در دانشگاه گلستان:

شنیده‌ها حاکی است در یکی از دانشگاه‌های استان گلستان، برخی مسئولین درکنار ایجاد جو سنگین و انقباضی، اجازه هیچگونه فعالیت سیاسی و انقلابی را به دانشجویان نداده و درصورت مشاهده ابراز نظر در هر قالبی، با خشونت برخورد می کنند.

تهدید و ارعاب تنها برای غیرسیاسی کردن دانشجویان/ چگونه کرسی آزاداندیشی برگزار نکنیم؟!

به گزارش گلستان24،  «بنده طرفدار این هستم که جوان‌ها در جریان مسائل سیاسی کشور قرار بگیرند و بتوانند تحلیل کنند...این‌که جوان بداند میتواند اثرگذار باشد و نقش ایفا کند، خیلی ارزش دارد.» این‌ها گزیده‌ای از فرمایشات مقام معظم رهبری در تاریخ بیست و چهارم اسفند ماه سال ۸۳ است؛ اما توصیه رهبر معظم انقلاب به نقش آفرینی و توجه جوانان به ویژه قشر تحصیل‌کرده و دانشجو به امور سیاسی و اجتماعی مملکت، فقط در همین مقدار خلاصه نمی‌شود.

 

معظم له بارها بر فعالیت‌های سیاسی دانشجویان در فضای دانشگاهی تأکید کرده‌اند که نمونه دیگر آن را در سخنرانی ایشان در تاریخ دوازدهم آبان ماه ۷۲ در دیدار با دانشجویان و دانش آموزان می‌خوانیم که فرمودند: «بنده دلم می‌خواهد این جوانان ما، شما دانشجویان چه دختر، چه پسر و حتى دانش‏ آموزان مدارس - روى این ریزترین پدیده‏‌هاى سیاسى دنیا فکر کنید و تحلیل بدهید. گیرم که تحلیلى هم بدهید که خلاف واقع باشد؛ باشد! خدا لعنت کند آن دست‌هایى را که تلاش کرده‌‏اند و مى‌‏کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیرسیاسى کنند.»

 

تأکیدات رهبری معظم انقلاب بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سطح دانشگاه‌ها هم موید همین نکته است؛ اما با این وجود در گوشه و کنار نه تنها شاهد این هستیم که بر این توصیه فرماندهی کل قوا جامه عمل پوشانده نمی‌شود بلکه با تهدید و ارعاب جلوی اندک فعالیت‌های دانشجویی نیز گرفته می‌شود.

 

مع الاسف شنیده‌ها حاکی است در یکی از دانشگاه‌های استان گلستان، برخی مسئولین درکنار ایجاد جو سنگین و انقباضی، اجازه هیچگونه فعالیت سیاسی و انقلابی ولو در قالب تشکل بسیج دانشجویی و یا اعضای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را به دانشجویان نداده و درصورت مشاهده فعالیت‌های سیاسی و یا ابراز نظر در هر قالبی، با برخوردهای خشونت آمیز و تهدید آمیز و همچنین پرونده سازی برای دانشجویان مربوطه، عرصه را بر تحلیل‌های سیاسی دانشجویان که مورد توصیه مقام معظم رهبری نیز است، تنگ می‌کنند.

 

یکی از دانشجویان متعهد این دانشگاه با انتقاد از وضعیت موجود، از پرونده‌سازی برای یکی از دانشجویان ارزشی دانشگاه خبر داد و گفت: این مسئولین که با حمایت افراد و جناح‌های خاص روی کار آمده‌اند، با درج «مشکل سیاسی» در پرونده دانشجویان و یا پرونده سازی فساد اخلاقی و امثال این‌ها، اجازه تحرک و فعالیت را به دانشجویان نمی‌دهند.

 

یکی دیگر از دانشجویان خاطرنشان کرد: طبق شنیده‌ها برخی از مسئولان دیگر از این رفتار انقباضی حمایت و پشتیبانی نیز می‌کنند.

 

به گفته‌ی برخی از دانشجویان، برای آنکه به منویات مقام معظم رهبری بی اعتنایی نشود و اجازه عمل از دانشجویان انقلابی گرفته نشود، تعدادی از آنان مراتب اعتراض خود را به مسئولین امر رسانده‌اند و گفته‌اند اگر فضای تهدید و ارعاب عوض نشود اسنادی از تعصبات جناحی و مشکلات امنیتی، مالی و اخلاقی این مسئولین انتشار خواهند داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

آخرین اخبار