرتبط با هر یک از دستگاه‌های اجرایی، فرم شناسنامه پایگاه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی، فایل بهنگام شده اطلاعات آبادی‌های کشور توسط دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری برای رابطین آماری ارسال شود.

غلامعلی اضافه کرد: هر یک از دستگاه‌های اجرایی مطابق با شرح خدمات ارائه شده ابتدا نسبت به تکمیل فرم شناسنامه پایگاه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی اقدام و در گام بعدی پس از مشخص کردن فیلدهای اطلاعاتی مهم و قابل ارائه، فایل خود را با فایل تقسیمات سرشماری 1390 مطابقت داده و سپس آخرین بهنگام‌سازی اطلاعات را انجام و حداکثر تا 25 فروردین‌ماه 1395 در اختیار معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار دهند.

لازم به یادآوری است که شناسنامه آبادی‌های استان در وب‌سایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی (در زیر دامنه معاونت آمار و اطلاعات) به آدرس http://golestanmporg.ir  قابل دریافت است.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار