با قرائت پیام آیت الله مکارم شیرازی

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: همایش پیامدهای تکفیری و مسئولیت‎های علمای اسلامی با قرائت پیام آیت الله مکارم شیرازی در شهرستان گنبدکاووس استان گلستان برگزار می‌شود.

همایش پیامدهای تکفیری و مسئولیت علمای اسلامی در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام علی خیر‎خواه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: جهان اسلام در چند سال اخیر با معضلی به نام جریان‎های تکفیری رو به رو شده که همه پیروان مذاهب را کافر می‎دانند.

تکفیر

وی تصریح کرد: امروز یکی از نیازهای جهان اسلام این است که بتواند نسبت به این جریان تکفیری روشنگری داشته باشد و اعتقاد داریم پیامبر اکرم (ص) پیامبر رحمت است و عملکرد رسول گرامی اسلام با گروه‎های تکفیری متضاد است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با بیان اینکه امروز گروه‎های تکفیری با اقدامات خود جریان اسلام را خشن جلوه می‎دهند، ابراز داشت: در در سال‎های اخیر موج بیداری اسلامی در منطقه شکل گرفته و این مهم وحشتی را برای غربی‎ها ایجاد کرده است.

خیرخواه اظهار کرد: گروه‎های تکفیری هیچ ارتباطی با اسلام ندارند چرا که دستپروده‎ها استکبار جهانی هستند و اینها را پروراندند  تا در برابر اسلام واقعی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه گروه‎های تکفیری از جهل مردم استفاده کردند و این باعث شده تعدادی به این افراد گرایش پیدا کنند، یادآور شد: پیروان مذاهب با اشتراک‎های که داشتند به دنبال تشکیل اتحاد و امت واحده بودند و استکبار با بهره‎گیری از جهل افراد  و رسانه‎ها گروه‎های تکفیری را تقویت کردند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور تاکید کرد: با گرایش و موج گرویدن به اسلام در غرب این گروه‎های تکفیری شکل گرفته و این گروه‎های تکفیری، اسلامی که بر اساس ذهنیت خودشان است در حال ترویج دادن هستند.

خیرخواه با بیان اینکه گروه‎های تکفیری را کسانی که از اسلام و موج اسلام می‎ترسیدند حمایت می‎کنند، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی از موج اسلام‎گرایی و گسترش اسلام در وحشت بود و بر این اساس گروه‎های تکفیری  را مورد حمایت قرار دادند.

وی گفت: از آنجایی که این گروه‎های تکفیری موافق جریان خاصی نیستند برای اسلام خطرناک هستند و در این شرایط درطی سال‎های گذشته دیدیم در برابر این حرکت انحرافی مراجع و علمای پا به میدان گذاشتند و به مبارزه پرداختند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با بیان اینکه در 2 سال گذشته شاهده برگزاری کنگره  جهانی مقابله با جریان‎های افراطی و تکفیری با حضور  300 نفر از چهره‎های موثر از 86 کشور در قم بودیم، بیان داشت: کنگره جهانی مقابله با جریان‎های افراطی و تکفیری همه ساله در قم برگزار می‎شود و اما به توصیه‎های آیت الله مکارم شیرازی در استان‎ها نیز دنبال شد و در استان‎های شیراز و آذربایجان غربی با این مزمون همایش‎هایی را داشتیم.

خیرخواه با بیان اینکه در استان گلستان به عنوان سومین استان این همایش تحت عنوان «پیامدهای تکفیری و مسوؤلیت علمای اسلامی» برگزار خواهد شد، تاکید کرد: این همایش در شهرستان گنبدکاووس در روز چهارشنبه از 8:30 آغاز و تا ساعت 12 ادامه دارد و با حضور 300 علما و اندیشمند اهل تسنن و تشییع برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش مختص علمای شیعه و سنی است، ابراز داشت: این مراسم با قرائت پیام آیت الله مکارم شیرازی آغاز و در طی آن از  سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان گلستان، معاون بین الملل حوزه‎های علمیه کشور و دو عالم اهل تسنن استان گلستان بهره‎مند می‌شویم.
منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار