مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از آغاز ثبت‌نام سی و هشتمین دوره مسابقه‌های قرآنی اوقاف استان گلستان خبر داد.

آغاز ثبت‌نام سی و هشتمین دوره مسابقه‌های قرآنی اوقاف گلستان

به گزارش گلستان 24  حجت‌الاسلام سید محمد جواد رئوف‌سیدنژاد چهارشنبه شب در جمع مسئولان ستادی و شهرستانی اوقاف و هیئت امنا و خادمین بقاع متبرکه استان اظهار کرد: ثبت نام سی و هشتمین دوره مسابقه‌های قرآنی اوقاف استان گلستان آغاز شد و علاقمندان می‌توانند از طریق سایت www.s-igc.ir نسبت به ثبت‌نام شان اقدام کنند.
وی تصریح کرد: افرادی که به هر دلیلی در شهرستان‎ها دسترسی به اینترنت ندارند می‎توانند با مراجعه به نواحی مختلف اداره اوقاف در شهرستان خود نسبت به ثبت‎نام اقدام کنند.

 

مسابقات سراسری قرآن کریم امسال فقط در رده سنی بالای 18 سال برگزار خواهد شد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان افزود: مسابقات سراسری قرآن کریم امسال فقط در رده سنی بالای 18 سال برگزار خواهد شد و از علاقمندان در رشته‎های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ قرآن، تواشیح، مدیحه‎سرایی، اذان و معارف ثبت‎نام به عمل خواهد آمد.

رئوف‌سیدنژاد به مسابقات قرآنی سال قبل اشاره کرد و گفت: سال‌های قبل مسابقات قرآنی در دو گروه سنی 16 سال و بالای 16 سال برگزاری میشد که برای نخستین بار امسال در گروه سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه طبق تفاهمنامه‌ای که با آموزش و پرورش منعقد کرده مسابقات قرآنی امسال را در گروه زیر 18 سال به آموزش و پرورش واگذار کرده و خود نظارت بر مسابقات قرآنی این گروه سنی دارد. 

وی ضمن بیان رشته‌های مسابقات قرآنی تصریح کرد: سی و هشتمین دوره مسابقه‌های قرآن کریم در رشته‌های حفظ شامل حفظ پنج جزء، 10 جزء ، 20 جزء، حفظ کل ، قرائت و ترتیل برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: با رایزنی و تعامل با برخی نهادها و ادارات در شهرستان‌ها و استان سعی داریم تا مسابقات امسال به بهترین شکل ممکن برگزار شود و در این راستا با همکاری و مسئولان و دستگاه‌های قرآنی انشاالله از ظرفیت تمامی دستگاه‌های استان بهره ببریم.

وی اظهار کرد: مسابقات قرآنی امسال نیز در رشته حفظ، حفظ پنج جزء فقط تا مرحله استانی و حفظ 10 جزء، 20 جزء تا مرحله کشوری و در حفظ کل نیز برای بانوان تا مرحله کشوری و برای آقایان تا سطوح بین‌المللی برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به اینکه مرحله استانی مسابقات امسال نیز به میزبانی شهرستان گرگان و آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) گرگان برگزار خواهد شد.

مسابقات قرآنی اوقاف گلستان بزرگترین رویداد قرآنی کشور به شمار می‌رود

وی خاطرنشان کرد: همه مردم و مسئولان باید دست در دست هم و با کمک هم سطح مسابقات را ارتقا دهیم تا ضمن برگزاری هر چه باشکوه‎تر مسابقات قرآنی در استان بتوانیم ظرفیت‌های موجود در زمینه قرآنی خود را به کشور و حتی در سطح بین‌المللی معرفی کنیم.
وی همچنین خواستار همکاری و کمک همه فعالان قرآنی استان در جهت برگزاری با کیفیت مسابقات شد و تأکید کرد: این مسابقات بزرگترین رویداد قرآنی کشور به شمار می‌رود از این رو باید از این فرصت استثنایی نهایت استفاده را ببریم و نخبگان و استعدادهای قرآنی استان گلستان را به نحو احسنت به کشور و به جهان معرفی کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان  در ادامه ضمن دعوت از فعالان قرآنی برای ثبت نام و شرکت در مسابقات گفت: امیدواریم مسابقات قرآن امسال با استقبال خوبی از سوی قرآن دوستان عزیز مواجه شود و بتوانیم آن طور که شایسته است به قرآن و خادمان این کتاب الهی خدمت کنیم.
وی مهلت برگزاری مسابقه‌های مرحله شهرستانی را تا 14 شهریور و مهلت برگزاری مرحله استانی را تا 15 آبان عنوان و تصریح کرد: نفرات برتر هر رشته برای شرکت در مرحله کشوری معرفی می‌شوند و در برخی رشته تا مرحله بین‌المللی ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: متسابقین قرآنی استان می توانند با مراجعه به سایت اوقاف گلستان با نشانی golestan.awqaf.ir  دستورالعمل مسابقات را دریافت کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار