سوالی که امروز برای رسانه ها و مردم استان مطرح است ، این که آیا آیت الله نورمفیدی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان بعد از 5 سال در مراسم یوم الله 9 دی که مورد تاکید رهبری معظم نظام است ، شرکت می کند یا نه ؟

آیا آیت الله نورمفیدی بعد از 5 سال در مراسم یوم الله 9 دی گرگان شرکت می کند؟

در آستانه پنجمین سالگرد حماسه یوم الله 9 دی هستیم ، روزی که رود خروشان ملت عمله های فتنه و آلات دست استکبار را به زباله دان تاریخ سپرد .

به گزارش گلستان 24، از آن سال به بعد با تاکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت موضوع فتنه و خط قرمز بودن آن و یادبود سالگرد 9 دی هر ساله مراسمی به این مناسبت برگزار می شود و شخصیت های مورد اعتماد نظام و دوستداران انقلاب در این روز ، حضور خروشان مردمی در 9 دی 88 را گرامی داشته و تجدید میثاقی با امام و رهبری و شهدای انقلاب بعمل می آورند .

اما در استان گلستان که یک روز زودتر از تهران و سایر شهرها مراسم با شکوه 8 دی را برگزار کرد اوضاع متفاوت بود . مراسم 8 دی گرگان در شرایطی برگزار شد که برخی افراد در استان بجای انگشت گذاشتن روی فتنه گران اصلی و توجه داشتن به حفظ اصل نظام و انقلاب ، حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان را مورد خطاب قرر دادند .

این تحرکات از آنجا نشات می گرفت که گفته می شود در طول این سالها ، آیت الله روابط خوبی با طیف اصلاح طلبان مخصوصا خاتمی ، کروبی ، موسوی و ... دارد که این مساله نیز به دلبستگی وی به مجمع روحانیون مبارز باز می گردد .

طرح برخی شعارها و مطالب در مراسم روز هشت دی گرگان در سال 88 توسط عده ای علیه آیت الله نورمفیدی که در شان آن مراسم نبود ، به نوعی اصل مراسم را تحت الشعاع خود قرار داد و این بی مهری علیه آیت الله باعث شد که ایشان در سالهای بعد هم علیرغم اینکه نماینده مقام معظم رهبری در استان است نتواند در مراسم یوم الله 9 دی شرکت کند و اکنون قریب به 5 سال است که ایشان در راهپیمایی و تجمعات 9 دی حضور پیدا نکرده است .

از طرفی مردم ، مسئولین و رسانه ها با توجه به اینکه ایشان نماینده رهبری در استان هستند و می بایستی نمایندگی مواضع و خصوصیات رهبری در رفتار، کردارو گفتار ایشان ظهور و بروز داشته باشد ، انتظار دارند که در بحث فتنه هم آیت الله نظرات خود را صریح بیان می کرد .

البته ایشان در اولین نماز جمعه بعد از قضایای فتنه به این موضوع اشاره کرد که انتخاباتی شده و بحث هایی است که بهتر است هر چه زودتر تمام شود و طرفین را به ختم ماجرا دعوت کرد که این می توانست اتفاق خوش یمنی در استان گلستان باشد اما ایشان هیچگاه به صراحت طی این سالها فتنه و فتنه گران را محکوم نکرد که این مساله به ابهامات موجود افزوده است .

به هر حال امسال نیز مراسم یوم الله 9 دی در گرگان با سخنرانی حجت الاسلام شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس برگزار می شود و با توجه به اینکه رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان جابجا شده و دولت هم به نفع آیت الله تغییر کرده ، برخی گمانه زنی ها از احتمال حضور آیت الله نورمفیدی در این مراسم خبر دارد .

در خاتمه بخشی از سخنان مقام معظم رهبری را با هم مرور می کنیم که در بحث اهمیت پرداختن به موضوع فتنه است و بحث هایی است که رسانه ها و مردم استان سالهاست منتظرند از لسان نماینده ولی فقیه در استان بشنوند ، امری که هنوز اتفاق نیفتاده است .

رهبر انقلاب اسلامی در روز 5 شهریور 93 خطاب به دولتمردان خاطر نشان کردند: " در موضوع جناح بندی های سیاسی همواره تأکید بر رفاقت و اُنس با یکدیگر است اما در برخی موارد هم مسئله متفاوت است و باید حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند، مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همانگونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند. "

همچنین معظم له در تیر ماه 93 در جواب سوال علی مطهری در خصوص اینکه ادامه حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی به نفع کشور و انقلاب نیست و ضرورتی ندارد ، فرمودند:« من قبلا درباره بصیرت صحبت کرده‌ام و این که نباید راه شهدا و راه انقلاب را گم کنیم. جرم اینها بزرگ است و اگر امام (ره) بودند شدیدتر برخورد می‌کردند. اگر اینها محاکمه شوند حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعا شما راضی نخواهید بود. ما اکنون به اینها ملاطفت کرده‌ایم. »

ارسال نظر

آخرین اخبار