فرماندهان انتظامی استان سمنان و گلستان تشریح کردند:

فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری سارقان ۱۳کیلوگرم طلا از طلافروشی واقع در شهرستان گالیکش استان گلستان طی عملیاتی فوریت های پلیسی در شهر سمنان خبر داد.

نحوه دستگیری سارقین مسلح طلافروشی در سمنان و تحویل آن‌ها به پلیس آگاهی گلستان

به گزارش گلستان24،سردار سرتیپ روح الامین قاسمی با بیان اینکه سارقان طلافروشی شهرستان گالیکش سه نفر بودند، ابراز داشت: هر سه عضو باند سرقت مسلحانه با ۱۳ کیلوگرم طلا، چند قبضه اسلحه و نارنجک منفجره که در آخرین جنایت خود در گالیکش استان گلستان به یک طلافروشی دستبرد زدند دستگیر شدند.

وی افزود: طرح ایست و کنترل پلیس ناجا در شهر سمنان، شب گذشته با همکاری پلیس امنیت عمومی، آگاهی و مبارزه با موادمخدر این استان، خودروی سمند سارقان را در مقابل پلیس راه سمنان-دامغان متوقف و پس از مشکوک شدن به سه سرنشین آن، سارقان طلافروشی را دستگیر کردند.

اقرار متهمان به سرقت طلافروشی

فرمانده انتظامی استان سمنان در ادامه گفت: دو تن از سرنشینان به محض پیاده شدن قصد تیراندازی به سمت ماموران را داشتند که با واکنش برق آسای ماموران نیروی انتظامی فرصت این عمل را نیافتند و هر سه سرنشین خودرو دستگیر و برای بررسی کامل به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.

قاسمی از کشف ۱۳ کیلو و ۱۰۰ گرم طلا و جواهر و سه قبضه سلاح به همراه تعداد قابل توجهی مهمات جنگی در بازرسی از خودرو متهمان خبرداد و افزود: در بررسی های تکمیلی مشخص شد اعضای این باند در آخرین سرقت خود، چهاردهم اردیبهشت سال جاری به یک طلافروشی در شهرستان گالیکش استان گلستان دستبرد زدند.

وی با اشاره به اعتراف صریح سارقان مسلح به جرمشان، گفت: اعضای این باند پس از سرقت طلافروشی در مسیر فرار خود نیز با تیم گشتی پلیس درگیر و در ادامه به تهران متواری شدند.

فرمانده ناجای استان سمنان با قدردانی از مامورانی که با آمادگی و هوشیاری خود مانع ادامه تخلفات این باند شدند، تاکید کرد: پلیس تمام توان و امکانات خود را برای امنیت و آرامش مردم و برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم عمومی به کار می گیرد.

متهمان پس از تکمیل تحقیقات برای ادامه رسیدگی به پلیس آگاهی استان گلستان تحویل داده شدند.

تحویل سارقان طلافروشی گالیکش به پلیس آگاهی گلستان

سرهنگ محمدرضا اکبری در گفتگویی گفت: ساعت ۲۱:۵۵ دقیقه شامگاه سه شنبه هفته گذشته یعنی ۱۴ اردیبهشت ماه چهار سارق به طلافروشی خیابان امام خمینی(ره) گالیکش دستبرد زدند. یکی از سارقان در بیرون از طلافروشی و با استفاده از خودروی سمند خیابان را بست و اقدام به زدن تیر هوایی برای ایجاد رعب و وحشت در بین مردم کرد.

وی ادامه داد: در بررسی های اولیه مشخص شد که مغازه مجهز به دوربین مداربسته نیست و درب ورودی هم که دارای قفل برقی است، باز بوده و سارقان به راحتی وارد طلافروشی شدند. صاحب مغازه طلافروشی در مقابل سارقان هیچ مقاومتی نشان نداد و سارقان نیز به راحتی موفق شدند بسیاری از طلا و جواهرات را از این مغازه به سرقت ببرند.

او با بیان اینکه سارقان صاحب مغازه بغلی را که برای کمک آمده بود با اسلحه مجروح کردند، گفت: فرد مجروح شده به بیمارستان منتقل شد و سریعا هم ترخیص شد. سارقان پس از سرقت طلافروشی به سمت شهرستان کلاله متواری شدند و در کنار زمین های کشاورزی با ماموران درگیر می شوند و با استفاده از تاریکی هوا به شهر تهران می روند.

اکبری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شماره پلاک خودرو سارقان به استان های همجوار داده شده بود، طرح ایست و کنترل پلیس شب گذشته با همکاری پلیس امنیت عمومی، آگاهی و مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در مقابل پلیس راه سمنان - دامغان اجرا شد. ماموران ساعت ۲۰:۱۵ هنگام کنترل خودروها، خودروی سمند را به همراه سه سرنشین که همان سارقان طلافروشی بودند، متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه دو تن از سرنشینان به محض پیاده شدن قصد تیراندازی به سمت ماموران را داشتند، گفت: این کار با واکنش برق آسای پلیس مواجه شد و آنها فرصت تیراندازی را پیدا نکردند. در این عملیات هر سه سرنشین خودرو دستگیر و برای بررسی کامل به پلیس آگاهی استان سمنان منتقل شدند.

محمدرضا اکبری بیان کرد: در بازرسی از خودروی سارقان ۱۳ کیلو و ۱۰۰ گرم طلا و جواهر به همراه سه قبضه سلاح به همراه تعداد قابل توجهی مهمات جنگی از جمله نارنجک کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در پایان گفت: متهمان پس از تکمیل تحقیقات برای ادامه رسیدگی به پلیس آگاهی استان گلستان تحویل داده شدند.

منبع:مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار